728 x 90

مذاکره کنندگان در پاریس در تلاش برای توقف جنگ اسراییل و حماس ادامه می‌دهند

مردم فلسطین در رفح
مردم فلسطین در رفح

وال استریت ژورنال روز شنبه ۵ اسفند نوشت: مذاکره‌کنندگان در پاریس در تلاش برای توقف جنگ اسراییل و حماس ادامه می‌دهند. شکافهای گسترده هنوز بین دو طرف باقی مانده است که چالشی برای تیم های مذاکره‌کننده آمریکایی و عربی است.
مقامات مصری پس از نشستی مهم در پاریس که برای احیای مذاکرات متوقف شده بود، گفتند مقامات آمریکایی و عربی در حال تشدید تلاش‌ها برای کاهش شکاف بین اسراییل و حماس در توافقی برای توقف درگیریها در غزه و آزادی گروگانهای اسراییلی هستند.
به گفته مقامات، چالش اصلی میانجی‌ها دستیابی به توافقی است که حماس را متقاعد کند که آتش‌بس دائمی در نهایت در پایان یک توقف بشردوستانه امکان‌پذیر است، در حالی که به اسراییل اجازه می‌دهد از چنین تعهدی اجتناب کند.
آخرین نشست پس از آن صورت گرفت که مقامات اسراییلی گفتند احتمال پیشرفت در مذاکرات وجود دارد. حماس هم‌چنین به مقامات مصری اعلام کرده بود که می‌تواند در درخواستهای خود برای آزادی اسرای بیشتر فلسطینی در ازای گروگانهای اسراییلی انعطاف‌پذیر باشد.
گفتگوهای بیشتر بین تیم‌ها در هفته آینده ادامه خواهد یافت، زیرا میانجی‌ها برای دستیابی به توافقی که به جلوگیری از عملیات زمینی قریب‌الوقوع اسراییل در رفح، شهری در جنوب نوار غزه، که بیش از یک میلیون غیرنظامی آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، کمک خواهد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ad0134e-8bbb-40c2-a51d-9ac1bedf4597"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات