728 x 90

آمریکا محموله سلاح شبه‌‌نظامیان حوثی‌ در خلیج عدن را ضبط کرد

ضبط محموله سلاح قاچاق حوثی ها
ضبط محموله سلاح قاچاق حوثی ها

یک مقام نیروی دریایی آمریکا روز پنجشنبه ۸شهریور ۹۷از کشف و ضبط یک محموله سلاح که برای شبه‌‌نظامیان حوثی به‌صورت قاچاق ارسال شده بود خبر داد.

 

ضبط صدها قبضه سلاح قاچاق شبه‌‌نظامیان حوثی

این سلاحها که در یک قایق جاسازی شده بود، در خلیج عدن کشف و ضبط شده است.
محموله سلاحهای ضبط شده به ناوشکن «یو اس اس جایسون» منتقل شده است.

این محموله قاچاق شامل صدها قبضه سلاح سبک از جمله آ کا ۴۷‌ (کلاشینکوف) که در یک قایق جاسازی شده بود، این مقام مسئول آمریکایی گفت این قایق در منطقه‌یی کشف شد که پیش‌تر نیز شاهد عملیات‌های قاچاق اسلحه برای شبه‌‌نظامیان حوثی‌ بوده است.

 

ممانعت شبه‌‌نظامیان حوثی از کمک‌رسانی سازمانهای بین‌المللی
العربیه نوشت روز گذشته شبه‌‌نظامیان حوثی یک کامیون امدادرسانی صلیب‌سرخ جهانی را در نزدیکی شهرستان التحیتا واقع در جنوب استان الحدیده را مورد هدف قرار دادند.

عبدالرقیب فتح، وزیر اداره محلی و رئیس کمیته عالی امدادرسانی یمن جلوگیری شبه‌‌نظامیان حوثی از فعالیت سازمانهای امدادرسان بین‌المللی و ممانعت آنها از رسیدن و توزیع کمکهای انسان دوستانه میان ساکنان شهرستانهای الدریهمی و التحیتا در استان الحدیده را به‌شدت محکوم کرد.

 

تامین و هدایت شبه‌‌نظامیان حوثی توسط رژیم ایران

سازمان ملل ‌متحد در گزارش سال گذشته خود، در مورد نقض تحریمهای تسلیحاتی یمن، گفته بود رژیم ایران به‌طور مستقیم و غیرمستقیم، در رساندن جنگ‌افزار به حوثی ها نقش دارد و ممنوعیتهای بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد.

آمریکا و متحدانش نیز بارها رژیم ایران را به تأمین جنگ‌افزار برای شبه‌‌نظامیان حوثی متهم کرده‌اند، اما رژیم ایران همواره این اتهام را رد می‌کرد. برای نخستین بار اما، یک مقام نظامی این رژیم از دستور مستقیم رژیم ایران به حوثی‌ها برای حمله سخن گفته و آن را تأیید کرد. سایت حکومتی اعتماد آنلاین در گزارش سه‌شنبه ۱۶مرداد ۹۷خود در این رابطه از قول پاسدار شعبانی، که در شاندیز مشهد سخنرانی کرده بود نوشت، شعبانی گفته است که شبه نظامیانی چون حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن «عقبه» رژیم در منطقه هستند.

پاسدار ناصر شعبانی که از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران خامنه‌ای محسوب می‌شود در یک قدرت‌نمایی برای مزدوران رژیم بند را آب داد و اعتراف کرد:

«به یمنی‌ها گفتیم دو نفتکش سعودیها را بزنید و زدند... دشمن به قدری آسیب پذیری دارد که می‌توانیم آنها را آن طرف مرز درگیر کنیم، البته ما اصرار نداریم که با عربستان در آن سوی مرز درگیر شویم».

.

 

بیشتر بخوانید:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd23dc25-a3e0-4c6e-959a-4d12f67b3770"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات