728 x 90

موج جدید حملات هوایی گسترده اسراییل به حومه جنوبی بیروت در ساعات اولیه شنبه

موج جدید حملات هوایی گسترده اسراییل
موج جدید حملات هوایی گسترده اسراییل

به گزارش خبرگزاری رویترز، در ساعات اولیه روز شنبه ۷مهر، اسراییل موج جدیدی از حملات هوایی را به حومه جنوبی بیروت انجام داد.

شاهدان عینی اعلام کردند که بیش از ۲۰ حمله هوایی جداگانه در بیروت پیش از طلوع آفتاب شنیده شده است. هزاران لبنانی با ترک خانه‌های خود به مناطق امن‌تر شهر پناه بردند و در میادین و پارک‌ها تجمع کردند.

حملات اسراییل، مرکز فرماندهی حزب‌الله، جنبش تحت حمایت رژیم ایران، را هدف قرار داد و به‌گفته منابع نزدیک به این گروه، رهبر آن، حسن نصرالله، نیز احتمالاً در این حملات هدف بوده است.

در حالی که هنوز هیچ تأیید رسمی درباره سرنوشت حسن نصرالله اعلام نشده است، یک منبع نزدیک به حزب‌الله گفت که او در دسترس نیست و این گروه هنوز بیانیه‌یی در این خصوص صادر نکرده است.

هم‌چنین یک مقام ارشد اسراییلی در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره کشته شدن احتمالی نصرالله گفت: «هنوز زود است که نتیجه‌گیری کنیم».

رویترز نوشت: پیش‌تر خبرگزاری تسنیم رژیم ایران گزارش داده بود که نصرالله سالم است و منابع امنیتی نیز در حال بررسی وضعیت وی هستند.

این حملات در پی سخنرانی نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در مجمع عمومی سازمان ملل صورت گرفت که در آن از حق اسراییل برای ادامه حملات به حزب‌الله دفاع کرد.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/931e4ef4-2cbb-4da9-afee-17f63ee8cd40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات