728 x 90

گزارش مشروحی از لیست‌گذاری و تحریم جواد ظریف توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا

تحریم جواد ظریف وزیر خارجه رژیم
تحریم جواد ظریف وزیر خارجه رژیم
  • تحریم جواد ظریف، وزیر خارجه حکومت آخوندی توسط دولت آمریکا
  • جواد ظریف تأمین کننده الزامات سیاسی و پوش دیپلماتیک برای سیاست صدور تروریسم و جنگ‌افروزی خامنه‌ای است
  • استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا: جواد ظریف برنامه ولی‌فقیه رژیم ایران را به اجرا می گذارد و سخنگوی اصلی این رژیم در جهان است
  • ایالات متحده یک پیام روشن به رژیم ایران می‌فرستد که رفتار این حکومت مطلقاً غیرقابل قبول است
  • بیانیه وزارت خزانه‌داری -۹مرداد ۹۸

 

به‌دنبال تحریم خامنه‌ای و بیت‌العنکبوت ولایت، در یک کلان ضربه دیگر بر رأس حاکمیت آخوندی، وزارت خزانه‌داری آمریکا، جواد ظریف، وزیر خارجه فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران و گماشته خامنه‌ایی برای پیش بردن سیاست صدور تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم را تحریم کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا همزمان با تحریم خامنه‌ای، دستور تحریم ظریف را به وزیر خزانه‌داری آمریکا ابلاغ کرده بود:

استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا ـ ۴تیر ۹۸

رئیس جمهور همچنین به من ابلاغ کرده است که ما به‌زودی ظریف را در این هفته در لیست سیاه اضافه خواهیم کرد.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز ۹مرداد ۹۸(۳۱ژوئیه)با صدور اطلاعیه‌یی اعلام کرد:

وزارت خزانه‌داری وزیر خارجه رژیم ایران جواد ظریف را به‌خاطر اقدام برای ولی‌فقیه رژیم ایران لیست‌گذاری می‌کند.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمده است: دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه علیه وزیر خارجه رژیم ایران محمد جواد ظریف اقدام کرد.

این اقدام بر اساس فرمان اجرایی ۱۳۸۷۶ به‌خاطر این صورت گرفت که ظریف به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم برای و یا به‌ نمایندگی از، ولی‌فقیه رژیم ایران عمل می‌کند.

رئیس‌جمهور ترامپ در تاریخ ۲۴ژوئن ۲۰۱۹ فرمان اجرایی ۱۳۸۷۶ را صادر کرد که تحریم‌هایی علیه ولی‌فقیه جمهوری اسلامی و دفتر وی اعمال می‌کرد و اختیار تحریم‌ها علیه افراد دیگر مرتبط به ولی‌فقیه یا دفتر او را داد. وزارت خزانه‌داری همزمان مطابق همین اختیار جدید ولی‌فقیه رژیم ایران علی خامنه‌ای را به فهرست ویژهٔ نامگذاری شده دفتر کنترل داراییهای خارجی اضافه کرد.

وزیر خزانه‌داری آمریکا استیون منوچین گفت: "جواد ظریف برنامه ولی‌فقیه رژیم ایران را به اجرا می‌گذارد و سخنگوی اصلی این رژیم در سراسر دنیاست. ایالات متحده یک پیام روشن به رژیم ایران می‌فرستد که رفتار اخیر این رژیم مطلقاً غیرقابل قبول است. در حالی که رژیم ایران شهروندان این کشور را از دسترسی به شبکه‌های اجتماعی محروم می‌کند، جواد ظریف تبلیغات و اطلاعات گمراه‌کننده این رژیم را از طریق همین رسانه‌های اجتماعی پخش می‌کند".

 

یادآوری می‌کنیم که محمد جواد ظریف به‌عنوان رئیس دستگاه دیپلوماسی آخوندها، نقش مکمل و تسهیل کننده عملیات تروریستی نیروی قدس سپاه پاسداران را به عهده داشته و سفارتخانه‌های حکومت آخوندی در کشورهای مختلف را به مراکز پیشبرد اقدامات تروریستی و جاسوسی رژیم علیه مقاومت ایران تبدیل کرده و الزامات سیاسی و پوشش دیپلماتیک لازم برای عملیات تروریستی رژیم را تأمین می‌کند.

در همین رابطه مقاومت ایران در روشنگریهای متعدد از جمله در کتاب «فرستادگان ترور رژیم ایران، چگونه سفارتهای آخوندها شبکه قتل و جاسوسی را هدایت می‌کنند» نقش ارگانهای تحت کنترل خامنه‌ای و همچنین وزارت‌خارجه رژیم در صدور تروریسم و چپاول مردم ایران را در کانون توجهات قرار داده و خواستار تحریم و لیست‌گذاری ارگانهای رژیم از جمله وزیر خارجه رژیم آخوندی شده بود.

«کتاب فرستادگان ترور رژیم ایران که در اردیبهشت ماه امسال توسط نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا منتشر شد

نقش نهادهای مختلف رژیم در تروریسم را با جزئیات افشا نموده و خواستار نامگذاری تروریستی و تحریم آنها شده است.

فصل سوم کتاب به نقش وزرای خارجه و وزارت‌خارجه رژیم آخوندها در عملیات تروریستی اختصاص دارد. این فصل در صفحات ۹۷تا ۱۰۸ابتدا به سوابق امر و نقش وزارت‌خارجه و وزرای خارجه رژیم در تروریسم را مورد بررسی قرار و سپس به پرونده ظریف وزیر خارجه کنونی آخوندها می‌پردازد و تصریح می‌کند که عملیات تروریستی در خارج از ایران علیه مخالفان در دوران ظریف افزایش یافته است. در این فصل آمده است تنها در سال ۲۰۱۸، پنج دیپلمات تروریست رژیم آخوندی به‌خاطر درگیری در عملیات تروریستی از سه کشور اروپایی اخراج شدند و یک دیپلمات تروریست دیگر اسدالله اسدی دستگیر و در بلژیک در زندان به‌سر می‌برد.

در این فصل ارتباطات گسترده وزارت‌خارجه آخوندها با نیروی تروریستی قدس و روابط ظریف با قاسم سلیمانی مورد بررسی قرار گرفته و به‌ نقل از یکی از سفرای سابق رژیم می‌نویسد نیروی قدس و وزارت‌خارجه دو بازوی نظام برای پیشبردن سیاست خارجی رژیم آخوندی می‌باشد».

 

جواد ظریف وزیر خارجه حکومت آخوندی که در کنفرانس امنیتی مونیخ در اواخر بهمن‌ماه گذشته، با سؤالات مربوط به دستگیری اسدالله اسدی دیپلمات تروریست حکومت آخوندی مواجه شده بود، با وقاحت به دغلکاری و توجیه تراشی پرداخت ولی در رابطه با عمکرد سفارتخانه‌های رژیم به‌عنوان لانه‌های ترور و جاسوسی به‌شدت مفتضح شد.

 

ظریف: ......نکته دوم این‌که؛ آنچه روشن است این است که؛ کسانی از ۲۰۱۲در لیست تروریسم اروپا بوده‌اند و چه شد که یک‌شبه آنها از لیست تروریستی بیرون کشیدند؟

ظریف: در ۱۹۹۸ آمریکا مجاهدین خلق را در لیست تروریستی قرار داد و در ۲۰۱۲ آنها مجاهدین خلق را از لیست خارج کردند.این یک بازی است این بازی لازم است متوقف شود. یک تروریست یک تروریست است یک تروریست است. تروریستها تغییر نمی‌کنند. رودی جولیانی روز گذشته برای مجاهدین خلق سخنرانی کرد.

جان بولتون برای مجاهدین خلق سخنرانی کرده است.

 

بیانیه وزارت‌خارجه آمریکا ۳۱ژوئیه ۲۰۱۹

ظریف، کارچاق کن کلیدی سیاست‌های خامنه‌ای

در کل منطقه و در سراسر جهان است

لیست‌گذاری ظریف ناظر بر این واقعیت است

 

وزارت‌خارجه آمریکا

بیانیه مایکل پمپئو وزیر خارجه

۳۱ژوئیه۲۰۱۹

پرزیدنت ترامپ در ۲۴ژوئیه ۲۰۱۹ دستور اجرایی ۱۳۸۷۶ برای تحریم علیه علی خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم ایران و دفتر ولی‌فقیه را صادر و تحریم‌ها علیه سایر افراد مرتبط با ولی‌فقیه را مجاز کرد.

امروز آمریکا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه رژیم ایران را که از جانب ولی‌فقیه عمل می‌کرده لیست‌گذاری کرد.

وزارت‌خارجه رژیم ایران صرفاً یک بازوی دیپلماتیک جمهوری اسلامی نیست بلکه همچنین ابزار پیشبرد بسیاری از سیاست‌های بی‌ثبات کننده ولی‌فقیه است.

ظریف و وزارت‌خارجه‌ای که او اداره می‌کند، دستوراتشان را از ولی‌فقیه و دفتر او می‌گیرند.

ظریف، کارچاق کن کلیدی سیاست‌های خامنه‌ای در کل منطقه و سراسر جهان است. لیست‌گذاری امروز ظریف ناظر بر این واقعیت است.

این اقدام گام دیگری به سوی محروم ساختن رژیم ایران از منابعی است که تروریسم را امکانپذیر و مردم ایران را سرکوب می‌کند.

رژیم ایران به جای استفاده از منابع گرانبها برای سرمایه‌گذاری برای مردم شجاع و حقیقتاً پرافتخار ایران، تروریسم را تسهیل و از آن حمایت می‌کند و مردم بیگناه ایران را زندانی و شکنجه می‌کند و به جنگهای خارجی در سوریه و یمن دامن می‌زند و در هفته‌های اخیر برنامه اتمی خود را گسترش داده است.

ظریف یک مقام ارشد و یک توجیه‌گر این رژیم، در طی سالیان شریک جرم فعالیت‌های شرورانه این رژیم بوده است.

آمریکا هم‌چنان در پی راه‌حل دیپلماتیک برای مقابله با رفتار ویرانگر رژیم ایران است. تنها راه رو به پیش توافقی جامع است که به طیف کاملی از تهدیدات این رژیم پاسخ دهد. تا آنزمان کارزار انزوای دیپلماتیک و فشار اقتصادی حداکثر ما ادامه خواهد داشت.

 

جان بولتون:

ظریف سخنگوی یک حکومت حامی تروریسم

و بانکدار اصلی تروریسم در جهان است

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: لیست‌گذاری جواد ظریف تصمیم بسیار مهمی است که رئیس‌جمهور گرفته است و بعد از اعلام حدود یک ماه پیش، اکنون آنرا به مورد اجرا گذاشتیم. این اقدام حامل این پیام است که جواد ظریف را یک سخنگوی نامشروع می‌دانیم.

بولتون روز ۱۰مرداد در مصاحبه با فاکس‌ نیوز اضافه کرد: ما فعالیت‌های جواد ظریف را قابل تحریم می‌دانیم و هر سرمایه‌ای که در آمریکا داشته باشد را مسدود می‌کنیم. ما فعالیت‌های او و کسانی که با او تجارت کنند را محدود می‌کنیم

جان بولتون افزود: رژیم ایران دقیقاً یک حکومت حامی تروریسم و بانکدار اصلی تروریسم در جهان است. این رژیم بزرگترین تأمین کننده مالی و بزرگترین تسلیح کننده می‌باشد و در آن تردیدی نیست.

بولتون گفت: ما نیروی قدس و سپاه پاسداران را به‌عنوان سازمانهای تروریستی لیست‌گذاری کردیم چرا که ما نگران مسایلی فراتر از جاه‌طلبیهای اتمی رژیم ایران نیز هستیم.

جان بولتون پیرامون تمدید برخی از معافیتهای اتمی در رابطه با رژیم ‌آخوندی گفت: ما فعالیت‌های اتمی رژیم ایران را کاملاً از نزدیک دنبال می‌کنیم و این فعالیتها تحت موشکافی روزانه ما قرار دارند. قدر مسلم این است که ما اجازه هیچ چیزی که احتمال کمک به توانایی تسلیحات اتمی رژیم ایران بدهد را نخواهیم داد، لذا این یک تمدید کوتاه مدت ۹۰روزه است و هدف این است که تحت نظارت مستمر باشد و من شخصاً و به‌طور مشخص روی آن متمرکز خواهم بود.

 

بخشی از سخنرانی مریم رجوی در جلسه بازدید و کنفرانس بین‌المللی در اشرف۳(۲۹ژوئن -۸تیر ۹۸)

هرکس با این رژیم برای دور زدن تحریم‌ها همدستی کند، در حفظ یک دیکتاتوری ضدبشری مشارکت دارد.

تحریم استبداد مذهبی کمک‌رسانی به‌ مردم ایران در مبارزه علیه این دیکتاتوری است.

لیست‌گذاری رأس فاسد و سفاک رژیم یعنی بیت‌العنکبوت خامنه‌ای که با سه دهه تأخیر صورت گرفته مورد استقبال مردم ایران است. بنابراین باید به آخوند روحانی رئیس‌جمهور این رژیم نیز تعمیم پیدا کند.

 

بخشی از پیام مریم رجوی به تظاهرات انگلیس-۵مرداد ۹۸

-ما بریتانیا و اروپا و همه کشورها را فرا می‌خوانیم که باج دادن به‌ آخوندها را متوقف کنید. به‌ آنها هیچ‌ کمکی برای کاهش تحریم‌ها نکنید. در مقابلشان بایستید. سپاه پاسداران و گشتاپوی آخوندی و دستگاه خامنه‌ای و آخوند روحانی را در لیست تروریستی بگذارید.

 

در پی اعلام تحریم جواد ظریف توسط وزارت خزانه‌داری، وزیر خارجه آمریکا وی را شریک جرم مافیای خامنه‌ای توصیف کرد.

پمپئو نوشت: اخیراً رئیس‌جمهور دونالد ترامپ ولی‌فقیه رژیم ایران را که با هزینه از جیب مردم ایران خودش را ثروتمند کرده است، تحریم کرد. امروز دولت آمریکا جواد ظریف سرکرده توجیه گران اعمال این ولی‌فقیه را لیست‌گذاری کرد. ظریف دقیقاً همانند بقیه کارگزاران مافیای خامنه‌ای، شریک جرم رفتار شرورانه این رژیم است.»

 

سناتور لیندزی گراهام عضو کمیته قوای مسلح در سنای آمریکا روز ۱۰مرداد در حمایت از تحریم ظریف نوشت: ‌من کاملاً‌ از تصمیم دولت ترامپ در تحریم جواد ظریف وزیر خارجه رژیم ایران و لیست‌گذاری او به‌عنوان حامی تروریسم حمایت می‌کنم زیرا او همین (حامی تروریسم) است.

 

از سوی دیگر، یک سخنگوی موگرینی از تحریم ظریف ابراز تأسف کرد و گفت که با در نظر گرفتن اهمیت حفظ کانالهای دیپلماتیک، ما به کار با ظریف به‌عنوان ارشدترین دیپلمات ایران ادامه خواهیم داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/95b01ded-ae94-4569-b779-2a6cb685d824"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات