728 x 90

آکسیوس: اسراییل در حمله‌یی گسترده به مقر حزب‌الله در بیروت، حسن نصرالله را هدف قرار داد

حمله گسترده به مقر حزب‌الله در بیروت
حمله گسترده به مقر حزب‌الله در بیروت

این خبر به روز و تکمیل می‌شود.

به گزارش سایت آکسیوس در ۶مهر ۱۴۰۳، اسراییل روز جمعه یک حمله هوایی بزرگ به مقر مرکزی حزب‌الله در بیروت انجام داد. هدف اصلی این حمله، به‌گفته یک منبع اسرائیلی، رهبر حزب‌الله، حسن نصرالله، بوده است. این حمله بزرگ‌ترین عملیات هوایی اسراییل در بیروت از زمان جنگ ۲۰۰۶ لبنان محسوب می‌شود.

گزارشها حاکی از آن است که در زمان حمله، مقامات ارشد حزب‌الله در مقر حضور داشتند، اما هنوز مشخص نیست آیا نصرالله در این حمله آسیب دیده است یا خیر. هم‌چنین، منابع رسمی حزب‌الله هنوز واکنشی به این حمله و وضعیت نصرالله نشان نداده‌اند.

حمله اسراییل به چندین ساختمان در جنوب بیروت، که گفته می‌شود به‌عنوان سپر انسانی از آنها استفاده می‌شد، اصابت کرده است. تلویزیون المنار وابسته به حزب‌الله گزارش داد که چهار ساختمان مسکونی در این منطقه آسیب دیده‌اند. سخنگوی ارتش اسراییل این عملیات را "حمله‌یی دقیق" به زیرساخت‌های حزب‌الله توصیف کرد.

شبکه ایکس سی.ان.ان: خبر فوری مقام اسراییلی: نصرالله هدف حملات بیروت بوده است.

معاریو اسرائیل- جمعه ۶ مهر - ارتش اسراییل ارزیابی می‌کند: حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در حمله کشته شده است.

شبکه ایکس الجزیره عربی - کانال ۱۲ اسراییل از نتانیاهو سؤال کرد که آیا حسن نصرالله در بین اهداف بوده است یا خیر، نتانیاهو گفت: منتظر باشید.

 

نیویورک تایمز: حمله هوایی اسراییل به نزدیکی بیروت، حسن نصرالله هدف قرار گرفت
به گزارش نیویورک تایمز در تاریخ ۶مهر، اسراییل در یک حمله هوایی به نزدیکی بیروت، حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، را هدف قرار داد. مقامات اسراییلی و آمریکایی اعلام کردند که هدف این حمله، کشتن رهبر شبه‌نظامیان حزب‌الله بود. در جریان این عملیات چندین ساختمان مسکونی در جنوب پایتخت لبنان تخریب شد.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که تاکنون دست‌کم ۲ نفر کشته و ۷۶ نفر زخمی شده‌اند. با این حال، بسیاری از افراد هم‌چنان زیر آوار محبوس هستند و پیش‌بینی می‌شود که تعداد قربانیان افزایش یابد.

صبرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون، در یک کنفرانس خبری تأکید کرد که ایالات متحده در این حمله نقشی نداشته و هیچ هشدار پیشرفته‌ای درباره آن دریافت نکرده است. از سوی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، پس از این حمله، برنامه خود در نیویورک را قطع کرده و به اسراییل بازمی‌گردد.

 

تلویزیون سی.ان.ان  ۱۴۰۳/۷/۶
 کنفرانس مطبوعاتی لوید آستین

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا: الان جزییاتی ندارم که در اختیارتان قرار دهم آنچه می‌توانم بگویم این است که شما از من شنیده‌اید که گفته‌ام از یک جنگ تمام‌عیار باید اجتناب شود. دیپلوماسی هم‌چنان بهترین راه رو به پیش است و سریع‌ترین راه برای آن است که اسرائیلی‌های آواره و شهروندان لبنانی در هر دوطرف مرز به خانه‌های خود بازگردند.
من به‌زودی با وزیر دفاع گالانت صحبت خواهم کرد و به‌دنبال آن هستم که آخرین اخبار را از او در تماسمان داشته باشم.

 

سایت تایمز اسراییل  ۱۴۰۳/۷/۶
ارتش اسراییل از غیرنظامیان لبنانی می‌خواهد که از چندین مکان در سنگر حزب‌الله دور شوند

حومه جنوبی بیروت در ۶مهر ۱۴۰۳
ارتش اسراییل از غیرنظامیان لبنانی در نزدیکی چندین ساختمان در حومه ضاحیه بیروت، که یکی از پایگاه‌های شناخته شده حزب‌الله است، می‌خواهد که فوراً تخلیه شوند.
سرهنگ آویچای آدرایی، سخنگوی ارتش اسرائیل، نقشه‌هایی را در کنار این اطلاعیه منتشر می‌کند که از غیرنظامیان می‌خواهد تا حداقل ۵۰۰ متر از سه سایت در ضاحیه فاصله بگیرند.
آدرایی می‌گوید: «شما در نزدیکی املاک حزب‌الله قرار دارید و برای امنیت خود و عزیزانتان موظف هستید فوراً ساختمانها را تخلیه و به فاصله کمتر از ۵۰۰ متر از آنها دور شوید».

 

 

وزیر خارجه آمریکا: بدون دیپلماسی خاورمیانه به خشونت و ناامنی بیشتر می‌رسد
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در جریان کنفرانسی در نیویورک گفت: اسرائیل حق دارد که از خود دفاع کند اما چگونگی آن مهم است.
او افزود انتخاب‌هایی که تمامی طرف‌های درگیر در روزهای پیش رو می‌کنند مسیر آینده منطقه خاورمیانه را در آینده مشخص می‌کند. مسیری که نه تنها برای امروز که برای سال‌های آینده تبعات خطیری برای ساکنان خاورمیانه خواهد داشت.
در جریان این کنفرانس خبری که در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار می‌شد آقای بلینکن هشدار دارد که تکیه نکردن به دیپلماسی تنها به «درگیری بیشتر، خشونت بیشتر، رنج بیشتر و بی‌ثباتی و ناامنی بیشتر منجر خواهد شد که تبعات آن در جهان منتشر خواهد شد». 

 

نخست وزیر لبنان نیویورک را پیش از موعد به مقصد بیروت ترک کرد
نجیب میقاتی نخست‌وزیر لبنان در پی حمله به اسراییل به بیروت، نیویورک را زودتر از موعد ترک کرد تا به پایتخت کشور خود بازگردند.
بر اساس بیانیه دولت لبنان، به‌محض بازگشت او به کشور جلسه‌یی اضطراری برای بررسی وضعیت کشور برگزار خواهد شد.
میقاتی در عین‌حال در این بیانیه تأکید کرد که اسراییل به تلاش‌ها برای رسیدن به آتش‌بس اهمیتی نمی‌دهد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6665cdde-80ee-4847-83a7-a8fd64611f6e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات