728 x 90

سوريه,

سی.ان.ان: نقش موشکهای دوش پرتاب در پیشروی ارتش آزادی سوریه در شمال کشور

-

سرنگونی هواپیما - آرشیو
سرنگونی هواپیما - آرشیو
تلویزیون سی.ان.ان، 19اکتبر ۲۰۱۲:
... گزارشاتی از درگیری جنگجویان اپوزیسیون مسلح به موشکهای ردیاب حرارتی دوش پرتاب در سوریه وجود دارد، موشکهایی که از لیبی و از طریق مرز ترکیه به داخل سوریه قاچاق شده‌اند. این موشکها می‌توانند صحنه نبرد را برای سوریه، به‌طور قابل توجهی دگرگون کرده و نگرانیهای جدیدی برای آمریکا به‌وجود آورند...
این موشکهای دوش پرتاب مبین تشدید جدی نبرد در سوریه هستند، این‌طور نیست؟

باب بر، افسر سابق سیا: بله، کاملاً. این موشکها قادرند هلیکوپترها را و برخی جتها را که با سرعت کمتری در حرکتند و نیز هواپیماهای مسافربری را ساقط کنند. این یک گام عظیم در یک جهت اشتباه است.

مجری: جهت اشتباه؟ باب بر: منظورم از جهت اشتباه، تشدید درگیریها است. زیرا همه ما امیدواریم که آتش‌بسی برقرار شود، اما این سلاحهای پیشرفته، بیشتر، آن را تبدیل به یک جنگ واقعی، به جای یک جنگ داخلی با ابعاد کوچک، می‌کند. در نتیجه، این، حرکتی در جهت اشتباه است.

مجری: شما همچنین گفته بودید که به‌دلیل این موشکها، هواپیماها مجبورند در ارتفاع بیشتری پرواز کنند و در نتیجه، دقتی در هدف‌گیری نخواهند داشت.

باب بر: بله، ... تلفات غیرنظامی بیشتری وجود خواهد داشت...

زیدون، فعال سوری: اگر اپوزیسیون به چنین موشکهایی دست یابد، یک تغییر عظیمی ایجاد خواهد شد، زیرا رژیم از همه نوع سلاحی، به‌خصوص جتهای جنگنده و هلیکوپتر، به‌خصوص از نوع توپدار آن استفاده می‌کند، منظورم بمبهای بشکه‌ای تی ان تی است. این بمبهای بشکه‌ای علیه غیرنظامیان به‌کار می‌روند. یکی از آنها می‌تواند تمامی یک ساختمان را با خاک یکسان کند. لذا باید از این موشکها برای حفاظت از چنین مناطقی استفاده کرد. به همین دلیل، ارتش آزاد سوریه در حال پیشروی در شمال است و به‌طور واقعی علیه ارتش رژیم، دارد کاری انجام می‌دهد. هر چند در جنوب، ارتش رژیم هنوز دست بالا را دارد زیرا بیشتر نیروهای ارتش آزادی سوریه، تنها از تسلیحات ساده‌ای مانند کلاش برخوردارند. به همین دلیل می‌بینید که در حلب بر خلاف آنچه که مثلاً در حمص یا درعا یا دمشق و حمومه رخ می‌دهد، ارتش آزادی سوریه خیلی خوب عمل می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9e1df77f-1604-4658-bf3e-9f809437a5c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات