728 x 90

استقبال جان بولتون از توقیف نفتکش رژیم ایران توسط انگلستان

نفتکش گریس ۱
نفتکش گریس ۱

 

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه ۱۴ تیر ۹۸ از اقدام انگلستان در توقف یک نفتکش رژیم ایران که حامل سوخت برای رژیم جنایتکار اسد بود، استقبال کرد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: انگلستان ابرنفت‌کش «گریس۱» را که با نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا در حال حمل نفت ایران به سوریه بود، متوقف کرده است. آمریکا و متحدان ما به رژیم‌های تهران و دمشق اجازه نخواهند داد از این تجارت غیرقانونی سود ببرند.

چندی پیش بر اساس اطلاعات ثبت شده، سیستم ردیابی این کشتی خاموش شده بود و در ماه دسامبر (پاییز سال گذشته) در عراق بوده است، اما بندر عراقی نام آن را ثبت نکرده است. و کمی بعد در نزدیکی بندر عسلویه در ایران دیده شد.

این کشتی برای فرار از ردیابی، مسیر طولانی‌تر عبور از جنوب آفریقا را - به جای کانال سوئز - انتخاب کرده بود.

لازم به ذکر است که پاناما می‌گوید نام کشتی نفتکش ایران را به‌دنبال هشدار تروریستی از لیست ثبت خود حذف کرده است.

مقامات دریانوردی پاناما روز پنجشنبه ۱۳تیرماه گفتند نفتکش گراس۱یک ابر نفتکش ایران که توسط تفنگداران سلطنتی بریتانیا در جبل الطارق توقیف شد از ۲۹ مه دیگر در لیست ثبت نام کشتیرانی پاناما وجود ندارد.

مقامات پاناما افزودند گراس۱را بعد از دریافت یک اخطار که این کشتی در تأمین مالی تروریستی شرکت داشته یا با آن مرتبط است، از لیست کشتیهای ثبت شده خود حذف کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0eec6503-ffbb-40aa-b2dc-e6df1e548cfb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات