728 x 90

اشغال بخشي از اشرف با زرهي,

حمایت گسترده عراقیان از تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی به‌منظور بررسی جنایت نیروهای نوری مالکی در اشرف

-

حمایت شیوخ عشایر و شخصیتهای عراقی از ساکنان شهر اشرف - آرشیو
حمایت شیوخ عشایر و شخصیتهای عراقی از ساکنان شهر اشرف - آرشیو
شورای عشایر ملی عراق در استان دیالی، جمعیت دموکراتیک زنان و سازمان دفاع از حقوق مهاجرین و آوارگان عراق طی بیانیه‌های جداگانه‌یی از فراخوان خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برای تشکیل یک کمیته تحقیق بین‌المللی توسط شورای امنیت به‌منظور بررسی جنایت نیروهای نوری مالکی در اشرف حمایت کردند.

در این بیانیه‌ها از جمله آمده است: آن‌چه در روز ۸آوریل در اشرف صورت گرفت، قتل عام، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است که بایستی یک تحقیق مستقل و بین‌المللی در مورد آن صورت بگیرد و مسببین آن مشخص و به دادگاه بین‌المللی معرفی شوند. در همین رابطه کمیسر عالی حقوق‌بشر ملل ‌متحد طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ”بایستی یک تحقیقات کامل، مستقل و شفاف در این رابطه صورت بگیرد و دست‌اندرکاران این جنایت بایستی مورد پیگرد قرار گیرند“ بنابراین ضرورت تشکیل یک کمیته تحقیق توسط شورای امنیت یک خواسته مبرم برای پاسخ به این جنایت است. ما از خواسته خانم مریم رجوی در مورد ضرورت تعیین یک نماینده از جانب شورای امنیت ملل ‌متحد برای این تحقیقات که لازمه تحقیق جامع، مستقل، شفاف و بی‌طرفانه درباره قتل‌عام اشرف است حمایت می‌کنیم و آن را پاسخی به جنایت انجام شده که جنایت جنگی محسوب می‌شود، می‌دانیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e5517419-1981-4530-b98c-21e85b8985ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات