728 x 90

محکومیت دخالتهای رژیم ایران در اجلاس اتحادیه عرب

صد و پنجاهمین اجلاس اتحادیه عرب در عربستان
صد و پنجاهمین اجلاس اتحادیه عرب در عربستان

در صد و پنجاهمین اجلاس اتحادیه عرب در مقر آن در قاهره کمیته وزرای کشورهای عضو در مورد بحران کشورهایشان با رژیم ایران گفتگو کردند. آنها ادامه دخالتهای رژیم ایران در امور کشورهای عرب را محکوم کردند و نگرانی شدید خود را نسبت به فرقه‌گرایی مذهبی رژیم ایران در کشورهای عرب ابراز داشتند.

اتحادیه عرب درصد و پنجاهمین جلسه خود بیانیه‌یی را حول فعالیتهای رژیم ایران و دخالتهایش در امور داخلی کشورهای عرب صادر کرد. این بیانیه توسط دولت امارات متحده عربی تدوین شد. در بخش‌هایی از این اطلاعیه به محورهای زیر اشاره شده است.

 

فرقه‌گرایی

کمیته وزیران اتحادیه عرب نسبت به فرقه‌گرایی مذهبی رژیم ایران در کشورهای منطقه نگرانی شدید خود را ابراز کرد. در بیانیه آنها آمده است این رژیم از شبه‌نظامیان تروریست در بعضی کشورهای منطقه حمایت می‌کند که در نتیجه باعث بی‌ثباتی و آشوب و تهدید امنیت ملی مردم می‌شود و حمایت رژیم ایران از تروریست‌ها تلاشهای منطقه‌ای و جهانی را برای حل بحرانهای منطقه با روشهای مسالمت‌آمیز مختل می‌سازد.

این کمیته همچنین ادامه حمایت رژیم ایران از اعمال تروریستی و تخریبی در کشورهای عرب منطقه از جمله شلیک موشک‌های بالستیکی از خاک یمن به عربستان سعودی، دخالتهای مخرب در امور داخلی کشور بحرین را محکوم کرد.

 

دخالت در سوریه

کمیته وزیران اتحادیه عرب در بیانیه خود ادامه دخالتهای رژیم ایران و ترکیه در بحران سوریه را محکوم کرد و گفت این دخالتها بازتابهای خطرناکی در آینده سوریه و حاکمیت و امنیت و ثبات و وحدت آن خواهد گذاشت و مانع آن خواهد شد که تلاش برای حل بحران سوریه با روشهای مسالمت‌آمیز به نتیجه برسد.

 

کمیته وزیران اتحادیه عرب همبستگی خود را با قطع رابطه سیاسی مراکش با رژیم ایران اعلام کرد و گفت اقدامات این رژیم و گروه تروریستی حزب‌الله که تلاش می‌کنند در مراکش امنیت و ثبات آن‌را تهدید کنند را محکوم می‌کند.

این کمیته تهدید دریانوردی بین‌المللی در آبهای خلیج، تنگه هرمز و دریای سرخ توسط عوامل رژیم ایران در منطقه را محکوم کرد. آخرین مورد این تهدید ها تهاجم تروریستی شبه‌نظامیان حوثی به یک نفتکش سعودی در تنگه باب‌المندب بوده است.

لازم به یادآوری است که کمیته وزیران اتحادیه عرب توسط کشورهای امارات متحده عربی به‌عنوان ریاست کمیته، بحرین، عربستان سعودی و جمهوری مصر تشکیل شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ab539cfc-9e1b-41d5-8d4a-6db73053a85a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات