728 x 90

وزیر خارجه فرانسه: رژیم ایران یک نیروی خطرناک

وزیر خارجه فرانسه- رژیم ایران یک نیروی خطرناک
وزیر خارجه فرانسه- رژیم ایران یک نیروی خطرناک

به گزارش شرق الاوسط، وزیر خارجه فرانسه، ژان ایو لودریان گفت روابط با رژیم ایران نمی‌تواند محدود به پرونده اتمی آن باشد. بلکه بایستی ابعاد دیگری مانند برنامه موشکهای بالستیک آن و همچنین نقش بی‌ثبات کننده رژیم ایران در سوریه و یمن و شبه‌‌نظامیانش در لبنان را نیز بایستی در نظر گرفت.

وزیر خارجه فرانسه که بی‌شک سفر فروردین‌ماه خود به تهران را فراموش نکرده است، روز چهارشنبه ۱۰مرداد در گفتگو با رادیو فرانس انفو، رژیم ایران را یک « نیروی خطرناک» توصیف کرد و گفت روابط با (رژیم) ایران محدود به پرونده اتمی نمی‌باشد. ابعاد دیگری مانند برنامه موشک بالستیک آن و نقش بی‌ثبات کننده منطقه ای آن در سوریه و یمن و شبه‌‌نظامیانش در لبنان وجود دارد.

وزیر خارجه فرانسه گفت: پاریس« به (رژیم) ایران می‌گوید که تمامی اینها غیرقابل قبول است و ما خواهان گفتگو در مورد تمامی این موضوعات هستیم».

تهران تهدید کرده است درصورتی که اگر اروپا قادر به تضمین ادامه صادرات نفت و تجارت و موضوعات سرمایه‌گذاری رژیم ایران، به‌رغم تحریمهای آمریکا نباشد از توافق اتمی خارج خواهد شد.

این مسأله چالش جدی در مقابل اروپا و فرانسه قرار داده است، منابع دیپلماتیک به الشرق‌الاوسط گفتند تهران « در موقعیتی نیست که هشدار دهد یا شرایط مشخص کند».

لودریان در اظهارنظر در مورد پیشنهاد تعجب‌آور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده در روز دوشنبه برای انجام گفتگوهای بدون قید و شرط، آن را با رویکرد ترامپ در موضوع کره‌شمالی مقایسه کرد و گفت: « به موجب آن او تهاجم می‌کند، دست به اقدامات شدیدی می‌زند و سپس پیشنهاد گفتگو می‌دهد».

 

بیشتر بخوانید:

مایک پمپئو در تاریخ ۳۱اردیبهشت سال جاری که استراتژی جدید آمریکا برای مقابله با رژیم ایران را اعلام می کرد گفت: مردم ایران حکومت خودکامگان را تحمل نمی‌کنند و برای رفع تحریمهای رژیم ایران خواستار انجام نکات زیر توسط این رژیم شد

رژیم ایران باید اجازه بدهد که بازرسان از همه سایتهای آن بازدید کند.

باید برنامه موشکی رژیم ایران برچیده شود.

باید تمامی کسانی که در ایران گروگان هستند آزاد بشوند.

رژیم ایران باید استقلال عراق را به‌رسمیت بشناسد و در این کشور دخالت نکند.

رژیم ایران باید تمامی نیروهایش را از سوریه خارج کند.

این رژیم باید کمک به شبه‌‌نظامیان حوثی را پایان دهد.

نیروی قدس سپاه پاسداران این رژیم، در سراسر جهان هرج و مرج ایجاد می‌کند و باید به دخالت در سراسر جهان پایان دهد.

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین تأکید کرد:

ما از همه متحدانمان می‌خواهیم علیه رژیم ایران به ما بپیوندند. از هر کشوری که از تروریسم و موشکها و خشونت رژیم ایران بیزار است استقبال می‌کنیم.

ما می‌خواهیم تهدید هسته‌یی رژیم ایران و دخالتهای آن را از بین ببریم.

رژیم ایران مرگ را در خاورمیانه و ایران می‌آفریند. جوانان در ایران دلسرد هستند. آنها نمی‌توانند با قرن بیست و یکم همخوان بشوند. خامنه‌ای تا ابد زنده نمی‌ماند. مردم ایران حکومت خودکامگان را تحمل نمی‌کنند. بیشترین سرکوب را مردم ایران تجربه کردند.

آمریکا از ماهیت این رژیم خبر دارد. ما دنبال منافع مردم ایران هستیم نه رژیم ایران.

ما با مردم ایران همبستگی خود را اعلام می‌کنیم. مردم ایران می‌خواهند کشورشان و تاریخ و تمدنشان را پس بگیرند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/65de5173-405c-4764-93a1-334c40d7c339"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات