728 x 90

ليبرتي,

اجلاس مشترک گروه لیبرال- دموکرات پارلمان اروپا و حزب رادیکال ایتالیا در مورد وضعیت عراق

-

اجلاس مشترک گروه لیبرال- دموکرات پارلمان اروپا و حزب رادیکال ایتالیا
اجلاس مشترک گروه لیبرال- دموکرات پارلمان اروپا و حزب رادیکال ایتالیا
18فوریه 2014
جولیو ترتزی، وزیر خارجه پیشین ایتالیا: مجاهدین خلق ایران به‌طور سیستماتیک در عراق هدف قرار می‌گیرند مهم است که بدانیم آیا ”مسئولیت حفاظت“ چنان که باید در نظر گرفته شده است؟
استرون استیونسون رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا: مالکی توسط رژیم ملاها در تهران که از خطرناکترین رژیمهای دنیاست کنترل می‌شود.
دفن مخفیانه پیکر 52 اشرفی یادآور جنایاتی است که در اروپا در جنگ جهانی دوم توسط نازیها انجام می‌شد.
کسانی که دست به چنین جنایاتی می‌زنند باید به دادگاه جنایی بین‌المللی برده شوند.
به ابتکار حزب رادیکال ایتالیا و گروه لیبرال دموکراتهای پارلمان اروپا و گروه حقوق‌بشری به قابیل دست نزنید یک کنفرانس دو روزه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 29 و 30بهمن تحت عنوان ”حکومت قانون و حقوق‌بشر علیه مصالح حکومتی“ در بروکسل برگزار شد که به بررسی وضعیت عراق اختصاص داشت. کنفرانس روز اول در پارلمان اروپا و روز دوم در کمیسیون اروپا برگزار شد.
شماری از شخصیتهای برجسته اروپایی و ایتالیایی در این کنفرانس شرکت داشتند. از میان شرکت کنندگان می‌توان به خانم الیزابتا زامپاروتی از ایتالیا به‌نمایندگی از گروه حقوق‌بشری به قابیل دست نزنید و آقایان ورهوفستاد، رئیس گروه لیبرال دموکراتهای اروپایی در پارلمان اروپا و نخست‌وزیر سابق بلژیک، لویی میشل از رهبران لیبرال دموکراتها در پارلمان اروپا و وزیر خارجه سابق بلژیک و کمیسر سابق اروپا، ژولیو ترتزی وزیر خارجه سابق ایتالیا، استرون استیونسون رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا، مارکو پانلا رهبر رادیکالهای ایتالیایی و صباح المختار رئیس اتحادیه حقوقدانان عرب در انگستان اشاره کرد.
در این جلسه جولیو ترتزی، وزیر خارجه پیشین ایتالیا در سخنان خود، ضمن بررسی وضعیت عراق بعد از حمله آمریکا از سال 2003 به این سو به سرکوب و از دور خارج کردن مخالفان سیاسی و اقلیتهای قومی عراق توسط مالکی پرداخت و حملات جنایتکارانه نیروهای مالکی به اشرف و لیبرتی مورد بررسی قرار داد.
جولیو ترتزی نخست وزیر پیشین ایتالیا در قسمتی از سخنان خود گفت:
تغییر رژیم در عراق اقلیتهای قومی و مذهبی را زیر خشونت جدید برد، حتی مسیحیان نیز مورد تهاجمات تروریستی مستمر و تنفر برانگیز قرار گرفتند که آخرین نمونه آن در ایام کریسمس بود. همچنین جامعه دیگری نیز هستند که مستمر رنج می‌برند، یعنی مجاهدین خلق ایران که به‌طور سیستماتیک مورد هدف قرار می‌گیرند. ایرانیان پناهنده در کمپ لیبرتی دارای استاتوی افراد حفاظت‌شده از طرف سازمان ملل هستند. مهم است بدانیم که آیا ”مسئولیت حفاظت“ در مطالعه کمیسیون آقای جان چیلکوت چنان که باید در نظر گرفته شده است؟
استرون استیونسون رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا سخنران دیگر این جلسه بود. وی ضمن بررسی وضعیت وخامت‌بار امنیتی در عراق، تهاجمات جنایتکارانه نیروهای دولت مالکی به اشرف و لیبرتی را مد نظر قرار داد.
استرون استیونسون-رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا:
در سال گذشته بیش از ۹۵۰۰ نفر کشته شدند. سال گذشته خونینترین سال پس از اواسط دههٴ اول هزاره فعلی بحساب می‌آمد. اوضاع بحدی بحرانی است که حدس زده‌اند که حتی با بالا بودن تولید نفت در حد دوران صدام حسین حدوداً هفته‌ای ۸۰۰ میلیون دلار به‌طور غیرقانونی از عراق خارج می‌گردد. وضعیت در استان الانبار و ۵ استان دیگر که مردم از ۱۸ ماه قبل اقدام به برگزاری تظاهرات نموده بودند٬ نیز وحشتناک است. تظاهرات گسترده‌یی به‌صورت هفتگی برگزار می‌گردید. در فلوجه و رمادی به‌طور مشخص نوری مالکی به آنها اخطار داده بود که درصورتی‌که تظاهرات را متوقف نکنید اقیانوسی از خون بین دولت و تظاهر کنندگان ایجاد خواهد شد. در چند هفته آخر سال گذشته ما شاهد فرستادن ارتش علیه مردم استان الانبار و شهرهای فلوجه و رمادی بودیم. آنها به بهانه جنگ علیه تروریزم٬ دست به این اقدام زدند. آنها ادعا داشتند که تروریستهای القاعده و داعش این شهرها را به کنترل خود در آورده‌اند. اینها غیرنظامیان بی‌گناهی هستند که مورد هدف قرار گرفته‌اند و این در حال حاضر به یک نسل‌کشی بر علیه سنیها تبدیل گردیده است. نوری مالکی انتخابات قبلی را با اختلاف دو کرسی باخت اما برای اربابان وی در تهران این امر حیاتی بود که با تشکیل یک جبهه او را دوباره در مسند قدرت قرار دهند. آمریکاییها نیز با آنها همکاری کردند و حقوق دموکراتیک العراقیه یعنی آنهایی که انتخابات را برده بودند را از آنها سلب کردند. وی توسط ملاها در تهران که از خطرناکترین رژیمهای دنیا می‌باشند٬ کنترل می‌شود.
من می‌خواهم صحبتم را با مواردی در رابطه با کمپ اشرف و کمپ لیبرتی تکمیل کنم. در این پارلمان ما قطعنامه‌های متعددی داشتیم. بعضاً قطعنامه‌هایی که به اتفاق آرا تصویب می‌گردید. در اول سپتامبر سال گذشته ما شاهد یک قتل‌عام در کمپ اشرف بودیم. ۵۲ پناهنده بی‌سلاح توسط ارتش عراق به قتل رسیدند. نیرهای نظامی عراق با اونیفورمهای سوات وارد این کمپ شده و دست به این قتل‌عام زدند. شکی در این نیست که اینها اعضای نیروهای نظامی عراق بودند و مشخص بود که آموزشهای خود را از نیروهای آمریکایی در عراق دریافت کرده بودند. این نیروهای سوات عراقی تعداد زیادی از افراد را دست‌بند زدند و سپس با شلیک گلوله به پشت سر آنها را اعدام کردند. آنها سپس به داخل بیمارستان اشرف رفتند و زخمی‌هایی که در بیمارستان بودند را اعدام کردند. ۵۲ نفر کشته شدند و ۷ نفر را نیز به‌ گروگان ‌گرفتند ۶ تن از این هفت نفر را زنان تشکیل می‌دادند و هیچ خبری تا کنون از آنها به دست نیامده است. دولت عراق نیز ادعا می‌کند که هیچ اطلاعی از این موضوع ندارد.
خانمها و آقایان این یک دروغ و هتک حرمت است. این نیز یادآور جنایاتی است که در اروپا در جنگ جهانی دوم توسط نازیها انجام می‌شد. این میراثی است که امروز ما در عراق با آن مواجه هستیم. کسانی که دست به چنین جنایاتی می‌زنند باید به دادگاه جنایی بین‌الملل برده شوند.
ما به‌عنوان اروپایی وقتی که اقدامی نمی‌کنیم در مأموریت خود شکست خورده‌ایم. زمانیکه ما درخواست یک تحقیقات مستقل در رابطه با جنایات انجام شده در کمپ اشرف را دادیم اما هیچ اقدامی در اینرابطه انجام نگرفت. زمان آن رسیده است که سازمان ملل ٬ ایالات متحده و اتحادیه اروپا بیدار شوند و کاری را که در عراق کرده‌ایم را ببینند و آزادی ٬دموکراسی٬ حقوق‌بشر و حقوق زنان را به این مردم ستم دیده باز گردانیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64514a9e-1eef-455e-8ee3-8bfebe64a73d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات