728 x 90

اعمال تحريمات عليه رژيم,

تحریمهای جدید آمریکا، فشار بر رژیم ایران را افزایش می‌دهد

-

نیویورک تایمز
نیویورک تایمز
روزنامه نیویورک تایمز امروز نوشت: قانونی که اوباما به امضاء رساند فشارها را بر رژیم ایران برای متوقف کردن برنامه مشکوک اتمی‌اش افزایش خواهد داد.
روزنامه نیویورک تایمز در سر مقاله امروز خود به موضوع تحریمها علیه رژیم ایران پرداخته و می‌نویسد: تحریمهای کنگره آمریکا علیه رژیم ایران باعث شد که ایالات متحده تقریبا تمامی مراودات با این رژیم را متوقف کند.
قطعنامه کنگره آمریکا در هفته گذشته موجب شد این محدودیتها حتی شامل شرکتهای خارجی و بانکهای آمریکایی و موسسات مالی زیر مجموعه آنها در ماوراء دریاها و نیز شرکتهای متعدد پوششی آنها که با سپاه پاسداران معامله می‌کنند نیز بشود. هم‌چنین شرکتهایی هم که بنزین به رژیم ایران می‌فروشند شامل تحریمهای آمریکا می‌شوند.

نیویورک تایمز در ادامه سرمقاله امروز خود می‌نویسد: قانونی که اوباما به امضاء رساند فشارها را بر رژیم ایران برای متوقف کردن برنامه مشکوک اتمی‌اش افزایش خواهد داد. به‌رغم ۴ دور تحریمهای سازمان ملل‌متحد بسیاری از دولتها در مقابل وسوسه درآمدهای معاملات نفتی با (رژیم) ایران از خود ضعف نشان داده‌اند. با قطعنامه کنگره آمریکا این وضعیت تغییر خواهد کرد ولی ایالات متحده باید بر این فشارها بیفزاید.

نیویورک تایمز می‌افزاید: قانون اخیر آمریکا تنبیهات متعددی را برای شرکتهای خارجی که با بانکهای رژیم ایران یا سپاه پاسداران معامله کنند در نظر می‌گیرد. از جمله چنین بانکهایی از بستن قرارداد با دولت آمریکا و از مبادلات مالی و تبدیل ارز در بانکهای آمریکایی محروم می‌شوند.
بسیاری از موسسات مالی اروپایی نیز گفته‌اند که از این قوانین پیروی خواهند کرد و اتحادیه اروپا نیز تحریمهای سخت‌تری را وضع کرده و ده‌ها شرکت اروپایی اعلام نموده‌اند که از ایران بیرون کشیده‌اند. اتحادیه اروپا هم‌چنین از سرمایه گذاریهای جدید در بخش انرژی ایران خودداری خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/46548869-cbb6-4609-b69f-c4c5052dd50b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات