728 x 90

شقه دروني رژيم,

کلیـدبـازی شیــادانـهدر بـن‌بست

-

آخوندروحانی- آخوند موحدی کرمانی
آخوندروحانی- آخوند موحدی کرمانی
حمله سنگین امام جمعهٴ نمره موقت رژیم به‌ رفسنجانی و روحانی در نمایش جمعهٴ این هفته، همراه با یک نیش عمیق پر تمسخر، بر سر کلید داری روحانی، نشان می‌دهد که ظاهراً کلیدبازی شیادانه، بد جوری کار دست آخوند روحانی و ولی‌نعمتش رفسنجانی داده است. روحانی در جریان نمایش انتخابات کلید دست می‌گرفت و مدعی بود که کلید مشکلات از جمله گرانی و بیکاری را در دست دارد. همان زمان خامنه‌ای یک بار که به‌ صحنه آمده بود به‌طور تلویحی به «شیخ اعتدال» گفت: وعده‌هایی ندهید که بعد نتوانید از عهده برآیید. معلوم بود که از همان وقت خیز برداشته است تا گرانی و بیکاری و سایر معضلات اجتماعی را به‌ ابزار پیشبرد جنگ قدرت در مراحل آینده تبدیل کند. معضلاتی که جان مردم را به لبشان رسانده و حاصل چپاولها و جنایات بیش از سه دهه حاکمیت نظام ولایت‌فقیه با تمامی باندها و دستجات آن است و حالا هر باندی همین وضعیت فاجعه‌بار را به ابزار جنگ با رقیب تبدیل کرده است.

حمله سنگین مجری جمعه‌بازار آخوندی به روحانی و رفسنجانی که چرا پس کلید را به‌کار نمی‌اندازید، چرا مشکل گرانی سرسام‌آور را حل نمی‌کنید! چرا بیکاری را حل نمی‌کنید، گویای این واقعیت است که تحولات اخیر به‌ویژه تحولات مربوط به منطقه، جنگ قدرت در رأس نظام را وارد مرحله تازه‌یی کرده است. ارائهٴ جام زهرهای متعدد توسط رفسنجانی به‌خصوص در مورد سوریه، از یک طرف و حملات شدید خامنه‌ای به‌رفسنجانی به‌ویژه طی دو بار به‌صحنه آمدن پشت سر هم طی 5روز، همین واقعیت را نشان می‌دهد.

نیش عمیق رفسنجانی به‌خامنه‌ای طی سخنانی مبنی بر این‌که صحنه‌های نمایش جمعه خالی شده است عمق جنگ قدرت را نشان می‌دهد. به‌ویژه که این اظهارات درست بعد از حرفهای خامنه‌ای در مورد نمایش جمعه و رودرروی آن مطرح می‌شود. خامنه‌ای در دیدار با آخوندهای مجری نمایشهای جمعه گفته بود که نماز جمعه یک شبکه مهم حکومتی است و باید «پاسخ دهنده سؤالات و گشاینده گره‌های ذهنی مخاطبان به‌ویژه نسل جوان باشد». حرفهای رفسنجانی در مورد نمایش جمعه و در کنار مجموعه موضع‌گیریهای و آنچه روزنامه‌های نزدیک به او می‌نویسند، نشان می‌دهد که او گام به‌ گام در حال پیشروی کردن و تلاش برای عقب راندن خامنه‌ای است، تاآنجاکه می‌گوید خامنه‌ای حق استفادهٴ یک‌جانبه از تریبون نمایش جمعه را ندارید و این امکان باید تقسیم شود. بله از نظر رفسنجانی تقسیم تریبون نمایش جمعه، نمودی از همان تقسیم قدرت است که رفسنجانی به‌شدت به‌دنبال آن است.

اما معنی کلیدی که روحانی در جریان نمایش انتخابات سر دست گرفته بود چیست و چرا عامل جنگ شده است؟ آیا این کلید می‌تواند قفل بن‌بستهای نظام ولایت را باز کند؟ جواب روشن است، کلید روحانی ـ رفسنجانی چیزی نیست جز جامهای زهر همه‌جانبه که دارند به خامنه‌ای تعارف می‌کنند. جام زهر اتمی، جام زهر سوریه و جام زهر اجتماعی.

اما پاسخ به این را که این کلید تا چه‌ حد می‌تواند قفل بن‌بستهای رژیم را باز کند، می‌توان از حرفهای آخوند موحدی کرمانی، نمایندهٴ خامنه‌ای و مجری نمایش جمعهٴ این هفته تهران فهمید. جواب او در یک کلام چیزی نیست جز تمسخر و این هشدار که اگر تابع ولایت نباشی در نظام جمهوری اسلامی مردود خواهی شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a12bfdbb-bdf5-45ff-8b07-11a5f0134e5f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات