728 x 90

سوريه,

سخنرانی بان کی‌مون در شصت و هفتمین اجلاس سالانه مجمع عمومی

-

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل
بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل
شصت و هفتمین اجلاس سالانه مجمع عمومی ملل متحد، با حضور سران کشورهای مختلف و با سخنرانی بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل آغاز شد.
دبیرکل ملل‌متحد در سخنان خود گفت: جهان باید در جهت عاری شدن از تسلیحات اتمی گام بردارد، رژیم ایران باید در مورد فعالیتهای اتمی خود پاسخ مناسب بدهد و نگرانیهای جامعه بین‌المللی را برطرف کند.
دبیرکل خطاب به دولتها و سران حکومتها گفت مردم از شما که قدرت را در دست دارید انتظار دارند به حرفشان گوش دهید، هیچ‌کس نمی‌تواند به تنهایی کاری را انجام دهد، اگر تمام مسئولیتها به‌طور جمعی انجام شود، می‌توانیم از فرصتها برای رسیدن به اهداف استفاده کنیم.

دبیرکل ملل‌متحد در مورد شرایط سوریه گفت وضعیت روز به روز بدتر می‌شود و هیچ‌گونه پیشرفتی نبوده است. این بحران جدی و امنیت جهانی را تهدید می‌کند و نیاز به اقدام دارد. این وظیفه نسل ما است که نقطه پایانی بر مصونیت مجرمان بگذارد. این به‌معنی آر تو پی یعنی مسئولیت حفاظت است.
بان کی‌مون در مورد مسأله فلسطین و مذاکرات صلح خاورمیانه، تأکید کرد فلسطینیها باید به حقوق خود دست یابند. وی همچنین گفت هر گونه اعلام جنگ علیه یک کشور عضو سازمان ملل غیرقابل‌قبول است.
بان کی‌مون افزود: گسترش شهرک‌سازیها در سرزمینهای فلسطینی تمام اقدامات جهت برقراری صلح را تهدید می‌کند.
پس از سخنرانی دبیرکل ملل متحد، رئیس مجمع عمومی که از کشور کانادا است سخنرانی کرد و سپس سخنرانیهای سران کشورها آغاز شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2124b566-01c0-4b6a-bc96-bbfa664d91f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات