728 x 90

ژنرال جک کین: من از اجلاس وین بسیار نگرانم

ژنرال جک کین
ژنرال جک کین

تلویزیون فاکس نیوز روز شنبه ۲۱فروردین در مصاحبه با ژنرال جک کین وقتی از او پرسیده شد که از مذاکراتی که در وین از سر گرفته شده چه گرفتید، گفت: من از اجلاس وین بسیار نگرانم. من از همان اول که بایدن سر کار آمد گفتم اگر او بخواهد یک کار استراتژیک اساسی در اولین سال خدمت خود بکند در خاورمیانه است و در رابطه با توافق اتمی ایران خواهد بود. من بر این باورم که آنها به این دستاورد می‌رسند به این خاطر که؛ شما ببینید چه کسانی درگیر احیای این برنامه اتمی هستند؟ اساساً همان تیمی است که در ۲۰۱۵درگیر این برنامه بود که در ۲۰۱۵به امضا رسید.

جک کین افزود: راب مالی از نزدیک درگیر این توافق بوده است و حالا هم ریاست این تیم را دارد.

دوم این‌که اینها به چه کسی گوش می‌دهند؟

ما پیشاپیش می‌دانیم که مخالفت دو حزبی با بازگشت به برجام اولیه هست و در مجلس نمایندگان ۱۶۰نماینده و ۴۳سناتور نامه‌یی را امضا کردند و گفتند با متحدانمان در منطقه باید صحبت کرد یعنی کشورهای عربی و اسراییل، آنها به‌طور یکدست و قاطع با برگشت به توافق اولیه مخالفت کردند.

جک کین اضافه کرد: اما آنچه آنها بواقع به آن گوش می‌دهند اروپایی‌ها هستند و این فرانسه و انگلستان و آلمان است...

اروپایی‌ها اما به توافق اولیه برگشته‌اند با همان شرایط اولیه، چرا؟ من سال‌ها بر این باور بوده‌ام که آنها منافع اقتصادیشان را مقدم بر منافع امنیتی‌شان دانسته‌اند به‌خصوص ثبات و امنیت خاورمیانه. اینها کسانی هستند که این دولت به آنها گوش می‌دهد.

نکته آخر این‌که آنچه آنها نمی‌گویند این است که؛ در همان ابتدای کار این دولت خودشان گفتند می‌خواهند این توافق را تقویت و طولانی‌تر کنند. این حرف من نیست حرف خودشان است. اما حالا هیچ بحثی در این رابطه در کار نیست. آنچه الآن می‌گویند فقط این است که ایرانیها به متابعت برگردند...

اما هیچ بحثی نیست در این‌که ایران بعد از امضای همین برجام رفتاری غیرقابل تصور داشته است رژیمی که حتی قبل از امضای توافق اتمی، رژیم در یمن را ساقط کرد رژیم یمن که دوست اعراب و آمریکا بود.

اسد که پراکسی ایران است از سلاح شیمیایی استفاده کرد. کسی الآن اهرمی که دولت قبلی ایجاد کرد را مورد بحث قرار نمی‌دهد. کسی ایران را به‌خاطر رفتارش بعد از امضای برجام مورد حسابرسی قرار نداده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8f45fe7-5ac8-49f9-b31e-d6f1c42881e8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات