728 x 90

پیامک‌های تهدیدآمیز برای نمایندگان مجلس،‌ FATF را امضا نکنید

پیوستن به  کنوانسیون اف ای تی اف
پیوستن به کنوانسیون اف ای تی اف

حشمت الله فلاحت‌پیشه مسئول کمیسیون امنیت مجلس رژیم گفت: نمایندگان پیامک‌هایی از توصیه تا تهدید دریافت می‌کنند تا FATF را امضا نکنند.

 

فلاحت‌پیشه در نطق میان دستور جلسه علنی ۸مهر ۹۷مجلس رژیم گفت:

هنوز موضوعی تحت عنوان FATF در مجلس مطرح نشده است و آنچه که وجود دارد ۴لایحه است. دو لایحه در حوزه اصلاح قانون داخلی و دو لایحه کنوانسیون خارجی. اگر ایران این لوایح را تصویب کند آن موقع بهانه‌ها یا توصیه‌های ۴۱گانه FATF کنار می‌رود.

فلاحت‌پیشه گفت: امروزه شاهد هستیم که تمام نمایندگان پیامک‌های مختلف از توصیه تا تهدید را دریافت می‌کنند. آقای رئیس مجلس زمانی که آخرین لایحه در این رابطه که لایحه عضویت ایران در کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم است در مجلس بررسی می‌شود شما بخشی از وقت را به FATF اختصاص دهید که این FATF چیست و مسئولان بیایند در این باره صحبت کنند.

وی ادامه داد: شورای امنیت کشور، مجمع تشخیص مصلحت در این باره صحبت کنند و ما به نتیجه برسیم که پیوستن به FATF در راستای منافع ملی ما هست یا خیر.

فلاحت‌پیشه افزود:‌ کسانی که خود را پشت صحنه قایم کرده‌اند می‌خواهند تصمیم در خصوص FATF را به گردن مجلس بیندازند. آقای رئیس‌جمهور از شما خواهش می‌کنم در زمان جلسه بررسی FATF همه باید اعم از بانکها، مجمع تشخیص مصلحت نظام، دولت، شورای امنیت حضور داشته باشند و درباره FATF صحبت کنند و بعد هم در حضور مردم در خصوص FATF رأی شفاف دهیم تا مردم بدانند مجلسی دارند که دلسوز است.

 

راهپیمایی علیه لایحه FATF

در ادامه کشمکشهای درونی رژیم بر سر پیوستن به کنوانسیون بین‌المللی ضدپولشویی و مبارزه با تروریسم، عوامل رژیم پس از پایان نمایش جمعه‌های تهران و برخی از شهرها علیه پیوستن به اف.ای.تی.اف راهپیمایی کردند.

 

کیهان خامنه‌ای نیز در مطلبی با حمله به دولت آخوند روحانی نوشت: متأسفانه وزارت امور خارجه، دیدگاه صحیحی پیرامون FATF ندارد و بسیار عجیب است که این نهاد رسمی بدون شناخت صحیح از این نهاد بین‌المللی، در پی زمینه‌سازی برای پذیرش تعهد بیشتر و اجرای مابقی درخواست‌های این نهاد بین‌الدولی است. انتظار می‌رود که نمایندگان مجلس دهم اسیر این تحلیل اشتباه دولت و به‌خصوص وزارت امور خارجه نشوند و زمینه لازم برای افزایش اثرگذاری تحریم‌های آمریکا بر ضد (نظام) را فراهم نکنند.

 

موضوع استیضاح روحانی

در بحبوحه بحرانهای گریبانگیر رژیم آخوندی، موضوع استیضاح رئیس‌جمهور ارتجاع دوباره مطرح شد.

محمود زاده، عضو مجلس رژیم از باند روحانی اعلام کرد، استیضاح روحانی ممکن است دوباره به جریان بیفتد.

به گزارش رسانه‌های حکومتی، وی گفت: اگر دولت به سرعت اوضاع را مدیریت نکند، نمایندگان مجبور خواهند شد طرح استیضاح روحانی را به جریان بیندازند.

وی گفت درباره این موضوع، ۱۵تن از نمایندگان مجلس رژیم با اسحاق جهانگیری و حسینعلی امیری، معاونان روحانی در مجلس دیدار داشته‌اند.

 

در همین حال، به‌گفته رنجبرزاده، عضو هیأت‌رئیسه مجلس رژیم، روز یکشنبه مجلس، جلسه‌یی غیرعلنی برای بررسی بحران ارزی برگزار خواهد کرد که در آن رئیس کل بانک مرکزی و وزیران کشور، اطلاعات، اقتصاد و صنعت رژیم شرکت خواهند کرد.

 

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس درباره پیامدهای بحران اقتصادی رژیم و خطر فوران خشم مردم نوشت: مردم در شهرهای مختلف مغازه به مغازه هجوم می‌برند و خرید می‌کنند. یک روز به برنج فروشیها هجوم می‌برند و برنجها را گونی، گونی در خانه‌ها احتکار می‌کنند و یک روز روغن، یک روز دستمال کاغذی و روز دیگر گوجه فرنگی.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7fcf45c7-0a7b-4d15-8ca2-4ff7ee080e9d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات