728 x 90

الشرق‌الأوسط: کشته شدن چندین فرمانده حوثی در یمن

کشته شدن ۲۰۰ شبه نظامی طی سه روز

پیشروی های ارتش ملی یمن
پیشروی های ارتش ملی یمن

روزنامه االشرق‌الأوسط روز دوشنبه ۶شهریور۹۷نوشت نیروهای ارتش ملی یمن پیشروی هایشان را در جبهه‌های مختلف ادامه می‌دهند و مواضع جدیدی را در استان صعده محل استقرار کودتاگران حوثی تصرف کرده‌اند.

این روزنامه به‌نقل از سپتامبر نت پایگاه خبری ارتش ملی یمن می‌نویسد: در جبهه «مران» واقع در استان صعده فرمانده شبه‌‌نظامیان حوثی در این جبهه با آتش توپخانه ارتش ملی یمن کشته شده است. علاوه بر این فرمانده تعدادی از نفرات همراه او نیز جزو کشته شدگان بوده‌اند.

کشته شدن این فرمانده حوثی دو روز بعد از هلاکت یکی دیگر از فرماندهان حوثی به‌نام «علی حسین شیبه‌» صورت گرفته است که با تعدادی دیگر از همراهانش در اثر آتش توپخانه ارتش ملی کشته شد.این فرمانده حوثی یکی از نزدیکان عبد الملک الحوثی سرکرده شبه‌‌نظامیان و نیز یکی از پایه‌گذاران این گروه بوده است. الشرق‌الأوسط می‌نویسد علاوه بر این فرد فرماندهان دیگری مانند «جابر حسین ابو لحی»، «یحیی عقبی» و «علی ناجی خلوفه» نیز در میان کشته‌ها دیده شده‌اند.

 

کشته شدن فرمانده اصلی شبه‌‌نظامیان حوثی در شهرستان مران
پایگاه خبری ارتش ملی یمن اضافه می‌کند فرمانده اول شبه‌‌نظامیان به‌نام «احمد جبران الیتیم» و معاونش «جابر جبران جحیز» در پیشرویهای ارتش ملی یمن به سوی «وادی خلب» در شرق شهرستان «مران» کشته شدند.
به گفته یکی از منابع نظامی یمنی سرکرده شبه‌‌نظامیان حوثی اخیراً «احمد جبران الیتیم» را به‌عنوان فرمانده «جبهه مران» انتخاب کرده بود چرا که او برجسته‌ترین فرد نظامی در نیروهای ویژه (قوات نخبه) بوده و معاونش نیز یکی از افراد مورد اعتماد شبه‌‌نظامیان بوده که در ایران آموزش نظامی گرفته است.
این منبع گفته است، طی درگیریهای اخیر در جبهه مران دهها تن از عناصر شبه‌نظامی حوثی کشته و زخمی شدند و ارتش ملی یمن بیش از ۳۵جسد از کشته‌های شبه‌‌نظامیان را در مواضع آزاد شده مشاهده کرده است.



ضربات سنگین به شبه‌‌نظامیان حوثی در استان حجه
منابع نظامی االشرق‌الأوسط نیز گفته‌اند در پیشرویهای ارتش ملی یمن در جبهه حیران در استان مرزی حجه ضربات سنگینی به شبه‌‌نظامیان حوثی وارد آمده و تلفات سنگین مادی و انسانی به آنها وارد شده است.
پایگاه خبری العربیه نیز به‌نقل از منابع نظامی خود نوشت در استان مرزی حجه تعدادی از فرماندهان شبه‌نظامی از جمله سرهنگ «عبدالوهاب محمد الحسام» و «قاضی سلاح مسعد خموسی» به‌عنوان فرمانده نظامی شهرستان «محابشه» به‌قتل رسیده‌اند.
االشرق‌الأوسط به‌نقل از منابع نظامی خود می‌نویسد: در استان حجه ارتش ملی یمن با حمایت ائتلاف عربی بیش از ۲۰۰تن از عناصر شبه‌نظامی را طی سه روز به‌قتل رسانده و هواپیماهای ائتلاف نیز ۱۸موضع ماشین‌آلات نظامی و سکوهای موشکی کودتاگران را منهدم کرده است.


سرنگون کردن یک هواپیمای بی‌سرنشین ساخت رژیم ایران در یمن
پایگاه خبری ارتش ملی یمن به‌نقل از یک منبع نظامی می‌نویسد نیروهای ارتش ملی روز یکشنبه گذشته یک هواپیمای بی‌سرنشین را در آسمان شهرستان نعمان در استان البیضا سرنگون کردند. بعد از انجام آزمایش‌ها بر روی این هواپیما که حامل مواد منفجره بود مشخص شد که ساخت ایران بوده است.

مطالب مرتبط:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6cf83e84-1d36-49fa-8ab8-51da1260ef7c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات