728 x 90

انزواى جهانى رژيم ايران,دخالتهاى سپاه پاسداران در كشورهاى منطقه,دخالتهای ایران,اخبار آمريكا,اخبار خليج فارس,

کنفرانس مطبوعاتی مشترک عادل الجبیر و رکس تیلرسون در ریاض در مورد نقش رژیم در تروریسم

-

کنفرانس مطبوعاتی مشترک عادل جبیر و رکس تیلرسون در ریاض
کنفرانس مطبوعاتی مشترک عادل جبیر و رکس تیلرسون در ریاض
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز یکشنبه 31 اردیبهشت در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در ریاض شرکت کرد. وی درباره کنفرانس عربی اسلامی در ریاض گفت:‌ از میان کشورهای اسلامی که در این کنفرانس شرکت ندارند رژیم ایران و سوریه هستند که کاملاً شناخته شده می‌باشند. آنها کشورهایی هستند که قوانین بین‌المللی را محترم نمی‌شمرند و رعایت نمی‌کنند. آنها حقوق‌بشر را نقض کرده و پشتیبان تروریست هستند که عدم شرکتشان کاملاً روشن است و اگر رژیم ایران می‌خواست در این کنفرانس شرکت داشته باشد، قبل از آن بایستی از فتنه گری مذهبی و ایجاد تفرقه و نیز دخالت در کشورهای دیگر دست بردارد.

رکس تیلرسون وزیرخارجه آمریکا نیز در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: «من هم به سهم خودم به این کنفرانس خوش‌آمد می‌گویم و در رابطه با سخنان ملک سلمان نیز باید بگویم که بسیار با سخنان ترامپ موازی و هم سو بود. علاوه براین ما در میان سخنان ملک سلمان یک قاطعیت در حل مسایل و مشکلاتی که وجود دارد دیدیم و نیز شجاعتی نمایان بود که خودش را در اقداماتی که انجام داده است نشان می‌دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که عادل جبیر گفتند رژیم ایران در این میان حضورندارد نظر شما در این رابطه چیست؟ گفت:‌ «همان‌طور که عادل جبیر گفتند عدم حضور رژیم ایران در این کنفرانس خود گواه روشنی است از میزان فتنه‌انگیزی این رژیم و حمایت از تروریست در یمن و سوریه و حزب‌الله و کمک های مستقیم مالی به این جریانهای در حالی که در ظاهر می‌خواهد نشان دهد که همسایه خوبی برای این کشورها می‌باشد اما در عمل کاری جز فتنه‌انگیزی انجام نمی‌دهد. و به همین دلیل می‌گوییم تا زمانی که از این کارها دست برندارد جایی در این کنفرانس ندارد. با انتخابات جدیدی نیز که برگزار شده بایستی ببینیم که آیا می‌خواهد به همان جایگاه تاریخی خودش برگردد و یا همین مسیر را ادامه خواهد داد که البته بایستی شاهد مجازاتها و تحریمهای خیلی بیشتری باشد. و حتماً جامعه بین‌المللی را علیه رژیم بکار خواهیم گرفت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d1dadd62-fbb9-4c2f-b531-0c312f223e8e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات