728 x 90

اخبار اروپا,

دستگیری ۷نفر به جرم قاچاق انسان در سیسیل ایتالیا

-

--
--
روز شنبه 20تیر ماه پلیس ایتالیا از دستگیری 7نفر در سواحل سیسیل جایی که بعد از غرق شدن یک قایق تعداد 276نفر مهاجر غیرقانونی توسط نیروهای ساحلی ایتالیا از آب نجات داده شدند، خبر داد. این افراد مظنون هستند که در قاچاق انسان و انتقال مهاجران به اروپا دست دارند، آنها اکنون در اختیار پلیس ایتالیا می‌باشند.

بیشتر بخوانید:
افزایش موج مهاجرت به‌ویژه از کشورهای آفریقایی به اروپا باعث موجی از پناهندگان شده است به‌عنوان نمونه، روز چهارشنبه 17تیر 94 مقامات یونانی خبر از یک حادثه دیگر در دریای اژه بین ترکیه و یونان دادند، یک کشتی حامل پناهجویان که به سمت یونان در حرکت بود غرق شد و بر اساس گفته مقامات کشور یونان فقط 16نفر از سرنشینان کشتی را توانستند نجات دهند.

در 30فروردین سال 94 بر اثر غرق شدن یک کشتی حامل مهاجران غیرقانونی در دریای مدیترانه، حدود ۷۰۰ تن جان باختند.
در حالی‌که 4روز قبل از آن یعنی در 26فروردین با غرق شدن یک قایق در آبهای دریای مدیترانه که به سمت سواحل ایتالیا در حرکت بود، ۴۰۰ پناهجو جان باخته بودند.
تعداد زیادی از قربانیان زیر 18سال بودند.. در این حال گروهی از نمایندگان پارلمان ایتالیا، با ارائه استراتژی جدیدی خواهان حل مشکل پناهجویان شدند. مهمترین محورهای این استراتژی تجدیدنظر در روند پذیرش پناهجویان، مبارزه با قاچاق انسان و پذیرش مسئولیت در قبال پناهجویان از سوی تمام کشورهای اروپایی و نیز تعیین بودجه‌یی از سوی اتحادیه اروپا است. وزرای امور خارجه بیست و هشت کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست دوشنبه 1تیر 94 در لوگزامبورگ به اتفاق آراء انجام عملیات نظامی برضد قاچاقچیان انسان در مدیترانه را رسماً مورد تأیید قرار دادند. این عملیات در مرحله اول به افزایش نظارت بر شبکه‌های قاچاق اختصاص دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4cbbeb49-de0b-4fee-ac88-488346c86666"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات