728 x 90

به رژیم ایران اجازه نمی‌دهیم حوثی‌ها را به حزب‌الله دیگری تبدیل کند

سفیر عربستان سعودی در آمریکا
سفیر عربستان سعودی در آمریکا

خالد بن سلمان، سفیر عربستان سعودی در آمریکا گفت که رژیم ایران به‌دنبال این است که شبه‌‌نظامیان حوثی را به حزب‌الله دیگری در یمن تبدیل کند وی گفت کشورش اجازه نمی‌دهد حوثی‌ها به حزب‌الله دیگری تبدیل شوند.

 

سفیر عربستان در ایالات متحده آمریکا در یک سلسله پیام در حساب توئیتر خود از جمله نوشت: «رژیم ایران علاوه بر قاچاق اسلحه و موشک برای حوثی‌ها، مربیانی از حزب‌الله در اختیار آنها قرار داده تا توانایی‌هایشان در جنگ علیه ملت یمن را تکمیل کند».

 

سفیر بن سلمان در توئیت دیگری نوشت: «وجود نیروهای جنگی آنچه حزب‌الله نامیده می‌شود، در یمن نشان می‌دهد ایران مأموریت آموزش هواداران حوثی‌اش را به این حزب تروریستی سپرده و تأکید می‌کند شبه‌نظامیان و گروه‌های فرقه‌گرای تابع ایران با همدیگر برای نشر هرج و مرج و ویرانی در منطقه و کشورهایی که در آن حضور دارند، همکاری می‌کنند.».

وی در توئیت دیگری ادامه داد: «عملیات ویژه‌یی که نیروهای ائتلاف انجام دادند نقش آنچه حزب‌الله نامیده می‌شود، در یمن و آموزش مستقیم حوثی‌ها در زمینه روش‌های فریب و قاچاق پیکارجویان و تسلیحات میان شهروندان را نشان داد و بر نقش مستقیم رژیم ایران در طولانی‌تر کردن درگیریها در یمن تأکید کرد».

 

مقالات مرتبط:

بیشتر بخوانید:

خاطر نشان می‌شود که شورای ملی مقاومت ایران در فصل هشتم بیانیه سی و ششمین سالگرد تأسیس شورا با عنوان «چرخش تعادل منطقه‌یی و بین‌المللی علیه فاشیسم مذهبی ولایت فقیه» از جمله نوشت:

پایان دوران مماشات با رژیم ایران

تحولات سالهای اخیر، به‌ویژه تحولات یک‌سال گذشته در سطح بین‌المللی و در منطقه، به یک دوران دست کم شانزده ساله مماشات با رژیم آخوندی، با مشخصه چشم‌پوشی بر سرکوب داخلی، مشارکت در سرکوب اپوزیسیون اصلی رژیم و میدان دادن به صدور تروریسم و بنیادگرایی توسط رژیم ولایت فقیه، پایان داده است.
واقعیت این است که از جنگ کویت در سال1369به این سو، به‌خصوص پس از اشغال عراق در سال 1382، و سیاستهای کشورهای غربی، به‌ویژه آمریکا، مساعدترین زمینه را برای گسترش دخالتها و تروریسم فاشیسم دینی حاکم بر ایران فراهم کردند. در این دوران شانزده ساله دروازه‌های عراق و سوریه و دیگر کشورهای منطقه به روی این رژیم باز شد و پاسداران و شبه‌‌نظامیان این رژیم در ابعاد کلان و همراه با بالاترین سرکردگان سپاه پاسداران به لشکر کشی در این کشورها پرداختند. جنگ آمریکا علیه عراق در سال2003، یک فرصت استراتژیکی برای رژیم پدید آورد و در هر دو دوره ریاست‌جمهوری بوش، خامنه‌ای تا توانست از شرایط عراق استفاده کرد. پس از خروج غیرمسئولانه ارتش آمریکا در زمان اوباما، باز هم یک فرصت 8ساله دیگر به رژیم داده شد تا منطقه را به مرتع تروریسم برخاسته از بنیادگرایی مذهبی و جنگهای فرقه‌یی مطلوب خود تبدیل کند و به تاخت و تاز در عراق و سایر کشورها ادامه دهد. رژیم در این دوران از هیچ فشار و توطئه‌یی علیه مقاومت ایران فروگذار نکرد.
اما در تحولات یک سال اخیر، یک اجماع جهانی و منطقه‌یی علیه دخالتهای افسار گسیخته رژیم آخوندی و لزوم مقابله با خطر آن برای صلح در منطقه و جهان به وجود آمده است.

خمینی مبتکر استراتژی صدور تروریسم

مبتکر استراتژی صدور ارتجاع و تروریسم شخص خمینی بود. او در وصیتنامه خود بر ایجاد «یک دولت اسلامی با جمهوریهای آزاد و مستقل » تأکید کرد و خامنه‌ای نیز همه شرایط و ساز و کارها را برای پیشبرد این استراتژی ویرانگر تدارک دید. وی بیست سال پیش در دیدار با اعضای مجمع جهانی موسوم به ”اهل بیت“، که ارگان تبلیغاتی ـ تروریستی ولایت اوست گفت: «استکبار می‌داند که امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی، دلهای مردم با جمهوری اسلامی است؛ می‌داند که عمق سیاسی و استراتژیک نظام جمهوری اسلامی، در داخل کشورهای اسلامی است؛ از شمال آفریقا تا شرق آسیا»
در مقدمه قانون اساسی رژیم بر «تشکیل امت واحد جهانی» تأکید شده و وظیفه ارتش و سپاه پاسداران آن «نه تنها حفظ و حراست از مرزها بلکه… جهاد در راه خدا و مبارزه در راه گسترش حاکمیت قانون خدا در جهان» نیز هست. اصل 11این قانون تصریح می‌کند: «همه مسلمانان یک امت هستند و دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است سیاست کلی خود را بر پایه ائتلاف و اتحاد ملل اسلامی قرار دهد و کوشش پیگیر به‌عمل آورد تا وحدت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام را تحقق بخشد».
تأکید مقاومت ایران: خطر دخالتهای منطقه‌ای صد بار خطرناکتر از تهدید اتمی

در سی و شش سال گذشته، مقاومت ایران پیوسته تأکید کرده است که حیات و امنیت رژیم ولایت فقیه، به موازات سرکوب و اعدام و شکنجه، به جنگ‌افروزی و صدور تروریسم و ارتجاع به خارج از ایران وابسته است. در آذر ماه ۱۳۸۲رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت خطاب به اجتماع هموطنانمان در لندن، خطر سیاست صدور تروریسم و دخالتهای منطقه‌یی رژیم آخوندی را «صد بار خطرناکتر» از تهدید اتمی آن توصیف کرد و گفت: «شورای ملی مقاومت ایران در پیکار مستمر خود برای آزادی طی بیش از دو دهه، پیوسته نسبت به خطر صدور ارتجاع و بنیادگرایی و تروریسم، به‌مثابه اختاپوسی که سر آن در قم و تهران است هشدار داده است».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dde5d8a1-177f-4cf6-9259-a4e46ce71cd1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات