728 x 90

کنفرانس مونیخ و تشدید فشار جامعه جهانی

کنفرانس امنیتی مونیخ
کنفرانس امنیتی مونیخ

موج  فشار بر حکومت آخوندی در زمینه سیاست موشکی و سیاست تجاوزگرانه  منطقه‌یی آن  آن‌چنان رو به افزایش است که کنفرانس امنیتی  مونیخ  که در آن  هر سال به‌طور ویژه به یک موضوع مهم امنیت بین‌المللی پرداخته می‌شود، اکنون به محل تلاقی سیاست بسیاری از کشورهای غربی علیه برنامه موشکی و سیاست منطقه‌یی رژیم حاکم بر ایران شده است.

دراین زمینه روزنامه وطن امروز وابسته به باند خامنه‌ای با عنوان «مونیخ علیه تهران» می‌نویسد: «اجلاس امنیتی مونیخ امسال در حالی آغاز شد که دو سوی آتلانتیک مواضع خود درباره ضرورت برخورد با ایران و فشار بر تهران برای محدود کردن برنامه دفاع موشکی و سیاستهای منطقه‌یی خود را کاملاً منطبق کردند».

این روزنامه در ادامه گزارش خود و در رابطه با  موضع آلمان در این کنفرانس می‌نویسد: «دیروز شنبه، زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ خطاب به آمریکایی‌ها وعده داد کشورش در موضوع فشار بر ایران برای عقب‌نشینی از سیاستهای منطقه‌یی خود با واشینگتن همکاری می‌کند».

این روزنامه در رابطه با موضع آلمان و فرانسه نیز در این کنفرانس نیز  می‌نویسد: «جمعه شب نخست‌وزیر انگلیس در ادامه هم‌آوازیهای کشورهای اروپایی با مواضع دولت آمریکا علیه ایران گفت کشورش همانند واشینگتن از فعالیت‌های منطقه‌یی ایران نگران است. ترزامی بعد از دیدار با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان درباره محتوای این دیدار گفت: ما همزمان با تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای، همانند آمریکا درباره فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه نگرانیم و آماده انجام اقدامات مناسب جهت مقابله با این مسائل هستیم». هم‌آوازی اروپا و آمریکا در گروگان گرفتن برجام مدتها قبل با میدان داری فرانسوی‌ها رونمایی شده بود با این حال این روزها دو سوی آتلانتیک صریح‌تر از قبل این هم‌آوازی را تکرار می‌کنند. دیپلوماسی فعال آمریکا و اروپا برای آغاز دور جدید فشار بر ایران در حالی است که محمدجواد ظریف، دیشب عازم مونیخ شد».(وطن امروز29بهمن 96)

در کنفرانس سال گذشته در مونیخ مواضع تندی علیه رژیم اتخاذ شد و ناظران سیاسی آن کنفرانس را یک نقطهٴ عطف و یک سرفصل خواندند و گفتند باید تاریخ را به دو قسمت قبل و بعد از این کنفرانس(کنفرانس سال 2017) تقسیم کرد.

اما امسال مواضع  کشورها علیه حاکمیت آخوندی آن‌چنان قاطع و شدید بود که رسانه‌های رژیم را به سوزوگداز واداشت ازجمله تلویزیون  شبکه خبر 29بهمن 96 گفت: «کنفرانس امنیتی مونیخ تحت تدابیر شدید امنیتی آغاز شده. مواضع ضدایرانی ازجمله محورهای سخنرانی برخی مقامات آمریکایی و اروپایی بود. وزیر خارجه آلمان به آمریکایی‌ها توصیه کرد به جای لغو برجام همراه با اروپا در ایجاد راهبردهای جدید برای مقابله با سیاستهای ایران در غرب آسیا تلاش کنند. ترزامی نخست‌وزیر انگلیس هم گفت با نگرانیهای آمریکا در مورد ایران شریک است. در حاشیه همایش مونیخ هم وزیران دفاع آمریکا و فرانسه گفتند موضع شدید تری در برابر آنچه برنامه موشکی ایران دانستند اتخاذ می‌کنند».

در زمینه مواضع کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس این شبکه تلویزیونی افزود: «سران آلمان و انگلیس همچنین پایبندی کشورشان به برجام را اعلام کردند دو طرف در عین‌حال مدعی شدند فعالیت منطقه‌یی ایران بی‌ثبات کننده است».

سایت حکومتی بسیج نیوز 29بهمن 96 ازقول مشاور امنیت ملی آمریکا می‌نویسد: «مک مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنانی در کنفرانس امنیتی مونیخ  به توافق هسته‌یی ایران اشاره کرد و مدعی شد: باید به «نقص‌های جدی» در برجام بپردازیم و با فعالیت‌های ایران که ثبات منطقه را با خطر مواجهه می‌کند، مقابله کنیم».

کشورهای فرانسه آلمان و انگلستان به‌رغم این‌که تلاش می‌کنند برجام حفظ شود، اما در هماهنگ شدن با خواسته آمریکا، تلاش می‌کنند تا در زمینه مقابله با برنامه موشکی نظام آخوندی و دخالتهای تجاوزکارانه آن در منطقه، راه کار جدیدی را برای مقابله با سیاستهای بی‌ثبات کننده رژیم  در منطقه، پیدا کنند.

واقعیت این است که رژیم بعد از برجام اتمی تحت فشار بالایی از جانب جامعه بین‌المللی، به‌خصوص آمریکا و سه کشور آلمان و فرانسه و انگلیس برای وارد شدن به برجامهای موشکی و منطقه‌یی و.. قرار دارد. یعنی همان دو راهی که اگر رژیم  بپذیرد که پای برجامهای دیگر بیاید  به گفته ولی‌فقیه ارتجاع یعنی عقب‌نشینی و تنزل بی‌پایان و اگر نپذیرد تشدید فشار و خفگی. به هرحال هر دو راه، نهایت خطرناکی برای نظام ولایت دارد و این همان بن‌بستی است که رژیم در دام آن گرفتار است، وضعیتی که با توجه به شرایط انفجاری جامعه و قیام، لرزش سرنگونی را به جان این رژیم انداخته است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/23fcf535-6ca0-44fb-9799-63f6b436abc2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات