728 x 90

کیهان خامنه‌ای: ظریف با پذیرش اتهام مدعی شده است که ما منطقه را نابود کرده‌ایم

ظریف
ظریف

سخنرانی و موضعگیریهای جواد ظریف در آمریکا که همزمان با گفتگوهای رئیس‌جمهور آمریکا و رئیس‌جمهور فرانسه درباره توافق اتمی و برنامه موشکی و دخالتهای منطقه‌یی رژیم صورت گرفت واکنش شدید باند خامنه‌ای را برانگیخت.

کیهان خامنه‌ای 5اردیبهشت  نوشت: جواد ظریف در نشستی به میزبانی شورای روابط خارجی آمریکا، در اظهاراتی منفعلانه و خلاف منافع (نظام)، در موضع متهم و رعیت! شکایت عربستان را نزد آمریکایی‌ها برده و با پذیرش ایجاد بی‌ثباتی در منطقه توسط ایران، پیشنهاد برجام منطقه‌یی را مطرح کرده است.

این رسانه حکومتی افزود: ظریف با پذیرش اتهام! در اظهارنظری تأسف برانگیز، جمهوری اسلامی را با (عربستان)-در یک کفه ترازو قرار داده و مدعی شده است که ما منطقه را نابود کرده‌ایم!... از سوی دیگر، ایده «منطقه قدرتمند به جای قدرت منطقه‌ای» در حقیقت همان برجام منطقه‌یی و به عبارتی برجام ۲و ۳و...است...

 

کیهان خامنه‌ای هم‌چنین نوشت: در حالی که ترامپ در عالی‌ترین سطح از ماکرون پذیرایی می‌کند و نقشه چگونگی دور زدن برجام و زیر پاگذاشتن حقوق ایران و نحوه ایراد فشارهای جدید برای بدهکار کردن ایران را می‌کشند، ظریف به جای اعتراض قاطع و تهدید صریح، در اظهارنظری تأسف برانگیز می‌گوید:«ما بارها در خفا و پنهان درخواست مذاکره منطقه‌یی داده‌ایم».

سؤال اینجاست که وقتی چک آقایان درباره اصل برجام به واسطه اعتماد به شیطان بزرگ برگشت خورده، با چه رویی نسخه برجام منطقه‌یی می‌پیچند و... وقتی فرجام برجام به «تقریباً هیچ» رسید، با چه منطقی باید برجام‌های جدید را تجربه کنیم؟!

 

روزنامه حکومتی وطن امروز 5اردیبهشت نیز نوشت: ظریف در شورای روابط خارجی آمریکا در اظهاراتی عجیب گفت اعتراضات دی‌ماه سال گذشته به‌خاطر آن صورت گرفت که طرف آمریکایی به تعهدات خود در برجام عمل نکرد. اظهارات غیرمسؤلانه ظریف در واقع به‌معنای گره زدن امنیت کشور به توافقات خارجی است.

به اعتقاد کارشناسان این اظهارات ظریف در نقطه مقابل مأموریت او برای ایجاد بازدارندگی در راستای ممانعت از خروج آمریکا از برجام قرار دارد. و می‌تواند محرکی برای دونالد ترامپ برای خروج از برجام و سرمایه‌گذاری روی مقوله ایجاد اعتراض و ناآرامی در ایران باشد. بر همین اساس کارشناسان این اظهارات ظریف را  یک گاف بزرگ قلمداد می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf31a66b-cbbb-4eb8-9c3a-571075471ec9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات