728 x 90

بن بست اتمي,شقه دروني رژيم,

رفسنجاني بر سرکشيدن جام زهر اتمي تاکيد کرد

-

رفسنجانی و خامنه ای
رفسنجانی و خامنه ای
رفسنجانی طی یک سلسله مصاحبه با یکی از سایتهای باند خود به نام «انتخاب»، به باند ولی‌فقیه توصیه کرد بهانه‌گیری نکنند و جام زهر اتمی را سر بکشند. رفسنجانی در قسمت دوم این مصاحبه با لحن تحکم‌آمیزی نظارت دائمی را حق آژانس دانست و تصریح کرد: «به نظرم خیلی جای بحث ندارد؛ یک جا بپذیریم که آنها هر تردیدی دارند، ما برطرف کنیم و دیگر مزاحم ما نباشند. همیشه هم بر کار ما نظارت کنند، چنان‌که حقشان است. اگر دو طرف به این مسأله پایبند باشند و وظیفه خودشان را انجام بدهند؛ مسایل حل می‌شود».
رفسنجانی افزود: «ما بیشتر از حق قانونی نمی‌خواهیم… حقی هم آژانس دارد که باید نظارت کند. در قوانین آژانس، رفتن به سوی ساخت سلاح هسته‌یی ممنوع است. ما این را امضا کردیم و در آن جا عضو هستیم. اگر آنها صادق باشند، ما هم حاضریم شفاف سازی و اعتمادسازی کنیم».
رفسنجانی در حالی که باند خامنه‌ای را افراطیون می‌نامید و آنها را در کنار اسراییل و تندروها در آمریکا می‌گذاشت، با اشاره سربسته به شرایط انفجاری جامعه و داغانی اقتصاد کشور گفت: «در داخل ایران هم آدم‌هایی هستند که حرفهای شعاری می‌زنند. نمی‌توان همه واقعیتها را رسانه‌یی کرد. مسئولان هم نمی‌توانند همه مسایل سرّی را بگویند»
رفسنجانی طبق معمول حرفهای ناگزیر خامنه‌ای را بر سر خودش و باندش چماق کرده و با نقل از وی افزود: «با این حرف، اصول‌گراها باید اعتماد کنند و بی‌خودی بهانه نگیرند. خودیهای این طرف هم مواظب باشند. به هر حال الآن جریان مذاکره شروع شده و نباید یک کاری کنند که مذاکره کننده‌ها مجبور شوند حرفهایی بزنند که کار را خراب کند».
رفسنجانی در همین مصاحبه بر ضرورت خوردن جام زهر اجتماعی هم تأکید کرد و با اشاره به سیاست شکست خوردهٴ خامنه‌ای در این زمینه و در حالی که سنگ مردم را به سینه می‌زد، گفت: «در دنیای معاصر هیچ سدّی نمی‌تواند جلوی آگاهی مردم را بگیرد و تلاش برای بی‌خبر نگه‌داشتن مردم بیهوده است… کسانی که از بیان حقایق می‌ترسند، از سانسور در رسانه‌ها استفاده می‌کنند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/75f1e65d-f8cf-4c7d-8e90-497bdb88d9a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات