728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

افزایش سرسام‌آور بودجه نهادهای سرکوب و نهادهای نورچشمی نظام

-

آخوند روحانی هنگام تحویل دادن لایحه بودجه به لاریجانی
آخوند روحانی هنگام تحویل دادن لایحه بودجه به لاریجانی
خبرگزاری وزارت اطلاعات آخوندها موسوم به مهر از افزایش بودجه سپاه ضد مردمی، ارتش تحت‌امر خامنه‌ای و نیروی سرکوبگر انتظامی خبر داد. بر اساس گزارش این خبرگزاری دولت حسن روحانی بودجه ارتش با 50 درصد افزایش، بودجه سپاه 30 درصد افزایش به مجلس ارتجاع پیشنهاد داده است.
افزایش بودجه ارتش نسبت به سال جاری 52هزار میلیارد ریال، بودجه سپاه 44هزار و 566میلیارد و686 میلیون ریال و بودجه نیروی انتظامی نیز 9هزارمیلیارد افزایش یافته است. به گزارش این خبرگزاری حکومتی دولت آخوند روحانی بودجه برای مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز تحقیقات استراتژیک، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه را 30 درصد افزایش داده است.
در مورد افزایش بودجه‌های نهادهای سرکوبگر و ارگانهایی مانند مجلس آخوندی، مجمع تشخیص مصلحت، شورای نگهبان رژیم و.. این خبرگزاری حکومتی می‌نویسد: ”در حقیقت بودجه 13 دستگاهی که نام آنها پیشتر مورد اشاره قرار گرفت به‌طور میانگین رشدی 30 درصدی را نشان می‌دهد.
در این بین بیشترین افزایش مربوط به بودجه ارتش جمهوری اسلامی بوده است چرا که پیشنهاد دولت برای بودجه این نهاد در سال 1393 رقمی معادل 51هزار و 85میلیارد و 584 میلیون ریال است در حالی‌که میزان بودجه ارتش در قانون بودجه سال جاری، 34هزار و 446میلیارد و 164 میلیون ریال پیش‌بینی شده است، بررسی این موضوع نشان می‌دهد دولت تدبیر و امید بودجه ارتش را حدود 50 درصد نسبت به رقم پیشنهادی دولت در سال گذشته افزایش داده است.
دولت همچنین بودجه 36هزار و 896میلیارد و 523 میلیون ریالی سپاه در قانون بودجه سال 1392 را حدود 30 درصد افزایش داده و آن را به میزان 44هزار و 566میلیارد و 686 میلیون ریال به مجلس پیشنهاد کرده است. از سویی بودجه نیروی انتظامی در لایحه بودجه 93 حدود 9هزار میلیارد تومان افزایش داشته است و به‌طور کلی این سه نهاد نظامی یعنی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی بیشترین افزایش میزان بودجه را در بین نهادهای ذکر شده به خود اختصاص داده‌اند.
بودجه شورای نگهبان نیز در لایحه بودجه دولت 45 درصد افزایش یافته است، این در حالی است که در سال آینده انتخاباتی در پیش نداریم.
دولت همچنین در لایحه پیشنهادی‌اش برای بودجه سال 93 بودجه مجلس شورای اسلامی را نسبت به قانون بودجه سال 92 بیش از 400 میلیارد ریال افزایش داده و از سویی نسبت به لایحه پیشنهادی دولت دهم برای سال 92، بودجه مجلس را بیش از هزار و 800 افزایش داده است. که این موضوع رشدی ۱.۵ برابری را برای بودجه مورد نظر دولت برای مجلس نشان می‌دهد
در لایحه پیشنهادی دولت تدبیر و امید برای بودجه سال 1393، میزان بودجه دستگاههایی نظیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری، وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه نیز شاهد افزایش بوده است“.

رژیم آخوندی در حالی بودجه دستگاههای سرکوب و نهادهای عریض و طویلی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام، سازمان تبلیغات اسلامی و... را افزایش می‌دهد که افزایش حقوق کارمندان در بودجه دولت آخوند روحانی برای سال 93، 18 درصد پیش‌بینی شده است. در حالی که تورم و گرانی بیداد می‌کند و استخوان مردم خصوصاً اقشار فقیر و کم‌درآمد زیر بارگرانی شکسته می‌شود پرداخت حقوق کارگران اکثر کارخانه‌ها و بعضی از ادارات تا چندین ماه و گاها حتی یک سال به تعویق می‌افتد و بخش زیادی از اعتراضات کارگری و کارمندی به‌ خاطراین است که حقوق آنان به تعویق می‌افتد. این وضعیت حتی باندهای درونی رژیم را به وحشت انداخته به‌طوری‌که در روزهای اخیر نمایندگان رژیم از استانهای خوزستان، لرستان و کردستان در اعتراض به بودجه سال 93 آخون روحانی به‌طور جمعی استعفا داده‌اند.

با گسترش اعترضات اجتماعی ونفرت مردم از سیاستهای ضد‌مردمی رژیم، نیاز آن به نیروهای سرکوب و اختناق بیش از پیش بیشتر می‌شود و از این جهت است که از نان مردم و به‌خصوص اقشار فقیر می‌زند و ثروتهای آنها را خرج ارگانهایی می‌کند که همین مردم فقیر و گرسنه را سرکوب کنند. افزایش بودجه ارگانهای نور چشمی نظیر مجمع تشخیص مصلحت، شورای نگهبان و مجلس رژیم نیز در حالی است که سرمداران این نهادها و کارگزاران سرسپرده آنها که از نورچشمی های رژیم هستند، کیسه‌های گشاد خود را از پول مردم پر کرده‌اند و توسط نهادهای غارتگری مانند بیمه ایران و سازمان تأمین اجتماعی و سایر نهادهای چپاول تسمه از گرده بیمه شدگان، بازنشستگان و کارگران کشیده‌اند، با این حال دولت آخوند با ریختن بودجه کشور به جیب گشاد این نهادها و سردمداران آنها، فقر روزافزون را برای مردم زحمتکش به ارمغان می‌آورد. ”تدبیر و امید“ آخوند حسن روحانی برای سران و مهره‌های دانه درشت نظام، چپاول هر چه بیشتر است و برای مردم، فقر و سیه روزی روزافزون است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2ce19072-c5ab-4a75-8716-478a45637e45"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات