728 x 90

زیدآبادی: چه بسا روزی فرا رسد افرادی با ۲۰رأی اعضای خانواده‌، نماینده تهران شوند

احمد زیدآبادی تحلیل‌گر حکومتی
احمد زیدآبادی تحلیل‌گر حکومتی

احمد زیدآبادی یکی از کارشناسان باند مغلوب نظام روز ۱۷ اسفند در کانال تلگرامی‌اش در یادداشتی با عنوانِ «روندِ رو به نصف» نوشت: چه بسا روزی فرا رسد افرادی با ۲۰رأی اعضای خانواده‌، نماینده تهران شوند.

زیدآبادی نوشت: در جریان مناظره‌ام با علی خضریان در دانشگاه پلی‌تکنیک از او پرسیدم که در انتخابات سال ۱۳۹۸ چقدر رأی آورده است؟ با افتخار گفت: ۷۴۰هزار رأی! گفتم؛ این عدد که یک - دهم واجدان شرایط رأی دادن در تهران که بیشتر نیست! بعد اضافه کردم: حالا ببینیم در انتخابات بعدی چقدر رأی می‌آوری؟

خضریان در انتخابات ۱۱ اسفند نزدیک ۳۳۰هزار رأی آورده و با همین میزان رأی در دور اول وارد مجلس شده است. در واقع رأی او در این دوره به نصف رأی او در چهار سال پیش هم نمی‌رسد و در عین‌حال، حدود ۴درصد واجدان شرایط حضور در انتخابات را نمایندگی می‌کند!

با این روندِ "رو به نصف"چه بسا روزی فرا رسد که افرادی با ۲۰رأیِ اعضای خانواده‌شان نیز بتوانند به‌عنوان"نمایندۀ تهران" وارد مجلس شوند.

 

زیدآبادی در تاریخ ۸بهمن ۱۴۰۲ نوشته بود: وقتی رئیسی فقط با یک رأی می‌تواند وارد مجلس خبرگان شود، دیگر بر اساس کدام تعریف می‌توان چنین پدیده‌یی را انتخابات نامید؟

زیدآبادی همچنین روز ۴بهمن ۱۴۰۲ در گفتگو با دیدارنیوز حکومتی گفته بود: این وضعیت اگر تغییر پیدا نکند از یک شیوه‌ای اساساً در یک سراشیبی سقوط خیلی خیلی خطرناکی است که من فکر می‌کنم همه کسانی که بالاخره دارند تو حوزه‌های مختلف کار می‌کنند الآن مدتها هست زنگ‌های خطر را به صدا درآوردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bfd5d14a-cba7-481d-bb9f-1bffab58f5b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات