728 x 90

زنده به‌گور کردن جوجه یکروزه، «غیرقانونی و غیرشرعی» یا «در همه جای دنیا رایج!»

زنده به‌گور کردن جوجه یکروزه
زنده به‌گور کردن جوجه یکروزه

در شرایطی که مرغ و تخم‌مرغ با قیمت‌های نجومی هم‌چنان دور از دسترس مردم ایران به‌ویژه زحمتکشان و دستمردبگیران قرار دارد، مافیای حاکم و وزارت کشاورزی رژیم که خود بخش بزرگی از این مافیاست اعلام کرد: نابود کردن جوجه یک‌روزه همه‌جا عادی است!

به‌نوشته سایت حکومتی انتخاب ۸خرداد۱۴۰۱ ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی رژیم گفت: در زمینه تولید مرغ، در هفته‌های اخیر بازار به‌گونه‌یی به تعادل رسیده که قیمت فروش مرغ اکنون در میادین و خرده‌فروشی‌ها بسیار کمتر از نرخ مصوب است که خود این مسأله هم‌اکنون به نوعی به نفع مصرف‌کنندگان است.

 

کاربران شبکه‌های اجتماعی روز چهارشنبه ۴خرداد۱۴۰۱ فیلمی را از زنده به‌گور کردن  و دفن یک کامیون جوجه یکروزه در گودالی منتشر کردند.

رژیم آخوندی در وحشت واکنش‌های اجتماعی نسبت به فیلم معدوم سازی جوجه‌ها به‌دلیل گرانی نهاده، و پنهان کردن این موضوع در اطلاعیه‌یی اعلام کرد واحدهایی که به‌دلیل کاهش تقاضای جوجه ریزی، جوجه‌های تولیدی‌شان به فروش نرفته و در جوجه‌کشی می‌ماند برای جلوگیری از معدوم شدن جوجه‌ها طی نامه‌یی با عنوان معاونت امور دام یا مدیرکل طیور یا ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان... اعلام تا در صورت امکان با کمک دستگاههای ذیربط نسبت به جذب جوجه یکروزه اقدام گردد.

لازم به ذکر است از انتشار هر گونه عکس و فیلم معدوم سازی در فضای مجازی خودداری نموده... . .

 

همزمان به انتشار این فیلم در شبکه‌های اجتماعی جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری رئیس کل دادگستری رژیم در استان اردبیل گفت: به دنبال اقدام غیرقانونی و غیر شرعی یکی از واحدهای پرورش مرغ اردبیل در دفن چندین هزار جوجه زنده که تصاویر آن در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشته و در حال انتشار است، دادستانی اردبیل به صورت مستقیم به این موضوع ورود پیدا کرده و تا تشخیص عامل یا عاملان این اقدام بررسی‌ها را ادامه خواهد داد. تصمیم دستگاه قضایی استان برای مجازات سنگین عامل یا عاملین این عمل مجرمانه قطعی است.(خبرگزاری حکومتی مهر ۷خرداد)

 

سایت حکومتی خبر فوری روز ۸خرداد در مطلبی با عنوان واکنش دولت به کشتار جوجه ها نوشت: مرغ مازاد را می‌خریم تا بهانه جوجه‌کُشی نباشد

سخنگوی دولت رئیسی جلاد: دولت مرغ مازاد تولیدی را می‌خرد؛ به منظور تامین سرمایه در گردش مرغ‌داران و دام‌داران ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مناسب‌ تصویب شده است؛ عوارض صادرات مرغ و تخم‌مرغ صفر و ممنوعیت صادرات برداشته شد.
با این اوصاف حتی بهانه‌ای هم برای کار خلاف شرع و ضدحقوق حیوانات جوجه‌کشی نیست. 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4143026f-0fd4-4dc4-bc93-a3b49a34719a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات