728 x 90

کهکشان ایران آزاد - کنفرانس پیامدهای بسیج رژیم برای شیطان‌سازی

سخن روز
سخن روز

در ادامهٔ کهکشان مقاومت و نخستین روز اجلاس جهانی ایران آزاد ـ ۱۴۰۲، ۴کنفرانس بین‌المللی در روز جمعه ۹تیر پیرامون مهم‌ترین مسائل سیاسی و استراتژیکی مربوط به ایران، با حضور شخصیت‌ها، تحلیلگران، متخصصان و پارلمانترها در پاریس برگزار شد.

نخستین کنفرانس در این روز با عنوان «کنفرانس پیامدهای بسیج رژیم آخوندی برای شیطان‌سازی و اطلاعات گمراه‌کننده» به‌ریاست آزاده ضابطی، رئیس کمیتهٔ وکلای ایرانی در انگستان، برگزار گردید.

سخنرانان در این کنفرانس عبارت بودند از:

لویی فری، رئیس پیشین ادارهٔ تحقیقات فدرال آمریکا(اف.بی.آی)

سفیر لینکلن بلومفیلد، معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا

استیو مک‌کیب،ِ نماینده پارلمان انگلستان

استرون استیونسون، هماهنگ‌کننده کارزار تغییر برای ایران

و کندیس برگن، رهبر حزب محافظه‌کار کانادا(۲۰۲۲)، وزیر توسعهٔ اجتماعی(۲۰۱۵)

در این کنفرانس سفیر لینکلن بلومفیلد با اشاره به تجربهٔ فردی خودش در شناخت پدیدهٔ شیطان‌سازی علیه مقاومت ایران گفت: «من از ده‌ها سال پیش در مورد دروغ‌پردازی‌های رژیم علیه مجاهدین شروع به مطالعه کردم. می‌خواستم بدانم که ریشه اینها چیست. آنها می‌گفتند مجاهدین تروریست هستند و به آنها نزدیک نشوید و به آنها اعتماد نکنید. وقتی من در دهه ۷۰ به برخی از این حرف‌ها گوش می‌کردم، متوجه شدم که اینها همه با هدف خاصی منتشر می‌شود و همه آنها اطلاعات دروغ در مورد مقاومت ایران است». لینکلن بلومفیلد در ادامه به اسناد ثبت شده این جنایت در دادگاه‌ها و ارگان‌های حقوقی اشاره کرد و افزود: «در پرونده‌های دادگاه‌های مختلف ثبت شده است که وزارت اطلاعات رژیم ایران در سراسر اروپا مشغول چه کارهایی است. وقتی این پرونده‌ها را مطالعه کنید، می‌توانید ماهیت رژیم را درک کنید و بفهمید که این رژیم چقدر ضعیف است که به چنین دروغ‌هایی متوسل می‌شود».

استیو مک‌کیب نیز گفت: «دروغ‌پردازی در دی.ان.ای و ذات رژیم ایران است. بعد از انقلاب ایران این موضوع شروع شده و ادامه داشته است. این رژیم با خشونت و دروغ‌پردازی و تروریسم کارش را انجام داده است. آنچه رژیم ایران می‌گوید از اساس دروغ است».

در این اجلاس روش‌های مختلفی که رژیم آخوندی برای دروغ‌پراکنی و شیطان‌سازی علیه مقاومت ایران به‌کار می‌گیرد موضوع بحث برخی از سخنرانان بود.

خانم کندیس برگن، رهبر پیشین حزب محافظه‌کار کانادا، تأکید کرد ما در هر موضعی باشیم باید نسبت به دروغپردازی‌هایی که علیه مقاومت ایران صورت می‌گیرد، هشیار باشیم. وی در تشریح سیاست رژیم آخوندی افزود: «سیاست رژیم ایران مبتنی بر ۳عنصر حمله، ایجاد وحشت و دروغ‌پردازی است. ما باید علیه این سیاست بایستیم و از کسانی که حقوق‌شان نقض شده است حمایت کنیم. ما باید از این مقاومت در برابر تروریسم و دروغ‌پردازی رژیم ایران حمایت کنیم».

استرون استیونسون با اشاره به هزینه‌های کلانی که رژیم برای شیطان‌سازی صرف می‌کند گفت: «رژیم چه از طریق یکنفر از جاسوسانش در نیویورک که تحت عنوان ژورنالیست علیه مقاومت مقاله می‌نوشت، چه با اجیر کردن عناصری در پارلمان اروپا، مانند یک فرد مجارستانی به‌نام ممدوف از حزب سوسیالیست که در جریان افشای افتضاح سیاسی قطر در پارلمان اروپا لو رفت، تلاش می‌کرد اعتبار مقاومت را مخدوش کند».

لازم به یادآوری است که اعزام جاسوس و مزدور در پوش ژورنالیست و خبرنگار از شگردهای لورفتهٔ وزارت اطلاعات است. آخوند دژخیم فلاحیان، وزیر سابق وزارت اطلاعات خامنه‌ای، پیش‌تر گفته بود: «وزارت اطلاعات برای جمع‌آوری اطلاعات پوشش لازم دارد چه در داخل و چه در خارج، ما یک مأمور اطلاعاتی را نمی‌فرستیم آلمان یا آمریکا بگوید من وزارت اطلاعات هستم، پوشش کار بازرگانی یا خبرنگاری لازم است»(۱۸تیر ۱۳۹۶).

اما سؤال این است که آیا رژیم در تلاش‌‌های خود برای بی‌اعتبار کردن مقاومت موفق شد یا نه؟

در پاسخ باید گفت مبنا و پایه‌های برچسب آخوندساختهٔ تروریستی در انگلیس، اتحادیه اروپا و آمریکا همین شیطان‌سازی‌ها بود. حتی پرونده ارتجاعی ـ استعماری ۱۷ژوئن در فرانسه تماماً روی همین دروغ‌پراکنی‌ها و شیطان‌سازی‌ها سوار بود اما با کارزار سیاسی و حقوقی مقاومت در تمامی دادگاه‌ها شکست خورد. طوری که در پایان پروژهٔ شیطان‌سازی در کودتای ۱۷ژوئن دادگاه به‌صراحت بر مشروعیت ضداستبدادی و ضدتروریستی مقاومت گواهی داد و روشن شد تمرکز دیوانه‌وار رژیم آخوندی علیه مقاومت با دروغ‌پراکنی و شیطان‌سازی نشانهٔ وحشت رژیم از قدرت و جدیت آلترناتیو انقلابی است.

آخرین نکته این‌که تمرکز دیوانه‌وار رژیم روی شیطان‌سازی در صحنه سیاسی این نتیجه‌گیری را ایجاد کرده که این مقاومت برای رژیم تهدید سرنگونی و آلترناتیو و جایگزین است.

تام‌ریج، اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا، اخیراً در واشنگتن تایمز نوشت: «تمرکز بی‌وقفه رژیم بر شورای ملی مقاومت و رئیس‌جمهور منتخب آن، مریم رجوی، گویای همه چیز است و ترس فزاینده تهران را از این تهدید برای موجودیتش آشکار می‌سازد. زمان آن است که جامعه بین‌المللی به این مسأله توجه کند». وی در بخش دیگری از مقاله با اشاره به نگرانی و وحشت عمیق رژیم از «نقش محوری سازمان مجاهدین خلق در برانگیختن قیام‌های سراسری و وارد کردن ضربات شدید به کنترل شکننده رژیم» می‌نویسد: «هجوم علیه جنبش اصلی مقاومت دموکراتیک ایران فراتر از صرف اقدامات محدودکننده است. این نشان‌دهنده نقض عمیقی است که به آزادی‌های گرانقدر مصرح در قاره اروپا آسیب می‌رساند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/63bfe404-c4c6-4ff2-b78c-1856015b7ce5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات