728 x 90

پیام خانم مریم رجوی به کنفرانس ایران یک‌سال پس از قیام مردمی در برلین

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران
خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران

مریم رجوی: مصالح سیاسی و اقتصادی اروپا در فاصله گرفتن از این رژیم و قرار گرفتن در کنار مردم ایران است

روز پنجشنبه ۶مهر ۱۴۰۲، کنفرانسی در برلین با عنوان ایران یک‌سال پس از قیام مردمی با شرکت شماری از نمایندگان پارلمان فدرال و نمایندگان ایالتی برگزار شد. در ابتدای این کنفرانس، مریم رجوی در یک پیام ویدئویی خطاب به شرکت‌کنندگان در این کنفرانس گفت:
پروفسور زوسموت عزیز، قانون‌گذاران محترم آلمان، دوستان گرامی!
به همه شما درود می‌فرستم. از تلاش‌های شما در حمایت از مقاومت و قیام مردم ایران برای دستیابی به یک ایران دموکراتیک صمیمانه قدردانی می‌کنم.
روزهای اخیر سالگرد شروع قیام بزرگ ایران بود. در این یک سال خامنه‌ای همه ظرفیتها و قوای نظامی و اطلاعاتی و سیاسی رژیم را برای کنترل جامعه به‌کار گرفت. اما جامعه به مقاومت در مقابل رژیم ادامه می‌دهد. هنوز هم هر جرقه‌یی می‌تواند قیام دیگری در سراسر ایران شعله‌ور کند.
هم‌چنین رژیم نتوانست عملیات بی‌وقفه کانون‌های شورشی را متوقف کند. در مقطع کوتاه سالگرد قیام‌، این کانون‌ها به بیش از ۴۰۰پراتیک ضداختناق دست زدند. به‌علاوه رژیم نتوانست بی‌ثباتی بنیادی خود را کاهش دهد.

 

رژیم ایران بر روی بشکه باروت

رژیم به نسبت جمعیت ایران، بیش از هر حکومت دیگری در جهان اعدام می‌کند. ارگانهای متعدد سرکوبگر رژیم هر روز به دستگیریهای گسترده دست می‌زنند. اما به‌رغم چنین اختناقی، مردم ایران هر روز دهها اعتراض و اعتصاب برپا می‌کنند و جوانان به مقابله با مأموران امنیتی می‌پردازند.
همه این‌ها گواهی می‌کند که رژیم روی یک بشکه باروت نشسته است. زیرا همان عواملی که قیام‌ها در سال‌های ۹۶ و ۹۸ و ۱۴۰۱ را آفرید، هم‌چنان در کار است. اما رژیم ایران و متحدانش تلاش می‌کنند این‌طور جلوه دهند که دیگر از قیام‌ها خبری نیست و رژیم بر اوضاع مسلط شده است. این اشتباه خطرناکی است که بسیاری از دولتهای اروپایی مرتکب می‌شوند.
برخی دولتها در مقابل تروریسم و جنگ‌افروزی رژیم سیاست انفعالی در پیش گرفته‌اند، وقتی رژیم شهروندان خارجی را به گروگان می‌گیرد، به جای قاطعیت تسلیم می‌شوند. در مورد برنامه اتمی نیز، تروئیکای اروپا در بیانیه ۱۴سپتامبر خود فاش کرد که رژیم اورانیوم غنی شده بیش از حد مجاز در برجام را نگهداری کرده است.

 

سیاست مخرب مماشات با رژیم ایران

اما تروئیکای اروپا به‌جای این‌که مکانیزم ماشه را فعال کنند به صدور یک بیانیه و محکومیت رژیم اکتفا کردند.
آنها به منافع کوتاه مدت خود چسبیده‌اند. اما رویکرد این کشورها برای برنامه بمب‌سازی و برنامه موشکی و پهپادی سپاه پاسداران، راه باز می‌کند. هم‌چنین به آخوندها برای مقابله با قیام ایران کمک می‌رساند.
یکی از مخرب‌ترین عواقب این اشتباه، فرصت دادن به مأموران مخفی و لابی‌های آخوندهاست. مأموریت اصلی آنها پخش اطلاعات غلط علیه مجاهدین و شورای ملی مقاومت است. آنها این دروغ را پخش می‌کنند که این رژیم آلترناتیوی ندارد و تنها راه، استمالت از همین رژیم است.
بسیاری از این مأموران وانمود می‌کنند که اپوزیسیون هستند. اما نهادهای امنیتی و سیاسی آلمان و دیگر کشورهای اروپایی از فعالیت‌های آنها اطلاع دارند. سرویس‌های اطلاعاتی در آلمان و هلند دیگر کشورهای اروپایی گزارش کرده‌اند که هدف اصلی وزارت اطلاعات (رژیم ایران) در این کشورها جمع‌آوری اطلاعات از مقاومت ایران و شیطان‌سازی و پخش اطلاعات دروغ علیه آنها است.
ردها و اسامی این مأموران در دفترچه سبز اسدالله اسدی دیپلمات تروریست آخوندها که در آلمان دستگیر شد، وجود دارد، اما هیچ‌وقت فاش نشد. تحمل این مزدوران بخشی از سیاست فاجعه‌بار مماشات است. به همین خاطر این دروغ‌ها به دوایر قدرت و احزاب سیاسی و مطبوعات ظاهراً معتبر راه پیدا می‌کند.
از سوی دیگر رژیم به‌شدت از نقش الهام‌بخش اشرف۳ برای مردم ایران وحشت دارد. بنابراین، به هر کاری دست می‌زند تا آن را نابود کند. یک نمونه در آلبانی است جایی که بر اساس اطلاعات نادرست و تهدید به حملات سایبری، رژیم از دولت آلبانی خواست تا محدودیت‌هایی را بر اعضای مجاهدین خلق در اشرف۳ اعمال کند.

 

رژیم ایران تهدید مبرم صلح و امنیت جهان

مصالح سیاسی و اقتصادی اروپا در فاصله گرفتن از این رژیم و قرار گرفتن در کنار مردم ایران است. بنابراین همه نمایندگان بوندستاگ را فرا می‌خوانم که رهبری یک سیاست صحیح اروپایی در قبال ایران را در دست بگیرند. در تابستان گذشته ۲۰۰نماینده مجلس فدرال، هم‌چنین اکثریت اعضای مجلس در ایالت‌های نیدرزاکسن و برمن در بیانیه‌های جداگانه‌یی از مبارزه مردم ایران برای آزادی و دموکراسی حمایت کردند. این نمونه‌یی عالی برای یک سیاست پیشرو اروپایی است.
خواست مردم ایران خیلی روشن است:
همان‌طور که در قانون اساسی آلمان هم تصریح شده، حق مردم ایران برای مقاومت به‌رسمیت شناخته شود.
سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار گیرد.
تروئیکای اروپا طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، مکانیزم ماشه را علیه برنامه اتمی آخوندها فعال کند.
آلمان و اتحادیه اروپا خواهان آن شوند که رژیم به‌عنوان تهدید مبرم صلح و امنیت جهان ذیل فصل هفت منشور ملل متحد قرار گیرد.
از این فرصتی که به من دادید بسیار سپاسگزارم. مطمئن هستم که با عزم مردم و مقاومت ایران و حمایت نمایندگان آلمان مانند شما، ایران آزاد خواهد شد.
از همه شما متشکرم.

 

برگرفته از سایت مریم رجوی

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25dcd2c4-c994-47e4-a327-dd5c28c440b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات