728 x 90

دادستانهای آمریکا: رژیم ایران حامی اصلی تروریسم در جهان است

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا

دوازده تن از دادستانهای ایالت آمریکا روز جمعه ۲۵ اسفند در نامه‌یی به دولت بایدن ضمن انتقاد از تمدید معافیتهای تحریمی رژیم ایران، رژیم ایران را حامی اصلی تروریسم در جهان دانسته و خواهان قطع شریانهای مالی آن شدند.

دادستانهای کل آلاسکا، آرکانزاس، جورجیا، آیداهو، آیووا، لوئیزیانا، مونتانا، اوکلاهما، کارولینای جنوبی، تگزاس، ویرجینیا و یوتا در نامه خود به دولت بایدن تأکید کردند که به‌عنوان مقامات ارشد اجرای قانون ایالتها، وظیفه دارند تا قوانین مربوط به پولشویی و تروریسم را اجرا کنند.
دادستانهای ایالت آمریکا در نامه خود با اشاره به حمایت دهها ساله رژیم ایران از گروه‌های تروریستی به‌عنوان کشوری که بانک جهانی برای تروریسم می‌باشد خواستار پاره کردن رشته‌های حیات مالی این رژیم شده و نوشتند: «حکومت ایران سابقه‌ای طولانی در تأمین مالی گروه‌های تروریستی و استفاده از خشونت برای بی‌ثبات کردن منطقه دارد و معاف کردن آنها از برخی تحریم‌ها، تسهیل‌کننده اقدامات مخربشان خواهد بود».

 

این در حالی است که متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز پنجشنبه تأیید کرد که دولت بایدن بار دیگر عراق را از تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی معاف کرده تا بغداد بتواند بدهی خود بابت واردات برق را به تهران بپردازد.
اما وی تأکید کرد که مبلغ بدهی به هیچ نحوی عملاً به دست جمهوری اسلامی نمی‌رسد بلکه به حسابی تحت کنترل در کشور ثالث واریز خواهد شد تا از آن برای خرید دارو، مواد غذایی، لوازم و تجهیزات پزشکی، اقلام مربوط به صنعت کشاورزی و دیگر اقلام غیرتحریمی و بشردوستانه استفاده شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/38fbc6a4-dfed-4d8d-b871-79dc41c43647"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات