728 x 90

اخبار سوريه,اخبار روسيه,دخالتهای ایران,

سی.ان.ان: جزییات جدیدی از جاسوسی روسیه برای رژیم ایران در سوریه

-

پایگاه مخفی جاسوسی روسیه در سوریه
پایگاه مخفی جاسوسی روسیه در سوریه
اخیراً با تصرف یک پایگاه مخفی جاسوسی در سوریه، مدارک جدیدی درباره جاسوسی و دخالتهای رژیم ایران و روسیه در منطقه کشف شد.

تلویزیون سی.ان.ان:
ارتش آزادی سوریه چند روز پیش شهر الحاره در نزدیکی بلندیهای جولان و کوههای اطراف آن را به تصرف خود در آورد. آنچه در آنجا یافت یک پایگاه گسترده ارتباطات و شنود اطلاعاتی بود. وقتی آنها وارد پایگاه شدند، مدارک بسیار زیادی کشف کرده و به ثبت رساندند که نشان‌دهنده وجود پرسنل، مشاوران نظامی و اطلاعاتی روسی، تجهیزات روسی، و مجموعه گسترده‌یی از شواهد و مدارکی بود. این مدارک نشان می‌دهد که روسها و سوریها، دست در دست یکدیگر در این پایگاه کار می‌کردند تا به نفع رژیم اسد، روی گروه‌های اپوزیسیون جاسوسی کنند. آنها همچنین روی کشورهای خارجی، از جمله اسرائیل و عربستان سعودی کار می‌کردند و مشغول گردآوری اطلاعات برای رژیم ایران بودند.

پیشتر گزارشهای زیادی در مورد چنین پایگاهی وجود داشت ولی هیچ‌کس تا کنون نمی‌دانست دقیقاً در کجا واقع شده است و چه کار می‌کند. کاری که روسها کردند این بود که همین چند ماه پیش، مقادیر زیادی تجهیزات پیشرفته و پرسنل را به این مرکز منتقل کردند و این کار برای افزایش توانمندی این ایستگاه به‌منظور جاسوسی در داخل اردن و عربستان سعودی بود. اطلاعات آنها هم به سوریها و هم به رژیم ایران داده می‌شد.

روسها همواره ادعا می‌کردند که در حال اجرای قراردادهای دفاعی هستند که پیشاپیش امضا شده است، و نه این‌که به‌طور فعال در جنگ داخلی سوریه شرکت دارند. مدارک و شواهد کشف شده، دروغ بودن این ادعای روسیه را اثبات می‌کند... .

گزارشات دیگر حاکی از آن است که روسها نه تنها مشغول جمع‌آوری اطلاعات اپوزیسیون سوریه بوده‌اند، بلکه مشغول بازداشت افراد و بازجویی از آنها بوده‌اند. آنها احتمالاً حتی در برخی از جنایات صورت گرفته نیز دست داشته‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0e5d276e-fe80-442e-a5f8-402ccfb798b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات