728 x 90

بحران اقتصادى,

تأخیر در اعلام افزایش قیمت سوخت، در هراس از انفجار اجتماعی

-

صف سوخت
صف سوخت
به‌رغم اعلام افزایش قیمت حاملهای انرژی از روز اول اردیبهشت، ستاد مدیریت حمل‌ و نقل و سوخت اعلام کرد هیچ تغییری در خصوص سهمیه‌های ناوگان حمل‌و نقل عمومی و قیمت کرایه‌ها وجود نخواهد داشت.

این ستاد همچنین اعلام کرد که سهیمه اردیبهشت ماه خودروهای عمومی، مانند ماههای قبل بدون تغییر سهمیه و قیمت، از اول اردیبهشت اعمال می‌شود.

آخوند حسن روحانی نیز با بیان این‌که قدم دوم در مسیر اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها که اعلان قیمت حامل‌های انرژی است، طی هفته جاری انجام خواهد شد، بر سر مردم منت گذاشت که: «دولت می‌توانست قیمتهای بالایی برای حامل‌های انرژی تعیین کند و درآمد بیشتری… کسب نماید اما به‌خاطر شرایط تورمی کشور این قیمتها با شیب ملایمی افزایش خواهد یافت».

روحانی که امروز (دوشنبه اول اردیبهشت) پس از نشست با وزیر، معاونین و مدیران وزارت جهاد کشاورزی صحبت می‌کرد، با شیادی کوشید مردم را قانع کند که اثر افزایش قیمت سوخت بر تورم بسیار کم خواهد بود. اما در ادامه سخنانش منشأ اصلی وحشت خود و به تأخیر انداختن افزایش قیمت حاملهای انرژی را به زبان آورد و گفت: «مردم باید مراقب باشند تا در گوشه و کنار عده‌یی، از این افزایش قیمتها سوء‌استفاده نکرده و با تبلیغات غیردقیق موجب ترس مردم نشوند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4e72101-c058-44b7-9ea6-177755740123"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات