728 x 90

ليبرتي,

توجه گسترده رسانه‌ها به انتقال ۴۰۰تن از مجاهدان اشرف

-

انتقال 400 تن از مجاهدان اشرف به سوی لیبرتی
انتقال 400 تن از مجاهدان اشرف به سوی لیبرتی
انتقال 400تن از ساکنان اشرف به لیبرتی مورد توجه گسترده رسانه‌ها در کشورهای عربی قرار گرفت.

تلویزیون الجزیره: خبرگزاری فرانسه خبر داد نزدیک به 400نفر از سازمان مجاهدین خلق ایران صبح امروز وارد قرارگاه جدید آزادی در نزدیکی پایتخت عراق، بغداد، شدند. این گروه، سری اول طرح دولت عراق در همکاری با نمایندگی سازمان ملل در عراق و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان برای تخلیه این قرارگاه محسوب می‌شوند که قرارگاه اشرف را ترک می‌کنند.

تلویزیون العربیه: صبح امروز حدود400نفر از اعضای جنبش اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران وارد قرارگاه جدیدشان در نزدیکی بغداد شدند آنها از قرارگاه اشرف در استان دیالی می‌آمدند، مشاور قانونی این جنبش گفت اتوبوسها قبل از ورود به قرارگاه به‌صورت دقیقی بازرسی شده‌اند.

تلویزیون البابلیه: عملیات جابه‌جایی نزدیک به چهارصد تن از افراد مقاومت ایران، مجاهدین خلق به قرارگاه لیبرتی در اجرای توافقنامه‌ای که دولت عراق و سازمان ملل منعقد کرده بود شروع شد. یک منبع در نیروهای ویژه حفاظت از قرارگاه گفت که روز جمعه شاهد عملیات سری اول از ساکنان قرارگاه اشرف به ـ کمپ آزادی ـ در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد خواهد بود».

تلویزیون الرافدین: عملیات انتقال سری اول از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران از قرارگاه اشرف در استان دیالی به کمپ لیبرتی در نزدیکی پایتخت شروع شد. دبیرکل سازمان ملل بان کی‌مون بر ضرورت شروع جابه‌جایی ساکنان قرارگاه اشرف تأکید کرده بود و از دولت مالکی و ساکنان قرارگاه خواسته بود که همکاریشان را ادامه بدهند و این عملیات را به‌صورت مسالمت‌آمیز به اتمام برسانند. وی تأکید کرد که دولت مسئولیت امنیت و سلامتی ساکنان کمپ را بر عهده دارد.

تلویزیون التغییر: دولت عراق، اولین گروه از ساکنان اشرف را به کمپ آزادی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به‌عنوان گام اول برای آماده کردن آنها برای خروج نهایی از عراق منتقل کرد. یک سخنگوی اپوزیسیون مجاهدین خلق از پاریس گفت که سازمان با شروع تخلیه قرارگاه اشرف و انتقال به یک قرارگاه دیگر در نزدیکی بغداد موافقت کرده بشرط این‌که پلیس از این قرارگاه قبل از شروع جابه‌جایی بیرون برود تا از تنش و خشونت و بروز مشکلات با ساکنان کمپ جلوگیری شود.

خبرگزاری نینای عراق: انتقال سری اول ساکنان قرارگاه اشرف محل استقرار اعضاء سازمان اپوزیسیون مجاهدین خلق ایران به موجب توافق بین دولت عراق و سازمان ملل‌متحد آغاز شد. یک منبع امنیتی گفت سری اول متشکل از 400نفر است که از قرارگاه اشرف واقع در ناحیه العظیم در شمال بعقوبه به قرارگاه لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد منتقل می‌شوند.

روزنامه الدستور: روز جمعه اولین گام پروسه حل تضاد عناصر سازمان اپوزسیون مجاهدین خلق ایران در عراق با خروج اولین گروه ساکنان از قرارگاه اشرف به سمت لیبرتی شروع شد… این جابه‌جایی با نظارت کمیته دولتی مسئول امور قرارگاه وابسته به دفتر مالکی و نمایندگان دفتر یونامی انجام شد. این جابه‌جایی با حفاظت امنیتی شدیدی انجام شد. ... .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b71c715-2b7b-4b69-b06a-8032d213a14c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات