728 x 90

فرمانده سنتکام: رژیم ایران تبدیل به «‌کانون بحران ها» در خاورمیانه شده است

ژنرال مایکل کوریلا
ژنرال مایکل کوریلا

ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده ارشد ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا پنجشنبه ۱۷ اسفند، در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا خواستار برخورد قاطع با دخالت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران در خاورمیانه شد زیرا که به «‌کانون بحرانها‌» در منطقه تبدیل شده است.

وی گفت: «جمهوری اسلامی خاورمیانه را به «کانون بحرانها» تبدیل کرده است و کلید بازدارندگی این است که تهران بفهمد این رفتار برایش عواقب بدی دارد».
فرمانده سنتکام ضمن هشدار به استمرار دخالت‌های بی‌ثبات کننده رژیم ایران افزود: «جمهوری اسلامی با حمایت نظامی از حماس در غزه و حوثی‌ها در یمن خاورمیانه را وارد بحران کرده و با عملیاتی کردن همه نیروهای نیابتی شبه‌نظامی خود در سوریه و عراق و لبنان، منطقه را در بی‌ثبات‌ترین وضعیت ۵۰سال اخیر قرار داده است».
ژنرال مایکل کوریلا در ادامه به تأمین مالی و تسلیحاتی نیروهای نیابتی‌اش در منطقه اشاره کرد و ضمن هشدار به خطر هسته‌یی شدن رژیم ایران گفت، اگر جمهوری اسلامی به یک قدرت هسته‌یی تبدیل شود، خاورمیانه برای همیشه تغییر خواهد کرد.

فرمانده سنتکام در ادامه گفت کلید بازدارندگی برای مقابله با اقدامات مخرب رژیم ایران این است که دریابد «ایجاد عواقب جدی» را درپی خواهد داشت.
وی تصریح کرد «از ۷ اکتبر، روزی که حماس در نوار غزه مجموعه‌یی از حملات را بر علیه اسراییل انجام داد، بیش از ۱۷۰حمله به نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق صورت گرفته است ولی ایالات متحده در پاسخ، تنها هشت حمله نظامی انجام داده است».
ژنرال مایکل کوریلا هم‌چنین با اشاره به تداوم حملات شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران در دریای سرخ و کشته شدن سه ملوان در حمله روز چهارشنبه آنها به یک کشتی گفت: «اقتصاد ایالات متحده به ترانزیت ایمن کشتیرانی تجاری از طریق دریای سرخ متکی است و با توجه به این‌که ۳۰درصد کل تجارت دریایی از طریق آبراهه‌ها انجام می‌شود نیروی دریایی ۲۴کشور در عملیاتی مشترک تلاش می‌کنند تا از کشتی‌های کانتینری و نفتکش در دریای سرخ محافظت کنند اما ادامه حملات حوثی‌ها باعث شده تا تعداد فزاینده‌یی از خطوط کشتیرانی برای حفظ امنیت خدمه و کالاهای خود مسیر طولانی‌تری را تا جنوب آفریقا طی کنند که نتیجه تغییر مسیر طولانی‌تر برای مصرف‌کنندگان، تأخیر در عرضه محصولات به بازار و قیمت‌های بالاتر است»...

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0bed689e-5946-4269-a128-bec7275d73ff"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات