728 x 90

تامین مخارج شبه‌نظامیان حوثی و حزب‌الله، با تجارت مواد مخدر

تامین مخارج شبه نظامیان حوثی و حزب الله، با تجارت مواد مخدر
تامین مخارج شبه نظامیان حوثی و حزب الله، با تجارت مواد مخدر

تارنمای العربیه، به‌نقل از ژنرال ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی اعلام کرد شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران به‌عنوان یکی از راههای تأمین هزینه‌های مداخله‌جویانه از تجارت مواد مخدر بهره می‌برند.

ژنرال المالکی سه‌شنبه ۲۰شهریور ۹۷در یک نشست خبری اعلام کرد شبه‌نظامیان حوثی و حزب‌الله لبنان برای تأمین مخارج جنگ در یمن دست به تجارت مواد مخدر می‌زنند.

وی با اشاره به سفر هیأت مذاکره‌کننده شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران به ژنو، گفت که ائتلاف عربی همه اقدامات لازم برای محقق کردن سفر این هیأت به ژنو را انجام داد.

سخنگوی ائتلاف عربی همچنین با اشاره به تهدید دریانوردی از سوی شبه‌نظامیان حوثی‌ تأکید کرد ائتلاف عربی تمهیدات لازم برای تأمین امنیت دریانوردی را اتخاذ کرده است.

 

انهدام موشکهای بالستیکی شلیک شده توسط شبه‌نظامیان حوثی

وی همچنین از رهگیری و انهدام ۶موشک بالستیک که شبه‌نظامیان حوثی به سوی اهداف غیرنظامی در عربستان سعودی شلیک شده‌ بودند، خبر داد. وی در این رابطه تصاویری از محل استقرار سکوهای موشک‌ بالستیک شبه‌نظامیان حوثی را به نمایش گذاشت. لازم به یادآوری است که ملل ‌متحد و دولت آمریکا با به نمایش گذاشتن اسناد، روشن ساخته‌اند که رژیم ایران تأمین کننده تسلیحات و موشک بالستیک حوثی‌ها است.

سخنگوی ائتلاف عربی همچنین از موفقیت‌های نظامی ارتش یمن با پشتیبانی نیروهای ائتلاف خبر داد و گفت که محور الظالع شاهد درگیریهای شدید میان شبه‌نظامیان حوثی و ارتش ملی یمن بود.

 

مین کاری شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران عامل تلفات شهروندان یمنی

سرهنگ ترکی المالکی در مورد کمکهای انسان دوستانه و وضعیت شهروندان گفت ائتلاف عربی کماکان برای عبور و مرور کشتی‌های حامل کمکهای انسان‌دوستانه مجوزهای لازم را صادر می‌کند. وی ادامه داد که شبه‌نظامیان حوثی‌ کماکان به روند مین‌گذاری مناطق ادامه می‌دهند و شهروندان یمنی جان خود را به‌دلیل مین‌هایی که حوثی‌ها در مناطق تحت سیطره خود کار گذاشته‌اند، از دست می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/17803a0c-79c6-468b-84ab-6a4a35016194"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات