728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

سناتور مک‌کین بعد از دیدار با مالکی در سنا: من با او صریح بودم و او از نامه ما (به رئیس‌جمهور) ناراحت بود

-

سناتور مک‌کین بعد از دیدار با مالکی در سنا
سناتور مک‌کین بعد از دیدار با مالکی در سنا
به دنبال دیدار مالکی با سناتورهای آمریکایی، سناتور مک‌کین در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که مالکی از نامه شدیداللحن رهبران سنای آمریکا به اوباما در انتقاد به سیاستهای نخست‌وزیر عراق ناراحت بود. مک‌کین گفت: او از نامه سناتورها ناراحت بود، در این دیدار من با مالکی با صراحت صحبت کردم و به او گفتم اگر دنبال به دست آوردن کمکهایی است که درخواست کرده است، ما باید یک استراتژی داشته باشیم و باید بدانیم که این کمکها دقیقاً چگونه به‌کار گرفته خواهند شد و ما باید شاهد تغییراتی در عراق باشیم.

تلویزیون الجزیره ضمن گزارش این خبر گفت: سیاستمداران آمریکایی مالکی را مورد اعتراض قرار دادند و گفتند: اگر مالکی نخست‌وزیر عراق کماکان کردها را به حاشیه براند و بسیاری از شیعیان را از خود دفع کند و شمار زیادی از سنی‌ها را تروریست بنامد، هیچ میزانی از کمکهای امنیتی نخواهد توانست برای عراق ثبات و امنیت بیاورد.
- قانونگذاران آمریکایی در دیدار مالکی از کنگره خواهان این شدند که مالکی این پیام را بگیرد که سیاستهای او زمینه‌ساز جنگ داخلی در عراق است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2f9ead1e-151c-4f33-8822-842d83548b0d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات