728 x 90

پولیتیکو: اتهام چندین عامل رژیم ایران به هک کمپین ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

به گزارش سایت پولیتیکو، ۶ مهر ۱۴۰۳، چندین ایرانی به اتهام هک کمپین ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ دونالد ترامپ از سوی هیأت منصفه فدرال متهم شدند. این افراد متهم به سرقت اطلاعات داخلی کمپین ترامپ و ارسال آن برای روزنامه‌نگاران و اعضای تیم انتخاباتی جو بایدن، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، هستند.

بر اساس گزارشها، اطلاعات به‌سرقت رفته، شامل اسناد محرمانه‌ای درباره سناتور جی دی ونس، معاون ترامپ بود. با این حال، هویت دقیق متهمان و جزئیات اتهامات هنوز اعلام نشده است. انتظار می‌رود وزارت دادگستری تا روز جمعه این اتهامات را رسمی کند.

کمپین ترامپ پیش‌تر با تأیید هک شدن اسناد داخلی خود، رژیم ایران را مسئول این اقدام دانسته بود. به‌گفته منابع امنیتی، هکرهای ایرانی با ارسال یک ایمیل فیشینگ در ماه ژوئن، تلاش کردند به اطلاعات بیشتری از کمپین ترامپ دست یابند. هم‌چنین گزارش مایکروسافت در ماه اوت این حملات سایبری را تأیید کرده بود.

علاوه بر این، گفته می‌شود رژیم ایران به‌دنبال هک کمپین جو بایدن نیز بوده، اما موفق به انجام این اقدام نشده است. این در حالی است که گزارشهای امنیتی اخیر نشان می‌دهد ایران، چین و روسیه به‌دنبال تشدید تنشهای داخلی در آمریکا از طریق نفوذ در انتخابات هستند.

کمپین ترامپ هم‌چنین اعلام کرد که مقامات اطلاعاتی آمریکا هشدار داده‌اند که رژیم ایران نقشه‌ای برای ترور دونالد ترامپ به‌دلیل انتقام قتل قاسم سلیمانی در سال ۲۰۲۰ طراحی کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/76b98179-287f-41f5-9bcc-40ca89c2d18a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات