728 x 90

اعتصاب زندانيان,

شرط زندانیان سیاسی کرد برای پایان دادن به اعتصاب غذا

-

زندانیان سیاسی اعتصابی کرد
زندانیان سیاسی اعتصابی کرد
به گزارش رسیده، معاون سیاسی دادستان رژیم در تهران و رئیس دادسرای اوین روز دوشنبه 9دی با زندانیان اعتصابی کرد در زندان قزل‌حصار دیدار کرد.
وی که «تورگ» نام دارد برای اولین بار در طول این ۵۷ روز اعتصاب‌غذای زندانیان اهل سنت به دیدار آنها رفته و به مذاکره با آنها پرداخت.
«تورگ» در این دیدار از زندانیان اعتصابی درخواست کرد که به اعتصاب‌غذای خود پایان دهند و قول داد که شخصاً پیگیر پرونده آنان خواهد کرد ولی زندانیان اعتصابی با یادآوری فریبکاری مقامات که پیش از این نیز دو بار از این قولها داده بودند، این درخواست را رد کردند و شرط پایان اعتصاب خود را باز گرداندنشان به زندان گوهردشت و برگزاری دادگاه علنی دانستند.
شایان ذکر است که وضعیت جسمی حامد احمدی و جمشید دهقانی بر اثر اعتصاب‌غذای طولانی وخیم است و آنها نیازمند مراقبتهای فوری پزشکی هستند ولی زندانبانان به وضعیت آنها رسیدگی نمی‌کنند.
4تن از زندانیان سیاسی کرد، حامد احمدی و جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی و کمال ملایی از ۵۷ روز قبل دست به اعتصاب‌غذا زده‌اند.
حکم اعدام دو تن از زندانیان اهل سنت، سید هادی حسینی و صدیق محمدی توسط دیوان عالی رژیم نقض شده و پرونده آنها به سنندج باز گردانده شده است.
این دو زندانی به مدت ۵۵روز همراه با زندانیان دیگر در اعتصاب بودند که با نقض حکمشان اعتصاب خود را شکستند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/216b6049-fb4f-43a0-892a-49f008570c32"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات