728 x 90

یورونیوز: اتحادیه اروپا یک مسیر قانونی برای لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان گروه تروریستی را پیدا کرده است

 لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان گروه تروریستی
لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان گروه تروریستی

یورونیوز

اتحادیه اروپا یک مسیر قانونی

برای لیست‌گذاری سپاه پاسداران رژیم ایران

به‌عنوان گروه تروریستی را پیدا کرده است

 

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت

پس از تجزیه و تحلیل داخلی توسط سرویس خارجی اتحادیهٔ اروپا

حکم دادگاه دوسلدورف به‌عنوان مبنای قانونی «کافی»

برای برآورده‌کردن این معیار در نظر گرفته شده است

 

یورونیوز گزارش داد: «اتحادیه اروپا مبنای قانونی برای لیست‌گذاری سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی پیدا کرده است؛ این شکافی را پر می‌کند که سال‌ها مانع از اتخاذ این تصمیم حیاتی شده بود.

سپاه پاسداران به پیشبرد سرکوب وحشیانه معترضان ایرانی، انتقال تسلیحات و پرتاب موشکهای بالستیک علیه اسراییل و هم‌چنین حمایت از شبه‌نظامیان در سراسر خاورمیانه متهم شده است.

مبنای ذکر شده از یک حکم صادره در ماه مارس توسط دادگاه عالی منطقه‌یی دوسلدورف ناشی می‌شود که نشان می‌دهد حمله سال ۲۰۲۲ به کنیسه بوخوم در غرب آلمان توسط یک نهاد حکومتی در ایران آغاز شده است.

یورونیوز خاطرنشان کرد: «بر اساس قوانین فعلی، افزودن یک شخص یا نهاد جدید به فهرست تروریستی اتحادیه اروپا مستلزم تصمیمی است که توسط یک نهاد قضایی در یکی از ۲۷ کشور عضو صادر شود.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که از این روند آگاه است، روز جمعه گفت، پس از تجزیه و تحلیل داخلی توسط سرویس اقدام خارجی اتحادیهٔ اروپا، حکم (دادگاه) دوسلدورف به‌عنوان مبنای قانونی «کافی» برای برآورده‌کردن این معیار در نظر گرفته شده است.

این مقام گفت که این نتیجه‌گیری قبل از تعطیلات تابستانی حاصل شده است.

این منبع در ادامهٔ گزارش خود نوشت: «با خارج‌شدن این مانع از مسیر، پیشنهاد لیست‌گذاری به مرحله بعدی منتقل شده است، یعنی بحث در میان کشورهای عضو.

تصویب نهایی آن مستلزم اتفاق آرا است، به این معنی که یک کشور به‌تنهایی می‌تواند آن‌را بلوکه کند.

آلمان، فرانسه و هلند از جمله کشورهای عضوی هستند که قبلاً از این لیست‌گذاری حمایت کرده‌اند. اورسولا فون در لین، رئیس کمیسیون اروپا و هم‌چنین پارلمان اروپا از این ایده حمایت کرده‌اند.

ایالات متحده و کانادا، دو متحد گروه هفت، در حال حاضر این لیست‌گذاری را اعمال می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/94cb3e40-eb4c-4cdb-bf73-cbaacac670bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات