728 x 90

عربستان سعودی: شبه‌‌نظامیان حوثی وابسته به ایران دریانوردی را تهدید می‌کنند

عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد
عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد

عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد، در نامه‌یی فوری به شورای امنیت به بی عملی این شورا در قبال ارسال سلاح توسط رژیم ایران برای شبه‌‌نظامیان حوثی انتقاد کرد. وی گفت ارسال سلاح به شبه‌‌نظامیان حوثی از سوی رژیم ایران نقض قطعنامه‌های شورای امنیت به‌شمار می‌رود و ناوبری در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را به خطر انداخته است.

به گزارش العربیه، ۲۱مرداد ۹۷ نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل‌متحد تأکید کرد که حمله ائتلاف عربی برای هدف قرار دادن رهبران حوثی‌ها صورت گرفته که مسئول به خدمت گرفتن کودکان، آموزش نظامی آنها و فرستادن‌شان به جبهه‌های جنگ هستند. او اضافه کرد که یکی از مهمترین آموزش دهندگان به کارگیری سلاح و آموزش تک‌تیراندازی به کودکان یمنی هدف تهاجم نیروهای ارتش ملی یمن بوده است.

سفیر عربستان سعودی در سازمان ملل‌متحد افزود: ائتلاف عربی، این حادثه را به گروه تحقیق مشترک واگذار کرده است.

 

شکایت عربستان سعودی از رژیم ایران به شورای امنیت

نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل، در نامه خود از عدم اتخاذ اقدامات لازم از سوی شورای امنیت در خصوص فعالیت‌های رژیم ایران برای جلوگیری از ارسال سلاح توسط رژیم ایران به حوثی‌ها انتقاد کرد.

او گفت که ارسال سلاح به حوثی‌ها از سوی ایران که نقض قطعنامه‌های ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ شورای امنیت به‌شمار می‌رود، ناوبری در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب را به خطر انداخته است.

 

اظهارات سفیر عربستان سعودی در آمریکا

از طرفی آقای خالد بن سلمان، سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده آمریکا گفت: یکی از سرکردگان سپاه پاسداران به‌نام سرتیپ ناصر...خالد بن سلمان گفته است: ایران به حوثی‌ها دستور داده تا نفتکشهای عربستان سعودی را هدف قرار دهند.

سفیر عربستان سعودی در آمریکا روز جمعه گذشته تأکید کرد که یکی از سرکردگان سپاه پاسداران رژیم ایران به‌نام ناصر شعبانی با وقاحت کامل اقرار کرد این رژیم به عوامل حوثی خود دستور داده است تا نفتکشهای عربستان سعودی در دریای سرخ را هدف قرار دهند.

سفیر عربستان سعودی در آمریکا در حساب توییترش نیز اشاره کرد که حوثی‌ها و حزب‌الله لبنان عمق استراتژیکی رژیم ایران هستند و این‌که رژیم ایران خبر دستور به تهاجم به نفتکشهای عربستان سعودی را از خبرگزاری‌اش حذف کرده است.

او عکس خبری که رژیم ایران در یکی از سایت هایش اقرار می‌کند به عواملش دستور تهاجم به نفتکش سعودی را داده و حذف شده را نیز منتشر کرده است.

رژیم ایران اقرار می‌کند

خبرگزاری رژیم موسوم به فارس به‌نقل از ناصر شعبانی فرمانده قرارگاه موسوم به ثارالله وابسته به سپاه پاسداران ایران روز سه‌شنبه گذشته نوشت: از یمنیها خواستیم تا به دو نفتکش سعودی تهاجم کنند و آنها نیز این کار را انجام دادند.

ولی بعد از چند دقیقه خبرگزاری فارس این سند که اقرار رسمی رژیم ایران در حمایت از شبه‌‌نظامیان حوثی است را حذف کرد.

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/525c48b3-a159-4e6c-83e0-6a5ddd6d617b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات