728 x 90

جابجايي داخل عراق,ليبرتي,

مسؤلیت وضعیت اسفبار در کمپ لیبرتی متوجه سازمان ملل و نماینده ویژه آن در عراق است

-

کمپ لیبرتی
کمپ لیبرتی
من رئیس انجمن حقوقدانان شمال عراق، انتقال ساکنان اشرف از شهرشان در دیالی به اردوگاه لیبرتی را به‌شدت محکوم می‌کنم و به‌خصوص کوتاهی و بدرفتاری را که در مورد آنها در زمان انتقال وجود داشته است و همچنین در داخل اردوگاه لیبرتی ایجاد شده است را محکوم می‌کنم.

ساکنان اردوگاه اشرف بدین ترتیب تحت شرایط پر فشاری مجبور به این انتخاب شده‌اند که یا در اشرف باقی بمانند و مورد تعدی و تجاوز بیشتری به حقوقشان قرار بگیرند و یا به محلی منتقل شوند که زندان را تداعی می‌کند. وقتی پلیس بدلایل غیرضروری در داخل اردوگاه لیبرتی باشد لاجرم تمامی این افراد را از کرامتشان و معیارهای قابل‌قبول برای زندگی شایسته منع می‌کند. سازمان ملل بایستی مستمراً از این افراد حفاظت کند و برخورداری این افراد از حقوقشان را تضمین نماید چه در زندگیشان و چه در حفظ اموالشان و آنها باید از حداقلهای امنیت و کرامت برخوردار باشند و در مورد هرگونه بی‌احترامی به آنها و به‌خصوص به زنها ضمانتهای کافی بدهد. یکی از مهمترین خواسته‌های مردم عراق که بیش از ربع قرن با ساکنان اشرف مراوده داشته‌اند و آنها را سرخورده می‌کند محاصره‌ای است که بر ساکنان اشرف روا شده است و این چیزی جز ننگ وعار بر پیشانی بشریت نمی‌باشد و مخالف تمامی ارزشهای اسلامی و عربی می‌باشد و باید بر آن مهر پایان گذاشته شود و به همین دلیل ما مسئولیت تمامی این وضعیت اسفبار را برعهده سازمان ملل و دبیرکل آن و نماینده ویژه آن در عراق می‌دانیم و همچنین آینده ساکنان اشرف و رعایت حقوقشان در عراق برعهده آنها می‌باشد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1e09f85-8afe-41ad-b370-a9581187139d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات