728 x 90

پیشروی ارتش ملی یمن در شمال و غرب استان تعز

پیشروی ارتش ملی یمن در شمال و غرب استان تعز-آرشیو
پیشروی ارتش ملی یمن در شمال و غرب استان تعز-آرشیو

نیروهای ارتش ملی یمن، توانستند در جبهه‌های شمالی و غربی تعز به شکل چشمگیری پیشروی کرده و به شکست محاصره این استان توسط شبه‌‌نظامیان حوثی پایان دهند. استان تعز از سه سال پیش توسط  این شبه‌‌نظامیان محاصره شده بود.

ارتش ملی یمن هجوم گسترده‌یی به مواضع شبه‌نظامیان حوثی در کوه الوعش در شمال تعز ترتیب داده و تعداد قابل توجهی از پناهگاههای شبه‌‌نظامیان حوثی در این منطقه را منهدم یا آن را تصرف کردند.

یک منبع میدانی توضیح داد که پیشروی‌های روز یکشنبه بخش مهمی از نقشه ارتش یمن برای آزادسازی ارتفاعات استراتژیک کوه الوعش را محقق کرد.

 در این درگیری شبه‌‌نظامیان حوثی متحمل خسارات جانی و مالی قابل توجهی شده و ساختار نظامی آنها در نتیجه ضربات سختی که از سوی ارتش ملی و جنگنده‌های ائتلاف به آنها وارد آمد، دچار مشکل جدی شد. این درگیریها کماکان در جبهه‌های مختلف استان تعز در جریان است.

ارتش ملی یمن از آغاز عملیات نظامی آزادسازی استان تعز و با پشتیبانی جنگنده‌های ائتلاف نظامی عربی توانست به شکل چشمگیری پیشروی کرده و بر اساس اعلام ارتش یمن این عملیات تا آزادسازی کامل استان تعز از دست شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی ادامه خواهد داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e19b5835-791e-403e-ae35-57180e05f6b9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات