728 x 90

شورش و فرار زندانیان از زندان عادل‌آباد شیراز + فیلمهای جدید

این خبر کامل می‌شود.

 

یکشنبه شب ۱۰فروردین زندانیان زندان عادل آباد شیراز دست به شورش زدند. خبرها حاکی است که شمار زیادی از زندانیان این زندان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و هیچگونه رسیدگی پزشکی و درمانی برای آنها صورت نگرفته است. 

بنا به خبرهای رسیده شماری از زندانیان موفق به فرار شدند. برخی منابع محلی از شنیده شدن ‏صدای تیراندازی از زندان عادل‌آباد شیراز خبر می‌دهند.

گزارش یک هموطن از مرودشت شیراز - شورش زندان عادل‌آباد شیراز

  • روز یکشنبه ۱۰فروردین یک هموطن از مرودشت شیراز گفت: «دقایقی قبل تعداد زیادی از زندانیان زندان عادل آباد شیراز در اقدامی هماهنگ اقدام به شورش و بعد از آن فرار کردند. هم‌اکنون صدای آژیر سرتاسر خیابانهای اطراف شنیده می‌شود.
  • زندان عادل‌آباد یکی از پرجمعیت‌ترین زندانهای کل کشور است، جمعیت حال حاضر حدود ۱۰۵۶۶نفر است.
  • گفته می‌شود اکثر زندانیهای فراری کسانی بودند که حبس های ابد و سنگین یا اعدام داشته و با هماهنگی قبلی با چندین مأمور اقدام به فرار نمودند.»

گزارش یک هموطن از شیراز - شورش در زندان عادل‌آباد و پیربنو شیراز

در زندان عادل‌آباد شیراز شورش شد. صدای تیراندازی می‌آید. خانواده‌های زندانیان جهت کمک به فرزندان و اقوام خویش شتافته‌اند. مردم می‌گویند اگر درب اصلی زندان را باز کنند، امکان فرار همه زندانیان فراهم می‌شود.

مأمورین سرکوبگر رژیم کلیه منازل مردم را مورد بازرسی قرار داده و با زور و تهدید برای بازرسی وارد خانه‌های مردم می‌شوند.

زندانیان در زندان پیربنو شیراز که محل نگهداری متهمین و محکومین جرایم مواد مخدر و اعتیاد است هم از صبح امروز شورش کردند ولی به‌دلیل این‌که این زندان بیرون شهر بوده، امکان کمک مردم به آنها کمتر وجود دارد.

زندان پیربنو خارج از شهر و در ۲۵کیلومتری شیراز واقع شده است. مردم به‌دلیل این‌که با روستای پیربنو همجوار است به نام زندان پیربنو این مرکز را می‌شناسند.

شورش در زندان عادل‌آباد بعد از شورش روزهای گذشته زندانیان در زندانهای پارسیلون خرم آباد، زندان الیگودرز، زندان مرکزی تبریز، زندان سقز، زندان همدان، زندان مهاباد و زندان تهران بزرگ میهن صورت می‌گیرد.

در شیراز خیابانهای چهارراه زندان و عادل آباد و پارامونت و میانرود توسط نیروهای سرکوبگر و انتظامی مسدود شده است تا از فرار زندانیان جلوگیری شود.

زندان محاصره است و در نیمه‌شب صدای شلیک شنیده می‌شود.

توئیت مریم رجوی:

 

سخنگوی مجاهدین: درود و دست مریزاد، شورش، آزادی، شورش، آزادی

پیام کانونهای شورشی به زندانیان در بند و در خطر کرونا: آخوندهای ضدبشر به رایگان آزادی نمی‌دهند. «باید برشورید و آنرا از حلقوم آخوندهای ضدبشر بیرون کشید».

 

 

شورش در زندان مهاباد و فرار زندانیان

  • زندانیان زندان مهاباد شب یکشنبه۹فروردین۱۳۹۹ دست به شورش زدند و دهها تن از آنها موفق به فرار شدند. شورش زندانیان به درگیری کشیده شد و تا نیمه‌شب صدای شلیک گلوله به گوش می‌رسید.
  • در جریان این شورش که در اعتراض به خودداری رژیم جنایتکار آخوندی از آزاد کردن زندانیان در بحبوحه شیوع کرونا در زندان صورت گرفت، حداقل دو زندانی جان باختند و شماری مجروح شدند
  • منابع محلی گزارش کردند از داخل شهر صدای شلیک و آژیر ماشینهای انتظامی و ضدشورش به گوش می‌رسید.

 

شورش در زندان همدان و فرار زندانیان

  • بعدازظهر شنبه۹فروردین۱۳۹۹، زندانیان زندان الوند همدان در اعتراض به خودداری رژیم از آزاد کردن آنها در شرایط شیوع ویروس کرونا، دست به شورش زدند و شماری از آنها موفق به فرار شدند. پاسداران و مأموران جنایتکار به سوی زندانیان آتش گشودند. در جریان درگیری بین نیروهای سرکوبگر و زندانیان قسمتهایی از زندان آتش گرفت.

 

  • به‌دنبال شورش زندانیان در زندان همدان و فرار شماری از آنها، حسن خانجانی دادستان جنایتکار رژیم در این شهر گفت: اعتراض زندانیان به مرخصی آنها به‌دلیل بیماری کرونا بوده است.
  • وی برای توجیه مخالفت جنایتکارانه رژیم آخوندی با آزادی و مرخصی زندانیان مدعی شد:‌ برخیها به‌علت ناتوانی در تأمین کفیل نتوانستند به مرخصی بروند. (سایت انتخاب ۱۰فروردین۹۹)

 

شورش زندانیان در زندان فشافویه – تیپ ۱

  • روز جمعه ۸فروردین، زندانیان تیپ۱ زندان فشافویه شورش کردند و با مأموران جنایتکار درگیر شدند.
  • شورش و اعتراض زندانیان به‌دلیل شیوع کرونا و فوت تعدادی از زندانیان و ابتلای تعدادی دیگر صورت گرفت.
  • در پی شورش در زندان فشافویه نیروهای گارد و یگان ویژه به‌بندها حمله کرده و وسایل زندانیان را به‌بهانه بازرسی بیرون ریختند. هم‌چنین تمامی تماسهای زندانیان با خانواده‌هایشان قطع شده است.
  • وضعیت بندهای زندان فشافویه بسیار اسفبار است. تجمع زندانیان در اتاق‌ها فشرده است. بسیاری از زندانیان تخت برای خوابیدن ندارند و روی زمین آلوده می‌خوابند. تنها وسیله بهداشتی در زندان مایع ظرفشویی ریکا است.
  • پیش از این نیز زندانیان تیپ ۵زندان فشافویه در اعتراض به زنده به گور شدن در زندانی که در آن کرونا شیوع پیدا کرده و تعدادی نیز از این بیماری جانباخته‌اند، اقدام به اعتصاب غذا کرده بودند.

 

زندان مرکزی ارومیه - اعتصاب‌غذای بیش از ۲۰۰تن زنان زندانی پس از فوت یک زندانی بر اثر کرونا

  • بیش از ۲۰۰تن از زنان زندانی در زندان مرکزی ارومیه روز شنبه۹فروردین۱۳۹۹در اعتراض به مخالفت مجرمانه رژیم آخوندی از آزادی زندانیان با وجود شیوع کرونا در زندان، دست به اعتصاب غذا زدند.
  • اعتصاب غذای زنان زندانی پس از فوت یکی از زندانیان به نام ”فاطمه علی‌زاده“بر اثر ابتلا به کرونا شروع شد. این زندانی ۵۳ساله و اهل کرمانشاه بود.
  • فاطمه علی‌زاده یک روز قبل از فوت، حالش وخیم شده اما دژخیمان خامنه‌ای در زندان ارومیه اجازه رسیدگی و درمان وی را ندادند.
  • تاکنون تعدادی از زندانیان در زندان مرکزی ارومیه بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند.

 

شورش و  فرار زندانیان از زندان سقز

گزارشهای منتشر شده حاکیست زندان سقز از بهمن‌ماه امسال درگیر کرونا بوده و زندانیان به‌خاطر بی‌عملی حکومت آخوندی و تهدید حتمی ابتلا به کرونا، با استفاده از فرصت به‌دست آمده اقدام به فرار جمعی کردند.

 

ستاد حکومتی کنترل کرونا در سقز در روز ۱۴اسفند ۹۸در خبری که توسط خبرگزاری حکومتی ایسنا نیز منعکس شد اعلام کرده بود انتشار کرونا در شهر سقز از۲۰بهمن‌ماه ۱۳۹۸ آغاز شده است. (ایسنا ۱۴فروردین۹۹)

 

شورش در زندان الیگودرز

یک روز پس از شورش در زندان پارسیلون خرم‌آباد، زندانیان زندان الیگودرز نیز دست به شورش زدند. آنان روز پنجشنبه ۱فروردین ۹۹ با زندانبانان درگیر شدند و درصدد خلع‌سلاح آنها برآمدند. در جریان درگیریها که ساعتها ادامه داشت رژیم آخوندی در وحشت از گسترش دامنه شورش نیروهای جنایتکار سپاه را نیز وارد صحنه درگیری با زندانیان کرد و سراسیمه تمامی خیابانهای منتهی به زندان را بست گزارشها حاکیست که در جریان شورش زندانیان زندان الیگودرز یک زندانی جان باخت و یک تن دیگر مجروح شد.

 

شورش در زندان پارسیلون خرم آباد

روز ۲۹ اسفند ۹۸ زندانیان در زندان پارسیلون خرم‌آباد دست به شورش زدند و تعدادی فرار کردند. ماموران جنایتکار خامنه‌ای به سمت زندانیان تیراندازی کردند و شماری از زندانیان کشته و مجروح شدند.  

مطالب مرتبط:

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21fe7a26-71a6-46cf-8a89-6ef2fad29943"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات