728 x 90

اتمي رژيم,

وزیر خارجه ایتالیا: جامعه‌ی بین‌المللی هیچ اعتمادی به برنامه‌ی هسته‌یی ایران ندارد

-

وزیر امور خارجه ایتالیا
وزیر امور خارجه ایتالیا
مصاحبه وزیر خارجه ایتالیا با سی.ان.ان:
جیولیو ترزی، وزیر خارجه‌ی ایتالیا: در توضیحاتی که تابه‌حال رژیم ایران در مورد برنامه‌ی اتمیش به جامعه‌ی بین‌المللی داده است، نقاط تاریک زیادی وجود دارد. تابه‌حال 7 قطعنامه از طرف شورای امنیت و همچنین قطعنامه‌هایی از جانب شورای حکام ی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد این نقاط تاریک داده شده که رژیم ایران به هیچ‌کدام پاسخی نداده است. به بازرسان آژانس اجازه‌ی دسترسی به سایتهای اتمی مثل پارچین، فردو و غیره، نداده که از نقطه‌نظر استراتژیک و نظامی، موضوع خیلی مهمی است. بنابراین نکته، مشکل اساسی رژیم ایران بی‌اعتباری بین‌المللی‌اش می‌باشد. به این معنی که جامعه‌ی بین‌المللی هیچ اعتمادی به برنامه‌ی هسته‌یی ایران ندارد.

سی.ان.ان: آیا شما فکر می‌کنید رژیم ایران قصد دارد بمب اتمی بسازد؟
جیولیو ترزی: این فرضیه‌ای است که به‌طور گسترده مورد قبول همه ناظران است، چرا که آنها به غنی‌سازی 20 درصد اورانیوم، که فقط استفاده نظامی دارد، ادامه می‌دهند. در حالی‌که هیچ توجیهی برای داشتن این حجم از اورانیوم غنی شده وجود ندارد. پس آنها یا باید در این مورد توضیح دهند یا این‌که کاسه‌ای زیر نیم کاسه هست.

سی.ان.ان: آیا شما با تحریمهای نفتی و مالی بانک مرکزی همراهی می‌کنید؟
جیولیو ترزی: ما از رژیم ایران نفت نمی‌خریم و جزو کسانی هستیم که به تحریمهای سختتر علیه این رژیم ترغیب می‌کنیم. هیچ رابطه‌ای با بانک مرکزی ایران نداریم و همه‌ی سرمایه‌های آن را منجمد کرده‌ایم و تا جاییکه به خرید نفت از رژیم ایران بر می‌گردد، هیچ تبادل مالی بین ایتالیا و این رژیم وجود ندارد. ما از جمله پیشقمدمان تحریم نفتی ایران بوده‌ایم و فکر می‌کنیم تحریم نفتی و تحریمهای بیشتر هیچ شکافی برای رژیم ایران باقی نخواهد گذاشت. تحریمها برای این رژیم و اقتصاد آن بسیار آزاردهنده هستند و چه بسا به همین دلیل است که آنها به میز مذاکره بازگشته‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ae5f0f5c-e25b-4a11-8cf6-90ca786a85c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات