728 x 90

وحشت رژیم از برجام و حمله به روحانی در نمایشهای جمعه

نمایش جمعه تهران
نمایش جمعه تهران

نمایشهای جمعه که خاص باند خامنه‌ای است و به‌طور معمول برای پیش برد جنگ قدرت علیه باند رقیب و دولت روحانی مورد استفاده علی خامنه‌ای و باندش قرارمی‌گیرد، این هفته تماماً علیه روحانی بود.

با توجه به خروج آمریکا از برجام و قرار گرفتن رژیم در معرض تحریم‌ها و تهدیدهای جدی، و با توجه به این‌که مواضع خامنه‌ای و سرکردگان رژیم در مقابل این وضعیت تقریباً مشابه بود و عبارت بود از باقی ماندن در برجام و دست به دامن اروپا شدن برای نجات این توافق، علی‌القاعده ائمه جمعه خامنه‌ای می‌بایست در این هفته تمرکز سخنان خود را روی دعوت به وحدت می‌گذاشتند.

اما در شرایط خطرناک و حساس کنونی نه تنها از دعوت به وحدت خبری نبود، بلکه به‌شدت روحانی و باند او را با توصیفاتی از قبیل «کسانی که خیانت کردند»، «کسانی که از رو نمی‌روند» و کسانی که «هنوز دل به کدخدا خوش کردند» مورد حمله قرار دادند.

حملات امام جمعه‌های رژیم به روحانی بعد از خروج آمریکا از برجام

در ایلام امام جمعه این شهر «خدا را شکر» کرد که «مزاحم برجام رفت» و روحانی و دولت را به باد انتقاد گرفت «چرا دو سال پیش به این موضوع توجه نمی‌شد». زیرا برجام همان «جنازه متعفنی بود که ترامپ آن را رو نمایی کرد».

او خطاب به روحانی و دولتش پرسید چرا حاضر نیستند به «شکست» در زمینه «برجام اعتراف» کنند.

زیرا الآن «خسارت‌های جبران‌ناپذیر این دو سال از جمله تعطیلی تأسیسات هسته‌یی و بیکار شدن هزاران دانشمند هسته‌یی قابل جبران نیست».

امام جمعه خامنه‌ای در جیرفت هم متعجب از این است که به‌رغم این‌که خامنه‌ای می‌گوید «به مذاکرات خوشبین نیستم»، اما «‌دولتمردان به‌دنبال مذاکرات دوباره هستند»؟

او خطاب به روحانی و دولتش می‌پرسد «آیا این ولایتمداری است؟یک عده‌یی گفتند ما شخصاً مسئولیت مذاکرات را برعهده می‌گیریم، آیا آنها نباید امروز پاسخگوی ملت باشند؟ آیا آنها نباید بگویند شرمنده از این‌که اطاعت از رهبری نکرده‌ایم؟ آیا کسانی که می‌آیند به مردم وعده می‌دهند اما به آنها عمل نمی‌کنند نباید محاکمه شوند و از پستهای خودشان کنار گذاشته شوند؟ نمی‌شود که در برجام وعده و وعید به مردم بدهند و بعد کلی خسارت وارد کنند در آخر هم هیچ».

امام جمعه گچساران نیز سوزوگداز کرد که در درون رژیم عده‌یی خامنه‌ای را مقصر شکست برجام می‌دانند و گفت: «از این پس اشتباهات گذشته» ‌تکرار نشود تا جایی که عده‌یی بیایند و بگویند «‌رهبر انقلاب به اشتباهاتش اعتراف کند».!

آخوند حسینی همدانی در نمایش جمعه کرج هم متأسف است که در موضع اولیه نظام نسبت خروج آمریکا از برجام «سخن از ارتباط با سه کشور اروپایی به میان آمد»، در شرایطی که می‌بایست در این وضعیت «به برجام به‌عنوان یک عبرت نگاه کنیم... دستاورد برجام این است که از اعتماد به دشمن خودداری کرده و در ادامه به چاله اروپا نیفتیم».

در نمایش جمعه عسلویه هم به آنان که «به لبخند کدخدا دل خوش کرده بودند» توصیه می‌شود «حالا نتیجه کارتان را ببینید».

دو دوزه بازی خامنه‌ای بعد از خروج آمریکا از برجام 

بسیار واضح است که حملات امام جمعه‌های خامنه‌ای به روحانی و دولتش در زمینه برجام را باید نشانه واضحی از حمله خامنه‌ای به روحانی و دولتش تلقی کرد که در جنگ قدرت درونی رژیم تلاش دارد جناح رقیب را مقصر این شکست معرفی کند. خامنه‌ای اگر‌ چه علناً‌ به دولت روحانی اجازه داد که برای خروج از مخمصه برجام با اروپا مذاکره کند، اما از طرف دیگر از طریق ستاد نماز جمعه فرصت را برای این‌که سرتاپای دولت روحانی را لجن مال کند از دست نداد. این ادامه همان خطی است که خامنه‌ای از ابتدای ماجرای مذاکرات اتمی و مذاکرات برجام در پیش گرفته است. واضح است که این خط به‌معنای بن‌بست حاکمیت شخص خامنه‌ای می‌باشد. یعنی در شرایطی قرار دارد که نمی‌تواند به صراحت برجام و تمامی پیامدهای آن را برعهده بگیرد چرا که در این صورت جوابی برای دلواپسان نظام نخواهد داشت؛ از طرف دیگر هم نمی‌تواند به صراحت آن را نفی کند و کنار بگذارد، زیرا خودش بهتر از هرکس دیگری می‌داند که این امر چه عواقب خطرناکی برای نظام و شخص خودش دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d24b1602-0989-4076-b1cc-c823f94f7e7b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات