728 x 90

اعتراض عليه مالكي,

واکنش تند آمریکا نسبت به آزاد کردن علی موسی دقدوق

-

موسی دقدوق تروریست وابسته به حزب الله لبنان
موسی دقدوق تروریست وابسته به حزب الله لبنان
آزاد کردن دقدوق متهم به‌قتل تفنگداران آمریکایی توسط دولت مالکی در عراق با واکنش تند آمریکا روبه‌رو شد

در پی آزاد کردن دقدوق یک عامل نیروی تروریستی قدس حکومت خوندی و حزب‌الله لبنان، خبرگزاری کردی پیامنیر، 18نوامبر2012 (28آبان) گزارش داد: آزاد کردن لبنانی متهم به قتل تفنگداران آمریکایی از سوی دولت عراق با واکنش تند مقامات آمریکایی روبه‌رو شد.

به‌گزارش روزنامه‌ ”بوستون گلوب“ روز جمعه وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌یی خبر آزادسازی ”علی موسی دقدوق“ متهم به‌قتل پنج سرباز آمریکایی را از سوی دولت عراق تأیید کرد.
جان مک‌کین و گراهام لینزی دو سناتور جمهوریخواه در واکنش به آزادسازی وی از سوی دولت عراق از دولت باراک اوباما انتقاد کردند.
این دو سناتور جمهوریخواه در بیانیه‌ مشترکی در واکنش به‌آزادی ”علی موسی دقدوق“، گفته‌اند: ”نقش آمریکا در عراق به کم‌ترین میزان خود رسیده است تا جایی که نتوانست دولت عراق را برای محاکمه“ دقدوق ”در آمریکا متقاعد سازد“.
طبق این گزارش یک مقام کاخ سفید اعلام کرده است سه‌شنبه گذشته‌ جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا طی تماس تلفنی از نوری المالکی خواسته‌است ”دقدوق“ را آزاد نکند، اما این درخواست وی پذیرفته نشد.

علی موسی دقدوق در سال 2007 به اتهام دست داشتن در عملیاتی که طی آن افراد مسلح یک سرباز آمریکایی را در کربلا کشتند و چهار تن دیگر را به گروگان گرفته و سپس به قتل رساندند از سوی نیروهای آمریکایی بازداشت شد، اما نیروهای آمریکایی قبل از خروج از عراق، دقدوق را به نیروهای عراقی تحویل دادند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fbeac9a7-bfb3-4322-a105-970541c7d4f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات