728 x 90

گرانی، لبنیات را از سفره‌ها حذف می‌کند

لبنیات - عکس از آرشیو
لبنیات - عکس از آرشیو

کارگزار اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: گرانی لبنیات منجر به کوچک شدن سفره خانوار و کاهش سرانه مصرف می‌شود، از این رو پرداخت یارانه تنها راه‌حل این موضوع است.
سایت حکومتی خبرنگاران جوان روز پنجشنبه ۱۷تیر، از قول علی احسان ظفری کارگزار اتحادیه تعاونی‌های لبنی نوشت، گرانی لبنیات، سرانه مصرف را هدف قرار می‌دهد.
او در ادامه گفت، اخیراً در تنظیم بازار وزارت جهاد قیمت ۶هزار و ۴۰۰تومان به ازای هر کیلو شیرخام را تصویب کرده در صورتی که باید قیمت شیرخام بر مبنای عرضه و تقاضا تعیین شود و نیازی به شوک به بازار نیست.

ظفری قیمت کنونی خرید هر کیلو شیرخام را ۵هزار و ۲۰۰ تا ۵هزار و ۵۰۰تومان اعلام کرد و گفت: ابلاغ قیمت ۶هزار و ۴۰۰تومان به ازای خرید هر کیلو شیرخام منجر به حذف لبنیات از سفره مصرفی خانوار می‌‎شود، از این رو دولت برای جلوگیری از سرانه مصرف باید اقدام به توزیع یارانه کند.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‎های لبنی ادامه داد: در سال۸۹ با حذف یارانه محصولات لبنی، سرانه مصرف از ۱۳۰کیلو به ۶۰کیلو کاهش یافته است که دولت برای بازگشت سرانه مصرف به سال‌های قبل راهی جز پرداخت یارانه از دامپروری به صنعت ندارد.

به گفته او، در سال۸۹ بدون مطالعه کارشناسی با حذف یارانه لبنیات، تیشه به ریشه مصرف خانوار زدند، در حالی که با گرانی لبنیات سفره ۸۵میلیون ایرانی کوچک می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4527561d-0264-4695-a002-021312518527"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات