728 x 90

ليبرتي,

بزرگداشت ۶قهرمان شهید مجاهد خلق در حمله جنایتکارانه موشکی به لیبرتی - اورسوراواز ـ ۲۳بهمن ۹۱

-

مراسم بزرگداشت شهدای قهرمان لیبرتی در اورسوراواز با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت
مراسم بزرگداشت شهدای قهرمان لیبرتی در اورسوراواز با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت
روز دوشنبه 23بهمن ماه، به‌منظور بزرگداشت 6قهرمان شهید مجاهد خلق در حمله جنایتکارانه موشکی به لیبرتی مراسمی با حضور خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در اورسوراواز پاریس برگزار گردید. در این مراسم شماری از شخصیتهای آمریکایی، اروپایی و عربی سخنرانی کردند. آنان ضمن تجلیل از شهدای قهرمان لیبرتی، بر همدستی رژیم ایران و دولت مالکی در این جنایت تأکید کردند. سخنرانان تصریح کردند که هم سازمان ملل‌متحد و هم دولت آمریکا تعهدات خود را در قبال ساکنان لیبرتی نقض کردند. آنان خواستار تغییر مارتین کوبلر و تعیین یک نماینده بی‌طرف از سوی ملل‌متحد شدند. سخنرانان همچنین بر ضرورت بازگشت فوری مجاهدان لیبرتی به اشرف برای تأمین امنیت آنها تأکید کردند.

سخنرانی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت:
به‌نام خدا،
به‌نام ایران و به‌نام آزادی،
به‌نام مشعل‌داران پایداری و نبرد مردم ایران در دوران سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه و به‌نام شهیدان مؤسسان چهارم ارتش آزادیبخش ملی ایران، ...
هموطنان عزیز، هجوم پر شقاوت به لیبرتی، یعنی یک کمپ بی‌حفاظ و بی‌دفاع که در سپیده دم 21بهمن صورت گرفت، واکنش ترسان آخوندهاست. این نتیجه دو روند بسیار مهم در رویارویی مردم ایران با استبداد مذهبی حاکم است. از یک طرف پیشروی مقاومت ایران با دستاوردهایی هم‌چون برپایی یکانهای ارتش آزادی در داخل میهن، و همچنین تشکیل مؤسسان چهارم ارتش آزادیبخش ملی ایران تا روی آوردن زنان و جوانان بسوی جنبش مقاومت ایران، از درهم شکستن لیستهای تروریستی، تا گسترش جبهه جهانی مدافع مقاومت مردم ایران. و از طرف دیگر نشانه ضعف و اضمحلال استبداد حاکم است. با از هم گسیختگی آشکار در رأس رژیم با ریزش و انفعال در همه سطوح حکومتی و با محاصره متحدان این رژیم در آتش خشم ملتهای سوریه و عراق، بله، نتیجه این شرایط بود که دیکتاتوری مذهبی بهمراه دست‌نشانده خود در عراق دست به حمله به لیبرتی زد. حمله به لیبرتی ضعف و عجز دیکتاتوری پوسیده‌ایست که حاکمیت خود را در حال زوال می‌بیند، آری، چرخ‌ها برای سرنگونی دیکتاتوری ولایت‌فقیه به حرکت درآمده است و چنین خواهد شد.

حضار محترم، دوستان عزیز
راستی چرا آخوندها این همه از مجاهدان بی‌سلاحی وحشت دارند که در اشرف و لیبرتی هستند؟ مجاهدانی که در اشرف و لیبرتی محصورند، می‌دانید چرا؟ زیرا آنها هسته اصلی جنبش مقاومتی هستند که بدنه آن در سراسر جامعه ایران گسترده است و نبرد سرنوشت برای آزادی ایران را تدارک می‌بینند.
چند روز و درست چند روز پس از بروز یک شکاف بزرگ در هیأت حاکمه در مجلس آخوندی، ملاها حمله خود را متوجه مجاهدان آزادی در لیبرتی کردند، یعنی سرچشمه الهام‌بخش مبارزه مردم ایران، آری، سرچشمه الهام‌بخش مبارزه مردم ایران، مبارزه برای برهم زدن اساس این نظم ارتجاعی که تمام تار و پود آن اعدام و شکنجه و غارت و فساد و تبهکاری ا‌ست. یادتان هست در سال 88 در بحبوحه قیامهای سراسری، در آنجا نیز مهمترین چاره‌جویی خامنه‌ای، اقدام به قتل‌عام اشرفی‌ها بود که توسط دولت عراق در شش وهفت مرداد به اجرا گذاشته شد.

خانم مریم رجوی تهاجم موشکی رژیم را نشانه بن‌بست رژیم آخوندی در برابر مجاهدان اشرفی دانست و گفت:

حضار محترم، دوستان عزیز
رژیم ولایت‌فقیه در برابر مجاهدان آزادی در اشرف و لیبرتی به بن‌بست رسیده است، و این همهٴ مسأله است. حمله آنها به لیبرتی درست بیان همین بن‌بست است. زیرا تمام توطئه‌ها، تمام شیطان‌سازیها و فشارهایشان در برابر پایداری مجاهدان آزادی شکست خورده است. آنها با موشک باران لیبرتی در واقع به کل ”پروژه لیبرتی“ تیر خلاص زدند و آن را واژگون کردند.
مگر یادداشت تفاهم میان سازمان ملل و دولت عراق که برخلاف رضایت ساکنان اشرف و برخلاف قرارداد با آنها، که قرار بود قبل از آن به اشرفیها اطلاع دهند در آن دوران امضا نشد، مگر این قرارداد موضوع اصلی‌اش تأمین امنیت و حفاظت مجاهدین نبود؟ حالا به ما بگویید که از آن یادداشت که در اساس غیرقانونی بود، چه باقیمانده است؟

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت پس از برشمردن موارد متعدد نقض عهد سازمان ملل‌متحد و دولت آمریکا در قبال مجاهدان اشرفی گفت:

من همچنین می‌خواهم در این‌جا مسئولیت دولت آمریکا را در شکل‌گیری این فاجعه یادآوری کنم، اگر آمریکا به تعهدات خود عمل می‌کرد، بی‌تردید حمله فاجعه‌بار به لیبرتی قابل پیشگیری بود بنابراین از جانب مقاومت مردم ایران اعلام می‌کنم که از این پس هر خطری که متوجه ساکنان لیبرتی آمریکا در آن مستقیماً مسئولیت دارد. بله اکنون زمان جبران است، زمان جبران سیاست اشتباهی است که در یک‌سال گذشته خسارت بزرگی به مردم و مقاومت ایران وارد کرده است.
بر این اساس، تأکید می‌کنیم که:
1. جامعه بین‌المللی و به‌ویژه دولت آمریکا و ملل‌متحد باید شرایط بازگشت فوری اعضای مجاهدین را از لیبرتی به اشرف فراهم کنند، تا پروسه اعزام آنها به کشورهای ثالث از اشرف دنبال شود این تنها راه تأمین حفاظت و امنیت مجاهدان آزادی در این شرایط است.
2. کمیسر عالی پناهندگان ملل‌متحد باید بلادرنگ موقعیت پناهندگی آنها را اعلام کند
3. شورای امنیت ملل‌متحد باید دولت عراق را ملزم کند که درهای لیبرتی را بروی وکلا خبرنگاران، هیأتهای پارلمانی و سیاسی باز کند.
4. دبیرکل ملل‌متحد باید یک نماینده بی‌طرف برای اشرف و لیبرتی تعیین کند و هیأتی را مأمور تحقیق درباره کشتار ساکنان لیبرتی کند.

رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت در پایان گفت:

و سرانجام می‌خواهم از این‌جا به هموطنانم بگویم که پاسخ این حمله آخوندها یک مبارزه صد برابر برای به زیر کشیدن این رژیم و برقراری آزادی و دموکراسی است پس کوشش و مبارزه خود را گسترش دهید.
دولتها را وادار کنید که روابط سیاسی خود را با فاشیسم دینی حاکم بر ایران قطع کنند، جامعه جهانی را وادار کنید که خود را با مبارزه ملت ایران برای تغییر این رژیم دیکتاتوری پوسیده مذهبی هم‌جهت سازند و به اشرف‌نشان‌ها و اعضای یکان‌های ارتش آزادی در سراسر میهن، در سراسر ایران و در سراسر میهن بخون خفته‌مان می‌گویم برای ادای وظیفه نسبت به شهیدان و جاودانه فروغهای آزادی و برای پایان دادن به ظلم و بیداد ولایت‌فقیه مبارزه و مقاومت خود را صد چندان کنید.

در مراسم بزرگداشت 6قهرمان شهید مجاهد خلق در حمله جنایتکارانه موشکی به لیبرتی، سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر، خانم انیسه بومدین بانوی اول الجزایر در دوران پرزیدنت بومدین، ژان پیر بکه شهردار اورسوراواز، اسقف ژاک گایو، طاهر بومدرا مشاور ویژه درباره اشرف تا مه 2012، استاندار ایوبونه، ژنرال فيلیپس فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی حفاظت اشرف، سرهنگ وسلی مارتین فرمانده نیروهای آمریکایی حفاظت از اشرف و پائولو کازاکا نماینده پیشین پارلمان اروپا سخنرانی کردند.

نخست‌وزیر سید احمد غزالی ضمن درود بر شهدای قهرمان لیبرتی گفت: این تردید ناپذیر بود که هر چه مقاومت ایران پیشروی می‌کند و موفقیتهای بیشتری کسب می‌کند رژیم رو به مرگ ملاها در پی توطئه‌گری و ارتکاب چنین جنایاتی خواهد بود تا توجهات بین‌المللی را از آنچه در ایران رخ می‌دهد منحرف کند.
وی افزود: آمریکا در قبال ساکنان لیبرتی تعهدات خود را نقض کرد سازمان ملل هم همین کار را کرد. باید نه تنها در مورد حادثه‌ای که در لیبرتی رخ داد تحقیقاتی صورت بگیرد بلکه باید تحقیقاتی درباره نقش مارتین کوبلر هم انجام بشود زیرا کوبلر عاملی بوده است برای به انجام رساندن اهداف رژیم عراق و اربابش در تهران.

انیسه بومدین بانوی اول پیشین الجزایر گفت: آنچه در لیبرتی رخ داد یک رسوایی برای سازمان ملل‌متحد بود. وی افزود: آیا ما در لیبرتی شاهد وضعیتی مشابه جنایات فاشیسم هیلتری در جنگ جهانی دوم هستیم. انسانیت کجاست؟ چرا درهای لیبرتی را بر روی خبرنگاران باز نمی‌کنید. در این جنایت رژیم ایران و دولت عراق همدستی کردند
ژان پیر بکه شهردار اورسوراواز جنایت دهشتناکی را که در لیبرتی صورت گرفته محکوم کرد و نقض تعهدات سازمان ملل‌متحد و دولت آمریکا را خاطرنشان کرد.
وی خطاب به باراک اوباما گفت مسئولیتی را که در مورد حفاظت از زنان و مردان در لیبرتی بر عهده دارد، انجام دهد. شهردار اورسوراواز از رئیس‌جمهور فرانسه فرانسوا اولاند نیز خواستار دخالت در این موضوع شد.
اسقف ژاک گایو با تجلیل از شهدای قهرمان لیبرتی گفت: می‌دانید که خون شهدا بذری است رویان، بذری از مقاومت، شهدا هیچ‌گاه نمی‌میرند. خون شهدا امروز انسانها و زنان و مردان بسیاری را برخواهد انگیخت که پرچم آزادی و دموکراسی را به اهتزاز درخواهند آورد، پرچم عدالت و آن روز فرا می‌رسد.
طاهر بومدرا گفت: من این‌جا آمدم تا پیامی به سازمان ملل در نیویورک بفرستم، پیام این است که آنچه در لیبرتی رخ داد، قابل پیش‌بینی بود ما هشدار داده بودیم اما متأسفانه ملل‌متحد توجهش جای دیگری بود برای پنهان کردن حقیقت بسیج بود. طاهر بومدرا دروغهای مارتین کوبلر و تلاشهای وی برای توجیه جنایاتی که علیه مجاهدان اشرفی صورت می‌گیرد را مورد به مورد افشا کرد و افزود:
مادامی که این افراد در ر‌أس پرونده اشرف هستند، جامعه بین‌المللی را به گمراهی خواهند برد و باز هم جنایات جدی در کمپ لیبرتی رخ خواهد داد. توپ الآن در زمین سازمان ملل در نیویورک است. شما باید سریعاً یک هیأت تحقیق اعزام بکنید نه تنها برای بررسی وضعیت این جنایت بلکه همچنین برای بررسی چگونگی رویکرد کوبلر و یونامی در رابطه با این پرونده. سکوت غیرقابل‌قبول است. وی با استناد به دلایل کارشناسی تأکید کرد که تنها راه تأمین امنیت و سلامت ساکنان لیبرتی این است که به اشرف برگردند که وسعت آن و استحکامات آن و شرایط آن از هر لحاظ غیرقابل مقایسه با لیبرتی است.

استاندار ایوبونه در مراسم بزرگداشت قهرمانان شهید لیبرتی گفت:
انتقال ساکنان لیبرتی به کشورهای دیگر راه‌حل نیست، بلکه تنها راه‌حل بازگشت به کمپ اشرف است. به‌وضوح باید گفت که بدلایل متعدد هم امنیتی هم نظامی هم بهداشتی و هم احترام به حقوق‌بشر حضور در لیبرتی بلافاصله باید پایان پیدا کند و ساکنان آن به اشرف برگردند.
ژنرال فیلیپس ضمن برشمردن وعده‌های دروغین کوبلر برای تأمین حفاظت و امنیت ساکنان اشرف گفت: منتظر بودیم که تا لیبرتی یک محل پناهندگان موقت باشد اما حالا به یک قتلگاه تبدیل شده است. کمپ لیبرتی یک قتلگاه است نه یک زندان، و مارتین کوبلر این وضعیت را توجیه کرده است. من به مارتین کوبلر می‌گویم تو یک عروسک و یک آلت دست در دست رژیم ایران هستی و اجازه دادی که این جنایت رخ بدهد وی تأکید کرد کوبلر به‌خاطر نقشی که در وقوع این جنایت علیه بشریت داشته مورد محاکمه قرار بگیرد.
ژنرال فیلیپس گفت: همسر من قبل از این‌که این‌جا بیایم از من خواست اینرا تکرار بکنم: این شمع کوچکی است که در یک اتاق سیاه روشن شده شیطان نمی‌تواند این نور را خاموش کند هرگز، شما البته می‌توانید انسانها را بکشید اما هرگز نمی‌توانید آرمان آنها را خاموش بکنید و آنچه را که حاضرند برای ان جان خودشان را فدا کنند

سرهنگ وسلی مارتین سخنان خود را با این سؤال شروع کرد: من با ژنرال فیلیپس موافقم که این سؤال را باید بپرسیم، کوبلر چه چیزی برای پنهان کردن دارد؟ اگر این قدر بزدل است که بعد از حمله حاضر نیست به لیبرتی برود پس نباید این ایمیل را برای من می‌فرستاد. او 10روز پیش درخواست من را برای این‌که من افسر امنیت لیبرتی بشوم رد کرد
وی افزود: حالا کوبلر از مالکی خواسته که در مورد حمله به لیبرتی تحقیق کند مثل این است که شما از شیطان یا از هیتلر بخواهید که درباره هالوکاست تحقیقات بکند
سرهنگ مارتین از دولت آمریکا به‌ویژه جان کری وزیر خارجه جدید خواست که به تعهدات و قراردادهایی که با ساکنان اشرف و لیبرتی امضا شده احترام بگذارند

پائولو کازاکا در ابتدای سخنان خود گفت: به همه شهدا و به همه همرزمانی که در کمپ لیبرتی و در کمپ اشرف با آنها بودند و هستند درود می‌فرستم. باید بگویم که برانگیخته هستم. یک کشتار وحشتناک رخ داده، و سازمان ملل‌متحد به وعده‌هایی که برای حفاظت از آنها داده بود وفا نکرده است.
وی افزود: این‌که بخواهیم دولت عراق راجع به این جنایت تحقیقات کند غیرقابل‌قبول است. این غیرقابل‌قبول است نماینده یونامی یعنی کوبلر آنجا مشغول تجارت باشد و ما باید برای تحقیقات کامل در این رابطه اقدام کنیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5bb37b8-36cb-4bca-a0ab-895194cd232e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات