728 x 90

سخنان بلینکن در دیدار با وزیر خارجه قطر درباره رژیم ایران و نگرانی‌ها از گسترش منازعه

دیدار بلینکن با وزیر خارجه قطر
دیدار بلینکن با وزیر خارجه قطر

 آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در جریان ملاقات با وزیر خارجه قطر درباره نگرانی‌های مربوط به گسترش منازعات منطقه‌یی با محوریت رژیم ایران سخنرانی کرد.

تلویزیون رویترز ۳ آبان: بلینکن به حملات اخیر رژیم ایران به اسراییل اشاره کرد و گفت: "ما نسبت به گسترش بالقوه این منازعات نگرانی داریم، به‌ویژه پس از دومین حمله مستقیم ایران به اسراییل که با استفاده از موشکهای بالستیک انجام شد."

وی تأکید کرد که آمریکا از حق اسراییل برای دفاع از خود حمایت می‌کند و افزود: ما از نزدیک با اسراییل همکاری می‌کنیم تا هر گونه نیاز برای بازدارندگی علیه تجاوزات بیشتر را تأمین کنیم و اطمینان حاصل کنیم که پاسخ‌ها، منجر به تشدید بی‌پایان منازعه نشود.

بلینکن به دو حمله "بی‌سابقه" از سوی رژیم ایران اشاره کرد که در آن ایران صدها موشک بالستیک و پهپاد به کار گرفته است. وی اظهار داشت که همکاریهای بین‌المللی از جمله با اسراییل، کمک کرد تا این کشور بتواند از خود در برابر این حملات دفاع کند.

این سخنرانی نگرانی‌های واشنگتن درباره تشدید تنشها در منطقه را برجسته می‌کند و پیامی روشن به ایران درباره عواقب حملات بیشتر ارسال می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/56483300-f4a7-41e9-a73d-df531f377a1e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات