728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

دزدها همدیگر را افشا می کنند: ماجرای «قراردادهای ترکمن چای و بخشش تسهیلات ۵۰میلیون دلاری فقط به یکی از ایادی غارتگر رژیم در جزیره قشم»

-

چپاول میلیاردی عوامل رژیم آخوندی- آرشیو
چپاول میلیاردی عوامل رژیم آخوندی- آرشیو
هنوز چند روز از افشای فساد و رانت‌خواری ایادی و کارگزاران رژیم از صنایع پتروشیمی توسط روزنامه جوان ارگان سپاه پاسداران نگذشته است، که در یک جنگ و جدال باندی درونی رژیم، روزنامه حکومتی ابتکار، از دزدی، فساد و تخلف در منطقه آزاد قشم خبر می‌دهد. این روزنامه حکومتی در روز 29مهر در گزارشی تحت عنوان فساد و تخلف اقتصادی در منطقه آزاد قشم، به گوشه‌یی از دزدی و چپاول کارگزاران و ایادی رژیم در این منطقه اشاره کرده است.
روزنامه ابتکار در این زمینه نوشت: ”تیم مدیریتی جدید مستقر در سازمان منطقه آزاد قشم در ارزیابی‌های خود از کشف مستنداتی دال بر اعمال تخلفات اقتصادی گسترده در این منطقه خبر داد. بخش عمده این تخلفات در قالب واگذاری زمینهای منطقه به افرادی مشخص بوده که از بعد مالی حجمی وسیع را شامل می‌شود“.
قراردادهای ترکمن چای
دزدی و چپاول در منطقه آزاد قشم آن‌قدر سرسام‌آور است که کارگزار جدید حکومتی در این سازمان، قراردادهای چپاولگرانه در این منطقه را به قرارد ترکمن چای تشبیه کرده است و روزنامه اعتماد ازقول او نوشته است: ”در واقع طی سالهای اخیر در این منطقه یک مافیای اقتصادی شکل گرفته که به‌صورت گسترده به غارت اموال منطقه پرداخته است. غالب تخلفات در حوزه خرید و فروش زمینهای منطقه بوده است. براین اساس بخش وسیعی از اراضی این جزیره با زدو‌بند و بستن قراردادهای ترکمن‌چای به‌صورت تقسیطی به افرادی فروخته شده اما در ازای آن پولی به حساب سازمان منطقه آزاد واریز نشده است“.
قاچاق سوخت و کشف چکهای وصول نشده
در ادامه گزارش روزنامه حکومتی ابتکار در مورد دزدی و فساد در منطقه آزاد قشم آمده است: ”مدیرعامل منطقه آزاد قشم در ادامه به موضوع قاچاق سوخت در این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که به‌شدت در این منطقه به چشم می‌خورد که ناشی از عدم مدیریت صحیح منطقه است، رشد قاچاق سوخت است به‌طوری که طبق ارزیابی‌ها در آب‌های این منطقه روزانه تا حدود 100هزار لیتر سوخت نیز قاچاق می‌شود“.
روزنامه ابتکار از قول این کارگزار حکومتی دست باندهای مافیایی رقیب را رو کرده است می‌نویسد: ”مشیری اخیراً در شورای اداری این شهرستان نیز به سوء جریانهای فراوان در این منطقه اشاره کرده، این مقام به آنچه سایر فسادهای اقتصادی در قشم نامید، اشاره کرد و به‌نحوه اخذ تسهیلات کلان از بانکهای منطقه آزاد قشم پرداخت و گفت: افرادی با گرفتن موافقت اصولی و برگ مبایعه‌نامه مبادرت به اخذ تسهیلات کلان کرده‌اند و تا کنون افزون بر چهار گونی چک وصول نشده در این ارتباط کشف شده است“.
سناریوی کارگزاران رژیم برای دزدیدن 50 میلیون دلار پول مردم ایران
در ادامه گزارش این روزنامه حکومتی در مورد فساد در سازمان منطقه قشم آزاد به یک چپاول و دزدی سرسام‌آور اشاره می‌شود که فقط مشابه آن در حکومت آخوندی یافت می‌شود که طی یک زدوبند و سناریوی خاص کارگزاران و چپاولگران حکومت آخوندی 50 میلیون دلار تسهیلات از جیب مردم ایران را می‌دزدند، ادامه گزارش روزنامه ابتکار از قول رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد قشم خود گویای ایلغار ثروت و اموال مردم ایران توسط کارگزاران وباندهای مافیایی حکومتی است: ”رئیس هیأت‌مدیره سازمان منطقه آزاد قشم به یک سناریو و صحنه‌سازی برای اخذ تسهیلات میلیاردی از بانکهای منطقه آزاد قشم اشاره کرد و گفت: فردی برای خریدن شش فروند کشتی با یک بانک وارد مذاکره شد و با برگزاری مانور کشتی‌ها در دریا و قبولاندن تصویب گرفتن وام به کارشناس بانک، افزون بر 50 میلیون دلار تسهیلات گرفت ولی بعد ادعا کرد که کشتی‌ها دزدیده شده است.
وی همچنین از بخشیده شدن یک ساختمان چهار طبقه همراه با 100میلیارد ریال به یکی از افراد که سابقا دارای مقام در مناطق آزاد بوده از سوی منطقه آزاد قشم سخن گفت“.
افلاس صندوق سازمان منطقه آزاد
دزدی باندهای مافیایی رژیم در سازمان منطقه آزاد قشم در حالی صورت می‌گیرد که بودجه‌یی برای پرداخت حقوق کارمندان این سازمان در صندوق آن وجود ندارد و کارگزاررژیم به افلاس و ورشکستی آن اعتراف می‌کند و روزنامه ابتکار گفته رئیس این سازمان را چنین گزارش می‌کند: ”وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت بودجه‌یی سازمان منطقه آزاد قشم پرداخت و گفت: در حال حاضر در صندوق این سازمان که یک‌هزار و 200نفر پرسنل دارد، یک ریال پول موجود نیست در حالی که هزینه ماهانه این سازمان افزون بر 200میلیارد ریال بوده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/acfecf9e-13c2-4581-8ccd-a30e06158d18"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات