728 x 90

چه کسی باور می‌کند؟!

دژخیم حمید نوری در هفته‌ٔ اول آذر مورد بازپرسی در دادگاه قرار گرفت، ۳جلسه دادگاه برگزار شد و حمید نوری حرف‌هایی زد که حتی رسانه‌های غربی و منطقه‌یی هم به آن واکنش نشان دادند. نوری مدعی شده که در زندانهای قرون‌وسطایی رژیم آخوندی به زندانیان احترام می‌گذارند، زندانیان زندانبانهای رژیم ولایت فقیه را دوست دارند و خزعبلاتی از این دست. سخنانی که رسانه‌ها و حقوق‌دانان در رابطه با آن این عبارت را به کار بردند. «نوری خود را بی‌اعتبار کرد!»

یک نمونه از این گزارشها از نظرتان می‌گذرد

دو روز است که حمید نوری قاضی ایرانی، در اینجا به‌خاطر نقشش در جنایت‌های ضدانسانی در ایران محاکمه می‌شود او چنین تصویر می‌کند که زندانهای ایران جایی است که به زندانیان احترام گذاشته می‌شود و از حقوق آنها حفاظت می‌شود. وکلای مدافع می‌گویند که نوری اعتبار خود را با این سخنان از دست‌داده است زیرا نقض‌های انجام شده در زندانهای ایران طی دوره‌ای که هزاران تن در انتهای دهه هشتاد اعدام‌ شده‌اند شناخته‌شده و مستند هست و بیش از ۵۰ شاهد آن در این دادگاه حضور دارند. این افراد که در پشت سر من تجمع کرده‌اند فرزندانشان را در این اعدامها از دست‌داده‌اند و تعدادی از آنها علیه حمید نوری در دادگاه شهادت داده‌اند و اکنون در انتظار تکمیل این محاکمه هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5d5bd36e-151a-4af9-abf9-93c9efac6da2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات